- 806 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YILDIZLAR VURULARAK ÖLMEZLER
Parmağımızı yanan kibrite doğru tutalım.Biraz yaklaştıralım.Acıyı hissederiz değil mi? Biraz daha yaklaştıralım.Daha çok hissederiz acıyı değil mi?Şimdi tam ateşin üstüne koyalım parmağımızı.Yapamayız değil mi?Neden??Çünkü;parmağımız yanar,çünkü,çok fazla hissederiz acıyı,çünkü,günlerce acısından huzurumuz kaçar..vs......
Bizler kendi parmağımızı bir kibritin ateşinden sakınırken,bir bedenin,bir canın,bir insanın ateşlerin ortasında yanmasına sebep olmamız,ya da buna seyirci kalmamız nasıl bir insanlıktır?nasıl bir vicadandır?nasıl bir inançtır??
2 Temmuz 1993 te Sivas Madımak Otelinde 35 kişinin,35 insanın,35 yazar,sanatçı,düşünür,halk ozanı,gönül dostunun ateşin ortasına atılmasına tanık olduk.Bu kaderi hakkedecek ne yaptı bu insanlar?Bu zulmü hakkedecek ne yaptı bu yürekli insanlar?...
Öyle ya..Bunlar çok büyük suç işlemişlerdi...ne miydi suçları?...
Ne değillerdi ki?..
Sayalım...
1- Bu insanlar ALEVİYDİLER
2- Bu insanlar bizim gibi düşünmediler
3- Bu insanlar bizim istemediğimiz şeyleri,tasvip etmediğimiz,rahatsız olduğumuz yada olabileceğimiz bazı gerçekleri kendilerince dile getiriyorlardı
4- Bu insanlar silah yerine,kalem kuşanıyorlardı,saz kuşanıyorlardı..
5- Bu insanlar çok düşünüyorlardı,türkü söylüyorlardı,bir şeyler yazıyorlardı..
Bu insanlar.......................
Hangi birini sayalım ki?!!!! Bu insanlar ateşlere atılmayı,diri diri alevlerin içinde bağrışarak yanmayı,dumanların içinde nefessiz kalmayı,acıyla kıvranarak ölmeyi haketmediler mi?!!!!
..........
Bu sefer ateş düştüğü yeri yakmadı ey zalimler...Bu sefer ateş Sivas’ı yaktı,Türkiye’yi yaktı,Müslümanlığı yaktı,İnsanlığı yaktı ve dönüp sizi yaktı ki,siz hala yandığınızın farkında değilsiniz....
Kendiniz gibi olmayanları,öldürmekle,yakmakla,yok saymakla,kendinizi Tanrı yerine koyup onları cezalandırmakla,onları ötekileştrimekle yok edemezsiniz,bitiremezsiniz.Bu,hiç bir zaman olmadı,olmayacak da...
35 kişi yandı ama bu gün 35 milyon kişi oldular,70 milyon kişi oldular....kimbilir daha kaç milyon olacaklar....
Yıldızlara istediğiniz kadar,istediğiniz silahlarla ateş edin,vurabilir misiniz?...Yıldızlar vurularak ölmezler ki.....
Maraş’ta,Çorum’da,Dersim’de,Ağrı’da hangi yıldızları vurarak öldürdünüz ki????
Bilmez misiniz ki?bir yıldız kaysa yerine yüzlercesi gelir.
Yıldızları vurmayın,onlar karanlığın aydınlık çiçekleridir...
yılmaz YANARDAĞ
2 TEMMUZ 2011
IĞDIR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.