Yan Yana YANDILAR Müslüman Mahallesinde
Müslüman Mahallesinde Salyongoz Satmadılar…Yandılar !
Evet 2 Temmuz 1993 günü Sivas’ın Hakikat Gazetesi’n de yer alan sür manşet buydu.
"Müslüman Mahallesinde Salyangoz Sattılar"
Demirel’in Cumhurbaşkanlığı ,Erdal İnönü’nün Başbakan Yardımcısı,Tansu Çiller!in Başbakan olduğu koalisyon hükümeti dönemi.
Pir Sultan Abdal Şenlikleri ’nin 4.sü düzenleniyor Sivas ilinde. Dönemim Sivas Valisi Ahmet Karabilgin tarafından Aziz Nesin’de davet ediliyor şenliklere ve davete icabet ediyor elbette.Katliam gününün bir gün öncesi yaptığı konuşmayı kırkırtıcı buluyor MÜSLÜMAN MAHALLELİLER.
2 Temmuz MÜBAREK CUMA ! ezanları okunuyor Sivas’ta.Aynı saatlerde ŞENLİKLER sürüyor elbette.Gerek yazılı, gerek görsel medya Sivas’ta.Bir daha ne mümkün o kadar CAN’I, AYDINI BİR ARADA GÖRMEK.Metin Altıok,Behçet Sefa Aysan,Lütfi Kaleli,Zerrin Taşpınar,Muhibe Akarsu,Asım Bezirci…Aziz Nesin gibi…
MÜBAREK CUMA ’ya giden bir MÜBAREK şöyle konuşuyor kameraya;’içim dolu dolu.Şimdi Namaza gideceğim ben ,bir tarafta allahuekber sesi,bir tarafta ezan-ı muhammedi okunurken,bir taraftada ateistliğin propagandistliğin propagandası…ne olur bilmiyorum”…
Şu olur;
MÜSLÜMAN MAHALLELİLERİ’nin ellerine bakınız şu bildiri dağıtılır; "Müslüman Kamuoyu Salman Rüştü müslümanların çok az olduğu kafir bir ülkede sokağa çıkmaya bile cesaret edemezken, onun yerli uşağı Aziz Nesin köpeği, yanında kendisiyle beraber şehrimiz valisi tarafından davet edilip, şehirde adeta müslümanlarla alay edercesine gezebilmektedir... Kafirler şunu iyi bilmeli ki: İslamın Peygamberini ve kitabın izzetini korumak için bu uğurda verilecek canlarımız vardır. Gün müslümanlığımızın gereğini yerine getirme günüdür. "İman edenler Allah yoluna savaşırlar, kafirler de tağut yolunda savaşırlar. O halde şeytanın dostlarıyla savaşın. Çünkü şeytanın hilesi zayıftır."(Nisa suresi, 76) Galip gelecek olanlar şüphesiz ki, Allah tarafından olacaktır. "
*Salman Ruştü; Aziz Nesin’in çevirisini yaptığı ŞEYTAN GÜNLÜKLERİ ’nin yazarıdır.*
Derken fitil ateşlenmiş olup,MÜBAREK CUMA’dan çıkan MAHALLELİLER Sivas Aziz’e mezar olacak " sloganları, korkunç kılıkları ve sakalllarıyla ESKİ ADIYLA MADIMAK, SONRASI İSKENDERBEY KEBAP SALONU ve ancak 2011 ’de MÜZE olsun kararı verilen MADIMAK OTELİNE doğru yürümeye başlarlar.
Otel önünde toplanan kalabalık evvelâ taşlamaya başlar oteli,RECM biliyorlar onlar. "Kahrolsun Laiklik", diye bağıra bağıra …Derken Valilik Jandarma İl Komutanlığından destek çağrısında bulunulur.33 asker gelir onca kalabalığa …yanan can başına bir tane bile denk düşmez bu hesapla."Geldikleri gibi giderler" sonra…"Asker Bosna"ya " diye bağıran mahallelilerimizin gözünde "en büyük asker bizim asker "oluverir.Olaylar büyümeye başladıkça öfkesini alamayan MAHALLELİLİER ateşle oynamaya "Allahım senin ateşin bu,cehennem ateşi"diyerek, CAN’lar sa dans etmeye başlarlar.
Bir anda sayıları 5000 ’i bulan MAHALLELİLERİN BIÇKIN DELİKANLISI ;Temel Karamollaoğlu bir BALKON KONUŞMASI yapar "GAZANIZ MÜBAREK OLSUN"diye.
Bu gün yaptığı konuşmada "bir tane itfaiye aracını sokabilseydik, araçların yanmaya başladığı sırada otel önüne olmazdı bunlar " der Ahmet Karabilgin.Gelir o itfaiye gelmesine de bakar ki Aziz Nesin ; bileğinden tuttuğu gibi savurur aç kurtlar gibi bekleşen kalabalığın üzerine itfaiye merdiveninden.Son ümitte tükenmiştir artık.
Herbirinin dudaklarına yakıştırıyorum şimdi Nazım’ın dizelerini; "sen yanmasan ,ben yanmasam ,nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa"
Bir zamanlar hatıramda kalan o türkü; "Sivas Ellerinde Sazım Çalınır"yok artık.Sivas Ellerinde Sazım, Aydınım Yakılır…Kars’ta ucubelikle suçlanan İNSANLIK ANITI’nın yıkılışı gibi.
Utanıyorum bu gün.Ruhum 35 bıçak darbesiyle yığılıyor ülkemin kirli geçmişi üzerine.Gözlerimde yağmur bulutu... bir ateş eğnimde,dilimde şiirlerim tutuşuyor,dilimde türkülerim.Yandılar birer birer tüm ezberlerim.
Sırrı Süreyya Önder Sevgiyle selamlıyorum seni…
"ALIN LAN CANIMIZI BAŞKADA NE HÜNERİNİZ VARSA YAPMAZSANIZ NAMERTSİNİZ !NAMERT OĞLU NAMERTSİNİZ…GELİN LAN HELE ÖLÜMDEN ÖTEYE KÖY VAR MI ? "diyorum bende !
Aziz Nesin in 2 Temmuz 1993 Günü öncesi kışkırtıcı olarak nitelenen konuşma metnine aşşağıda linke tıklayarak ulaşabilirsiniz…Bakınız neresinde KIŞKIRTICILIK .Ben göremedim…Gözlerimde yağmur bulutları var çünkü…
www.cafrande.org/?p=947
Berna Can
YORUMLAR
80 öncesi öğrencilik yıllarımda asla şiddete taraf olmamama rağmen 15 gün okula gittiğim günlerde 5 kez darp edildim, ramazan günü ağzımın burnumun kanı ile orucum bozuldu. Bana şiddet uygulayan kişileri hiç tanımıyordum Ben Sinop'luyum, altı kişi olan, onlardan biri Diyarbakırlı, biri Ağrılı, biri sanırım Bingöllü idi. İstanbulun orta yeri, Fikirtepe. Onları, şimdi görsem tanımam. O zaman da onlar beni tanımıyorlardı. Sadece falanca bölümden falancayı öldürün, emri verilmiş. Öldürmeyeni Allah öldürmüyor. Öldürülürcesinekaç kez darp edilmeme rağmen, kişilerden birinin kolunu bırakmayıp; canhaviliyle kırmış olmama rağmen beni darp edenleri tanımadığımı, ellerimle kollarımla yüzümüğ kapattığım için göremediğimi ifademde belirttim. Amacım okumaktı. Aslında onlar da okuyacaklardı. sağcısını da solcusunu da birileri kurup birbirini öldürttürüyorlardı. Aynı silahla öldürülüyorlardı. Aynı kişilerce yönlendiriliyorduk. Madımak, Başbağlar, evvelki günki 13 evladımızın şehadeti de aynı senaristlerce yazılıp uygulananların sonucudur. O günkü fotoğrafın içinde malüm pkk lı dört kişi bu gün tespit ediliyor. Bunun anlamı, Anadolu evlatlarını bir şekilde birbirine öldürttürüyorlar. Yazınızı uzun uzadıya okudum. Kukla görevi yapan birilerini suçlamak yerine perde arkası yöneticileri görmemiz daha doğru olur kanaatimle, duyarlılığınızı kutluyorum.
Selamlarımla;
Muharrem ELMACI
SİNOP
Menisa tarafından 7/18/2011 10:43:46 AM zamanında düzenlenmiştir.