- 1262 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
YARIN GİBİ BİRŞEY…
İnsan; doğduğu zaman, bilinçsizce de olsa, bir eylemin içine doğar: Yaşamak.
Yaşamak dediğimiz olgu, içinde pek çok şeyi barındırır. Doğmakla başlayan bu eylem; nefes almak, yemek yemek, içmek, büyümek ile devam eder. Ancak bazı eylemleri bilinçli olarak gerçekleştirdiğimiz gibi bazılarını da farkında olmadan yaşarız: SEVGİ gibi.
Plansız, programsız hayatımıza gelir ve gider.
Yetişkinlik zamanlarımızdan bu güne kadar geçen süreyi düşünürsek; kaç kez sevdalanmışızdır, kim bilir? Ama hiçbirinde de “ Ben bu kişiyi seveceğim “ diye yola çıkmadık; Sevdik.
Neden? Neden sevdik?
O kişinin sahip olduğu bazı şeyler bize sıcak geldi. Belki fiziği, belki gözleri, belki duruşu… Biz büyüdükçe, ruhumuz olgunlaştıkça ve sevginin çeşitlerini yaşadıkça sevdiğimiz kişi de değişmeye başladı. Akıllı, dürüst, olgun, güvenilir gibi özelliklere sahip olmaya başladı. Ama yine de belirsizliğini korudu. O kişi kim olacak? Bunu hiç bilemedik. Bir yerde, bir şekilde, aniden, hiç düşünmediğimiz, hiç beklemediğimiz bir zamanda karşımıza çıktı, hep.
Bu yüzden de Sevgi; ister beklenirken, ister yaşanırken bir çerçevenin içine oturtulamıyor. Ne istediğimiz programı kullanıp oluşturduğumuz muhasebe kayıtları gibi net ve yönlendirilebilir olabiliyor. Ne de ev hayatımızda uyguladığımız düzen ve disiplin içinde seyredebiliyor.
Her iki tarafın da hem karakterlerinden hem de yaşadıklarından yola çıkarak oluşturdukları beklentileri vardır. Olmasını ve olmamasını istedikleri şeyler vardır. Sevgi’ye ait söyleyebileceğimiz; en ve tek net şeyler de bunlardır zaten.
O beklentileri; karşılıklı dile getiririz. Neleri yapıp, neleri yapamayacağımızın belirlenmesi bize aittir. Sorular sorarız, kendimize:
O kişinin varlığını istiyor muyum? Önce bu soruya yanıt vermek gerekir.
O kişi için, değişmem gerekiyorsa, ne kadar ve neleri değiştirebilirim?
Bunların ne kadarını isteyerek, kabullenerek ve sürekli yapabilirim?
Ve bana göre en vurucu olan soru: Bu sevgi, bütün bunlara değer mi?
Bu soruların yanıtları: Evet’se gerisi Zaman’ın işidir.
Kişiler, sevgilerini yaşarken; Zaman, üstüne düşeni yapmaya başlar.
Zamanın merdiveni ya aşağıya doğrudur, ya da yukarıya.
Ya alır en tepeye taşır, ya da en aşağıya indirir.
Ya şeklini değiştirir; daha mükemmel yapar, ya da bitirir.
Sevgi; ne yapacağımızı, neler olacağını, yaşayıp-yaşamayacağımızı bilmediğimiz, göremediğimiz, kestiremediğimiz; YARIN gibi bir şey.
Çok planlar yapıp da hiçbirini uygulayamadığımız; YARIN gibi bir şey.
En hesapsızı ve en kitapsızı; Hayatımızın…
Eser Akpınar
15.06.2011
Urla
YORUMLAR
Güzel teknik ve haklı tespitler.
Çok akıcı bir yazıydı.
Tebrikler ve selamlar.
Eser Akpınar
Zaman değiştiriken bahçemdeki gülleri...
Savrulur suratıma gençliğimin külleri... Demiş ya şair .
Zamanla elimize geçen sıfatlar çoğaldıkça eskimeye başladığımızı anlıyor insan.
Bir zaman sadece "bebek" oluyor,sonra "isim" veriliyor,sonra "abi-abla" oluyor,sonra "öğrenci" sonra "baba"...
Ve sonra "amca" oluyor insan.
"Dayı" oluveriyor birden.
"Hala" -"Teyze" derken....."Dede" veya "Babaanne-Annaanne" diye seslenmeye başlıyorlar.
Son dem ya "er kişi niyyetine.." ya " hatun kişi niyyetine " diyorlar.
Selam ve saygı ile.
Allah sevgisiz bırakmasın.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Saygılar, selamlar.
canan bizim canımızdır
teni bizim tenimizdir
sevgi bizim dinimizdir
başka dine inanmayız
demiş de bir tasavvuf şairi. Fena mı demiş yani.
Sizin de sevgiyle ilgili makaleniz o tattaydı Eser Hanım.
Tebriklerimle...
Eser Akpınar
(.
sevgi ve daim tebessümle ile kalın sevgili Eser hanım
saygılar ve selam ile...
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Hayatımıza aniden giren sevgiyi ne güzel anlatmışsın sevgili Eser, insan hayatında her şeyi bir plan dahilinde yapabilir ama sevgiyi asla... Çünkü, sevgi ne zaman, nerede karşımıza çıkacağı belli olmayan, insanı derinden sarsan bir duygudur. İş duygu olunca da ne plan söker ne de program.
Tebrikler... sevgimle
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum arkadaşım. Sevgilerimle.
Eser kardeşim, okudum harika bir yazı, benim günümün yazısının biri belli oldu.
Sevmek...Çok başarılı bir anlatım, ancak bu kadar olur diyorum.
Yıldızlı on puan, sevgiler.
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
handan akbaş
Güzel bir yaziydi her zamanki gibi begeniyle okudum.
Yüreginize saglik sevgili Eser hanim
Sonsuz sevgimle
Eser Akpınar
cANIM SEVGİ ANCAK BU KADAR GÜZEL ANLATILABİLİNİRDİ. tEBRİK VE SEVGİLERİMLE
Eser Akpınar
Hesapsız kitapsızdır sevgide dostlukla insan olanın nazarında...
Tebrik ederim sevgili yazarım
Güzel bir konu güzel anlatımınla çıkmış sokaga
Emeğine
Yüreğine
Sevdana sağlık
Dostlukla...
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Eser Akpınar
Aynı akıcı uslupla güzel bir sevgi tasviri. Ben okudum ve çok şey öğrendim. Ayrıca okuma hazzını da aldım...
Tebrikler... Selamlar...
Eser Akpınar
Tekrar hoş geldin. Selamlar.
Öyle arkadaşlarım vardı ki;bazıları aşık oldukları kızları kaçırdılar ve evlendiler. Çok geçmeden hepsi de ayrıldılar.Çol çocuk hepten perişan. Ben ise hanımı 15 gün içinde görücü usulüyle aldım. Ve de hiç bir sıkıntı yok...Yani demem şu ki;evli,lik şans işi. Sevgi sonradan pekişiyor. Svgi olunca da zaten aşk devam ediyor.
Yine güzel bir yazıydı,Eser hanım.
Selamlar.
Eser Akpınar
Mutluluğunuzun daim olmasını diliyorum Ayhan Bey. Teşekkürlerimle.
Sevgiler, selamlar.
Eser Hanım, sevgiyi öyle güzel anlatmışsınız ki. Bazı şeyler hiç bir ambalajın içine girmez; duygularımız gibi. Tebrik ederim. Sevgilerimle.