- 663 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAY İÇER MİSİNİZ ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
GEÇEN GÜN ANKARA’DA 19 HAZİRAN 2011 PAZAR GÜNÜ KIZILAY’DA 1 BANK’TA OTURUYORDUM, YOLCU OLDUĞUM BELLİ. BİR GENÇ ’’ÇAY İÇERMİSİNİZ ?’’ DEYİP HIZLA 3 M.ÖTEMDEKİ SİMİTÇİNİN YANINA GİTTİ, ÖNÜME BAKTIĞIM İÇİN ELİNDE NE OLDUĞUNU GÖREMEDİM. KALKTIM ARKASINDAN GİTTİM, ÇAYI NEREDEN GETİRDİĞİNİ SORDUM. ELİNDEKİ TERMOS’U GÖSTERDİ, ÇAY’IN KAÇ PARA OLDUĞUNU SORDUM. 500 KURUŞ OLDUĞUNU SÖYLEDİ, CEBİMDEN 500 KURUŞ ÇIKARIP VERDİM VE 1 ÇAY VERMESİNİ İSTEDİM. NAYLON BARDAĞA KATIP VERDİ, 1 KĞ.LIK ŞEKER KUTUSUNU BANA UZATTI. 3 ŞEKER ALIP ÇAYIMIN İÇİNE ATTIM, 30 YAŞLARINDAKİ BU GENÇ BÖYLE PARA KAZANIYORDU. ÇAYI İÇERKEN BU GENCİN İŞ BULAMADIĞI İÇİN BÖYLE BİR İŞE ATILDIĞINI DÜŞÜNDÜM, SİMİTÇİ ’’BUNLARIN BİRİ GİDİP, BİRİ GELİYOR.’’ DEDİ. HESABIM ŞU;TERMOS OLSA OLSA 30 TL., 100 NAYLON BARDAK 1.5 TL. 1 KĞ.ÇAY 15 TL. VE 1 KĞ.KESME ŞEKER (GENELLİKLE 750 GRAM OLUYOR) 3 TL.CİVARINDA. SEYYAR ÇAYCI’NIN İŞE YATIRIMI 50 TL. TERMOS 50 BARDAK ÇAY ALSA, 2 SEANSTA PARASI ÇIKIYOR. GERİSİ KAR, ÜSTELİK SEYYAR OLDUKLARI İÇİN VERGİ VB.GİDERLERİDE YOK. İŞSİZ GENÇLERE ÖNEMLE DUYURULUR, BULUNDUĞUNUZ İL-İLÇE-KASABA-KÖY PAZARLARINDA BU İŞİ YAPARAK SİZDE PARA KAZANABİLİRSİNİZ.