- 2373 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
FACEBOOK KURTULMANIN YOLU............
Sosyal ağ facebook’un bir seks aracı olmak üzerine kurulduğunu herkes biliyor. İlişki durumu aslında buradan geliyor. İlginç olan bunun açık açık yazılmayıp, insanların bilinçaltına yerleştirici bir kodla yazılması. Sitenin bağımlılık nedeninde bu gizli kodun payı büyük.
Masumane bilerek veya bilmeyerek, kendimizi kandırarak tıpkı sigara, alkol ve madde gibi önce isteyerek keyif alıyoruz. Bu psikolojik keyif almalar artıyor. Bir iki üç derken fiziksel bağımlılık oluşuyor. Bundan sonrası devam ediyor. Bilinç altına yerleştirilen bağımlılık mesajları çabası…
Amaç; bir facebook tüketicisi yaratmak. Tıpkı yıllar önce Kibrit fabrikalarının kibrit tüketimini arttırmak için yaptığı, kibrit kutusunun üzerindeki fotoğraf yukarıda olduğu zaman kibrit kutusu düz açılır ve kibriti alır yakarsınız. Üreticiler ne yaptı; fotoğrafı yine koydu ama kutunun açılışını ters çevirdi. Yere düşen, ıslanan veya kaybolan kibrit yerine yeniden alımlar arttı bir süreliğine.
Başka bir örnek ise KBB uzmanlarının sıklıkla belirttiği kulak çubuğu kullanmayın zararlı dendi. Evet, herkes zararını biliyor, kulak kirlerini ileri kulak zarına doğru itip iltihaplanmayı, kaşıntıyı hızlandırıyor. Kulak çubuğu üreten ve çok ucuz olan bu çubuklar aslında tüketime yönelik bu pamuk çubukları bir süre sonra üzerindeki mikro parçacıklar kulak içinde kaldıkça daha çok kaşıntı yapması ve daha çok bu çubuklardan tüketmeye neden oldu. KBB uzmanlarını kimse dinlemedi.
Facebook açılıp gündeme oturduğunda; aklı başında uzman ne dedi: “facebookta öyle zaman gelecek insanlar adını soyadını değiştirmek zorunda kalacaklar, kimlik avcıları, Polisler, Hırsızlar, ülkelerin istihbarat elemanları, fotoğraf avcıları, diğer iyi düşünceye sahip olmayan için bir derya… facebookta olanlar çok zarar görecekler ama çok geç olacak” dendiğinde kimse inanmamış, gülüp geçmişti…
İntihara sürükler, evliliği bozar, hatta kanser yapar, saymakla bitmez… Uzmanların dedikleri artık ortaya çıkmaya başladı. İşte bir örnek;
22 Haziran 2011-haber
Kan davası güden tetikçiler, Mardin’den gelerek Özkan Alas’ı takibe başladı. Facebook’tan hesap açtırılan bir kadın aracılığıyla pusu kurularak öldürüldü.
Başta basit bir sosyal paylaşım ağı gibi duran facebook, gün geçtikçe farklı aktiviteler, gruplar, hayran sayfaları ve üye sayısının hızla artışından sonra tehdit olmaya başladı.
Facebook’ta 500 bini aşkın grup bulunuyor. Facebook’un en büyük kullanıcı grubu 17-25 yaş arası kızlar (yüzde 69)
Üyeleri hakkında her gün 300 milyon bilgi notu güncelleyen Facebook, dünyanın en büyük kişisel haber sitesi.
Geçtiğimiz günlerde facebook yönetimi uygun bir ücret karşılığı 50 milyon kullanıcının kişisel bilgilerinin satılabileceğini duyurdu.
Bazılarımız da hemen facebook sayfalarına girip kayıtlı bilgilirini yalan bilgiler ile değiştirmeye çalışacaklardır. Bunun içinde artık çok geç. Çünkü verileriniz facebook veri bankasına işlendi bile.
“Eee bişey yapmamız gerekmiyor ozaman” diyenlerde olabilir. Hayır yapmanız gerekiyor. Biran önce facebook ‘dan kurtulmanız gerekiyor. “Bizim verilerimizi kimseye dağıtamazlar dava açarız.” diyenleri duyar gibiyim.
Bunun için de inanın artık çok geç. Çünkü facebook’a kayıt olma aşamasında kabul ettiğiniz kullanıcı sözleşmesinde siz tüm haklarınızı başka bir deyişle boynunuzda ki ipi facebook’a vermiş oldunuz.
Milliyet gazetesi konuyla ilgili bir haberinde; Peki bu sevgi yumağının altında yatan şey, sadece vefa ve dostluk duyguları mı?
Hayır. Facebook’un en büyük vaatlerinden biri de seks. Hem bir olasılık olarak hem de düpedüz… Grup seks partilerinden sapkın fantezilere sizin için facebook’un karanlık dehlizlerinde casusluk yaptık! Facebook çapkınlarının izini sürmeye başladık.
Ve tam anlamıyla bir şok yaşadık. Şok yaşadık çünkü biz safça, buranın bir sosyalleşme ortamı, bir sevgi yumağı olduğunu düşünüyorduk.
Hiç de öyle değilmiş: Meğer Facebook, ‘Sexbook’ olmuş! Facebook’ta tanışalım, messenger’de kaynaşalım, sonra telefonlarımızı alalım ve buluşalım” şeklinde başlayıp ilerliyor işler…” değerlendirmesine yer vermiş.
Unutmayın ! Bilgiyi kontrol eden dünyayı kontrol eder…
Dünyanın en zengin insanı ve Microsoft’un sahibi Bill Gates 2006 yılı Ocak ayında Türkiye’ye geldiğinde bir gazeteci kendisine,
“Siz Microsoft olarak CIA’ye bilgi veriyor musunuz?” diye sormuştu. Bu şok soru üzerine salonda kısa bir sessizlik oldu ve herkes verilecek cevaba odaklandı.
Bill Gates’in cevabı ise sadece gülmek oldu. Herkes bu tebessümle cevabını aslında acı bir şekilde almıştı. Kısacası 10 bilgisayarın 8′inde Windows var. CIA bu yolla dünyadaki bilgisayarların büyük bölümünün içindeki bilgileri tarayabiliyor.
Ben facebook kullanmıyorum…
Çok önemli bir kişi değilim. Gizli serviste çalışmıyorum. Asker, polis, siyasetçi hiç değilim. Kendi halimde bir insanım.
Ama buna rağmen bilgilerimi, fotoğraflarımı, özel hayatımı başkaları ile paylaşmak istemiyorum.
Arkadaşlarım beni bulmak mı istiyorlar, Eğer gerçekten arkadaşlarımsa zaten benimle görüşüyorlardır.
İlk okuldan yada liseden beri beni arayıp sormayan biri facebook hesabımdan beni bulup arayacaksa yok, aramasın istemem, Benimle işi olan beni aramak isteyen beni nasıl bulacağını çok iyi bilir. Bunun için facebook ya da başka bir siteye gerek yok.
birkaç uyarı;
Size gelen spam mesajlar tanıdığınız kişilerden gelmiş olsa bile açmadan siliniz.
Mecbur olmadıkça hiçbir siteye giriş ve üyelik bilgilerinizi kesinlikle vermeyiniz.
Bazı sitelerden gelen üyelik davetlerine kulak asmayın.
Al benisi olan resim, müzik, ilan gibi yanıp sönen mesajlara aldırış etmeyiniz.
Size cevap vermekte geciken ve sizi çok bekleten websiteleri fazla beklemeden kapatınız.
Kapatma butonuna bastıktan sonra sizi dinlemeyip uzun süre bekleten bilgisayarınızı açma-kapama tuşuna basarak hemen kapatınız. Bu son uyarıyı şüpheli her siteden sonra yapın.
Hesabınızı silmek için (Lütfen önce not alın)
1. Giriş yapın, yardım bölümüne geçin ve oradan Türkçe – Gizlilik bölümüne tıklayın.
2. Gelen listeden en çok oluşturulmuş olan “Ticket” e göre, “I want to permanently delete my account.” Türçesi; “Hesabımı tamamen, kalıcı olarak silmek istiyorum” u tıklayın
3. “Deactivate Account” hakkında bilgi veren bir kutu açılır. Kutunun en alt satır son kelimesinde “here.” olacak. (Türkçe ise;buraya yazar) tıklayın.
4. Bir sekme (pencere) gelir, burada olumlu bir tıklama yaparak (ok, tamam, kabul ediyorum) son işlem sayfasına geçin.
5. Son kez şifreni yaz ve güvenlik kodu gir. Böylece gerçek silme işlemi yapılır.
6. İşlem yaklaşık 2 hafta kadar sürmektedir. Bu süre zarfında Facebook hesabınıza girmeniz sonucunda işleminiz tekrar sıfırlanabilir. Tekrar beklemek zorunda kalabilirsiniz. Sabırlı olun.
"Facebook sizi öldürür!" Kaçın bu ölümden....
YORUMLAR
Hesabınızı Hesap Ayarları sayfanızdan dondurursanız, profiliniz ve profilinizle ilişkili tüm bilgiler kaybolmaz.
Hesabınızı Hesap Ayarları sayfanızdan dondurursanız, profiliniz ve profilinizle ilişkili tüm bilgiler Facebook hizmetinden anında kaybolur. Facebook'taki kişiler aramalarda sizi bulamaz veya bilgilerinizi göremez.
14 gün içinde facebook hesabınıza girmeyin.
Facebook'ta porno tuzağı! 22 Nisan 2011-HABER
ABD'de Facebook sayfalarından çaldığı fotoğrafları porno sitelere veren bir kişi tutuklandı
Minnesota'da yaşayan 26 yaşındaki Timothy Noirjean, kurbanlarıyla Facebook'ta arkadaş oluyor, güvenlerini kazanıyor ve haklarında bilgi ediniyordu. Daha sonra bu kişilerin Facebook fotoğraflarını çalan zanlı, bu fotoğrafları porno sitelere verdi.
Noirjean'in sekiz kadının fotoğraflarını çaldığı belirtilirken, yetkililerin bu fotoğrafların porno sitelerden kaldırılmasının mümkün olmadığını açıklaması mağdurlar için ikinci şok oldu.
Polis, 13 ayrı kimlik hırsızlığı suçlamasıyla tutuklanan gencin bilgisayarında 235 kadına ait e-posta adresi, güvenlik bilgisinin yanı sıra kadın isimleri ve fotoğraflarıyla dolu olan 92 dosya ele geçirdi.
Suçunu itiraf eden, ancak yaptığının suç olduğunu bilmediğini savunan Noirjean'in yakında mahkemeye çıkarılması bekleniyor
http://haber.mynet.com/detay/dunya/facebookta-porno-tuzagi/567137