NEFES
NEFES
Gazete haberine göre,Zorlu Enerji kurumsal sorumluluk projesi olarak dünyanın “NEFES’le çalışan ilk internet sitesini açmış.
www.hernefesbir enerji.com’un ziyaretçileri bilgisayarlarının mikrofonuna üflediklerinde ekrandaki rüzgâr türbinleri sanal elektrik üretiyor. Sitedeki elektrik sayacında biriktirilen elektrikle okulların elektrik karşılanıyormuş. Siteyi ziyaret eden 46 bini aşkın ziyaretçi nefesiyle biriktirilen enerji miktarı 63 milyon watt’a ulaşmış.
Zorlu Enerji,bunu gerçek enerjiye dönüştürerek yedi ilk okulun bir yıllık elektriğini karşılayacakmış.
‘Nefesimize kuvvet’ diye bitiyor haberin sonu…
Kültür tarihimiz içerisinde NEFES özel bir yer tutar.
Türkülere geçere “Ömür bir nefes derinden” diyor bir türkümüzde.
“Bektaşi Nefesleri” de çok derin anlam ifade ederler.Hayata bakış açısı getirirler ve inanç temelinde özgün anlam içerirler.
Halk sözlerimiz arasında NEFES çok anlam ifade eder:
-Nefesini tüketme
-Çok nefes tükettim duyan olmadı,
-Nefes nefese kalmak,
-Otur ve derin bir nefes al,
-Nefesini keserim,
-Nefesim kesildi,
-Bir nefeslik ömür,
-Nefes kesen yarışma,
-Nefes kesen güzellik/Bir içim su…
-Bir vuruşta nefesini kesmek,
-nefes nefesten üstündür,
-Nefesi güçlü/büyük/etkili vb…
Teknolojiyi insan yararına kullanmak suretiyle bütün güçlüklerin aşılacağını ve yaşamın kolaylaşacağını kanıtlayan bu örnek proje başka projelere de yol göstermekte.
Akıl,Bilim ve teknoloji kaynaştıkça dünya daha neler görecek neler.
Bir zamanlar hayal bile edilemeyenler bugün ve yarın geçek oldukça insan ufku da genişleyecektir.Üretmenin doğaya ve insana sağlayacağı yararlar ve zararlar iyi hesap edilmelidir.
Öncelik insandadır ama onu tamamlayan doğa,çevre,toplum ve yaşam da bu gerçeğin içinde yer almaktadır.
Şiirlerde,öyküde,türküde ve her yerde her zaman aldığımız nefes anlatılır.
Şimdi de enerjide nefes gücü kendini göstermektedir.
Haydi enerjiye katkı olsun, biriksin elektrik olsun okulları ve hayatı aydınlatsın diye
NEFES vermeye ve nefesleri biriktirmeye…
Nefesini boşa tüketen bir toplum olmaktan çıkmak için bir fırsat bu…
Her fırsatı değerlendiren bu toplum bu fırsatı da değerlendirmesini bilmelidir.
Haydi enerji için bir NEFES DERİNDEN…!
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.