- 1545 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KATLİAM DEYİNCE.. AKLA NELER GELİR
Değerli Şiir dostları,
Değerli Üstatlar,
Değerli Şair Dostlarım,
Bu gün 02 Temmuz, malumunuz. Malumu ilana gerek yok. Burada haklısınız. Uzun senelerdir, yazdığımı bilen dostlar bana hep sordular. EHLİBEYT AŞIĞISIN, EHLİBEYT YOLDAŞISIN. YERİ GELDİĞİNDE BEN EHLİBEYTE GİDEN YOLDA NE İSİM VERİRLERSE OYUM diyorsun. Bu SİVAS KATLİAMI, BU BAŞBAĞLAR SENİ HİÇ SARSMADI MI?
Bu iki olayın, 12 Eylül 1980 den önceki ALEVİ VE SÜNNİ mezhebi çatışmalardan bir farklı yönümü var ki, bir şiir kaleme almazsın, bir yazı yazmazsın? Veya bunlar hakkında yazarsan SENİN EHLİBEYT İNANCINI SARSACAK NE VAR? SORUN NEDİR?
Bu sorunun cevabı aslında yüreğimde bir yangın idi. Bu yangının cevabımı bekleyen insanlara sadra şifa olabileceği konusunda hiç bir fikrim olmadığı için yazmadım. Ama kendi notlarımda yüzlerce satır var. Maraş dan dan tutun çorumdan çıkın. Fatsa dan alın, Ceylanpınar’dan çıkın. Artvin den alın Karsa uzanın. Fakat kimse ile paylaşamadım. Bu bir itiraf.
Dün edebiyat defterinde gezinirken, Seyyit Kazım dedemin şiirini okudum. Ve yüreğim bir defa daha SİVAS’ta PROVAKATORLER TARAFINDAN BİR MEZHEBİ ANLAYIŞ ÇERÇEVESİNDE ZIT KUTUPLAR ARASINDA İNFİLAK MEYDANA GETİRECEK O MEŞ’UM KIVILCIMI YAKMALARIYLA 33 KİŞİNİN KATLİNE FERMAN YAZDILAR. Şimşeği çaktı. Ve KAHRAOLDUM. YAZMAYA KARAR VERDİM. DAHA ÇOK YAZACAKLARIM VAR. BELKİ 30 SENE SONRASI İÇİN, BELKİ ELLİ SENE SONRASI İÇİN. YAZ DİYEN DOSTLAR, 30–35 SENE ÖNCE SÖYLEDİKLERİMİZİ BİLEN İNSANLARDI. VE BİSMAİLLAH DİYORUM. euzu billahi minnef sehurrecıym. Diyerek başlıyorum.
Ben şu inanç içindeyim, eğer yezitler olmasa, provokatörler olmasa, halk kendi içinde Sünni- Alevi çatışması yapmayacak kadar akıllıdır. Çünkü Allah’ı, Resullah’ı, Kitabı, Dini bir olan insanların birbirlerinin canlarına kast etmeleri mümkün değildir. Bu cana kastetme işi bir YEZİDİ eylemdir. Bu eylemden, aklı başında olan DİNLİ DİNSİZ her insan kaçmak zorundadır.
Şimdi Osmanlı coğrafyasındaki, vaiz VANİ Paşalardan günümüze kadar gelen aynı soya mensup değişik makam ve rütbelerde yüzlerce insan vardır. Olabilir. Buna bir diyeceğim yoktur. Halkımızın bu kimlikteki insanları, olağan üstü durumlardaki fevri ve Provokatör yönleri ile hemen tanımaları gerekmektedir. Bu toplumun kahır ekseriyeti EHLİBEYT İNANCINDA idi. Zamanla asimile edilerek kimlikleri unutturulmaya çalışılmış, din sadece belli bir gurup ve hizbin tekeli altına alınarak, gerisi KÂFİR MANTALİTESİ İLE hareket edilmiştir. Okullarda öğretilen Resmi DİN ise, aslında ne Sünni’ye ne de Alevi Bektaşi’ye, NEDE Şii’ye de uymuyordu. Derin bir sessizlik ülkenin her tarafında cumhuriyet ile beraber değişik isyanlarla kendini gösterdi ise de, şunu unutmamak gerekir ki, tamamında fesat parmağı, tamamında yezit parmağı, tamamında Yahudi ve Siyonist parmak mevcuttur.
Akan kan, ölen insan ise; bizim insanımız, bizim canımız. Bu konu çok su götürür. Ne kadar yazarsak yazalım, kaşıyacak nesepsiz sayısı da o kadar artacaktır. Bizim vazifemiz, BİRLİK ve DİRLİK olmaktır.
VAHDETİ SAĞLAMAKTIR.
Evine ateş düşen her can da, bizim canımız var. Kötü günler laf ile gelir geçer. Gerçekte geçmez. Ateşi insanı hep kavurur. Akıllı insan Allaha iman eden insan kin gütmez, kan davası gütmez. Hesabı önce Allaha havale etmek gerekir. Sonra DEVLETE bırakmak gerekir.
Bu şu demek değildir, katillerin sokaklarda gezmesi, elleri ile kolları ile yeni fesat yuvaları kurup, milletin canına kan doğramalarına izin verilecek anlamı çıkmasın. Bilakis olayları tazeliği ile beraber her gün yüreklerimizde taşıyacağız. Katillerin hesap verebilmeleri için bu dünyada devletin tüm organlarını harekete geçireceğiz.
Asla fevri hareket etmeyeceğiz.
Ve asla PROVAKATORLERİN oyununa gelmeyeceğiz.
Allah’ın Adaletinden de asla şüpheye düşmeyeceğiz.
İşte bu duygu ve düşünceler ile, bu gün birkaç satır karalayıp sizler ile beraber oldum. Gerek duyulursa, daha geniş yazılarda kaleme alma durumumuz söz konusudur. Bu kadarının kâfi olduğuna da inancım sonsuzdur.
Anlatmak istediklerimi “ZAFER VE YAS” 1–2–3–4 BAŞLIKLARI İLE 24 KITA İLE KALEME ALDIM. UMARIM DİKKATLİCE OKUNUR. VE YARANIN NE KADAR BÜYÜK OLDUĞU VE NE KADAR HASSASİYETLE HAREKET ETMEMİZ GEREKTİĞİNİ anlarız.
Ülkemin her karış toprağında, faili meçhul cinayetler ile hayatlarını kaybedenler, Sivas madımak gibi katliama uğrayanlar, Kahraman Maraş, Çorum, Fatsa, Gaziantep, Diyarbakır, Siirt, Bitlis, Bingöl, Şırnak, Cizre, Batman, Uludere, Hakkari, Malatya, ve her karış toprağında düşman ile omuz omuza çarpıştığımız insanımıza kahpe oyunlarla saldırıp, onların can evlerinden yıkanlara karşı, Devlet ve Millet bütünlüğü içinde hareket edeceğiz. Katillerden mutlaka hesap sorulacak.
Ocaklarına ateş düşen kardeşlerimize Geçmiş olsun diyorum. Allah sabır, en güzel sabrı versin onlara.
MİLLETÇE BAŞIMIZ SAĞOLSUN.
YARALI HANELERİN, ANALARıN BABALARIN BACILARIN KARDAŞLARIN EŞLERİN BAŞI SAĞOLSUN.
SÖZ VERİYORUZ DEVLET MİLLET ELELE VERİP SİZİN YARALARINIZI SARMAK İÇİN SON NEFESE KADAR MÜCADELE EDİLECEKTİR, MÜCADELE DE EDECEĞİZ. SÖZ VERİYORUZ KATİLLER YAKALANIP, ADALETİN HUZURUNA ÇIKARTILACAKTIR. BENİM MİLLETİM 1500 YILDIR NE BADİRELER ATLATTI. İNŞAALLAH BU BADİRELERİ DE ATLATMIŞ VE GEREĞİNİ YAPMIŞ OLARAK TARİHE GEÇECEKTİR.
Sevgi ve Saygılarımla,
MUSTAFAMESUT DURMUŞ
ULUSLAR ARASI AF ÖRGÜTÜ
TÜRKİYE (AKTİVİST)üyesi
YORUMLAR
kizilbaba
Doğru söylersin. Hakikatte de becerebilsek, ümmetin içinde bulunduğu tüm ihtilaflardan vahdet ıkarabilsek. ama nerde..
Bal gören bal dır yazılarım, afiyet olsun. Zehir görne zehirdir. Saklasın kendini..
Şükranlarımı ve saygılarımı arz ediyorum.
selam ve dua ile..
ali meydanda muhammed Mehdi a.s ile beraber olunuz inşaallah.