- 929 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ay Hatırladı
Bir ay tutulması daha geçti ömrümüzden. Teneke çalmadık, kurbanlar kesmedik ama bu doğa olayına dair yine de ilk okul kitaplarında öğretilenden fazla bir bilgiye hala sahip olmadığımızı da anladık.
Samsun dönüşü Fatsa tünellerinin üzerinde ay neredeyse güneşe benzer bir halde aniden karşımıza çıktığında hemen fotoğraf makineme sarıldım. Eve gelene kadar boy boy resimlerini çektim makinemin bu görüntüyü kaydetme yeteneğinin sınırlı olduğunu bile bile. Hafızamda sayısız megabayt eşsiz görüntüler depolanmış vaziyette olduğu halde karşıma çıkan her ay ve güneş manzarası yine de heyecanlandırıyor beni.
Bu eşsiz manzaranın üzerine dünya nın gölgesi düşecekti kısa bir süreliğine de olsa az sonra. Eve kadar ay önde biz arkada tünellerin üzerindeki boyutlarının Ordu’ ya yaklaştıkça küçülmesini izleyerek geldik. Denizin üzerinde yakamozlarıyla ayrı , tepelerin üzerinde kocaman bir kandilmişcesine yanışıyla ayrı güzeldi ay. Mahalleye girdiğimizde binaların arkasına düşerek gözümüzden kayboldu. Görmesek de çevresinde almira diye adlandırılan kızıl bir hale oluşturarak dünyanın gölgesinin üzerine düştüğü anı hayal ettik.
Astroloji bilimi ay ve dünyanın yılın bazı zaman dilimlerinde aynı yörünge üzerinde karşılaşmasından insan vücudunun ve diğer canlıların olumlu ve olumsuz etkilendiğini anlatıyor. Evrenin kendine has lisanındaki ay ve güneş tutulmalarına dair cümleleriyle insanlarla maddi ve manevi bir iletişime geçtiğini söylüyor. Bazı engellemelere maruz kalacağımızı ima ediyor.
Eski çağlarda doğa ile daha yakın iletişim içerisinde olan insan ile bu zamanda beton evlerinden bu doğa manzarasını izlemek amacıyla perdeyi hafif bir el hareketiyle yana doğru açmak için çaba sarf etmeyen insanın tepkisi aynı olmayacaktı elbet.
Peygamberimizin sünnetini hayatlarına geçirebilenler ay ve güneş tutulmaları sırasında “ kusuf” namazları kılarak bu doğa olayının bilinen olumsuz etkilerini dua ile karşıladılar. Tefekkür ettiler. Güneş, dünya ve ay üçlemesinde insanın konumunu bir kez daha gözden geçirdiler.
Güneşten aldığı ışınları en cömertce sergilediği bu tutulma akşamında şu meşhur replik geçmiş olabilir bence ay ile dünyanın arasında. .“Gölge etme başka ihsan istemem” dedi “Ay” “Dünya”’ ya tam gölgesini üzerine düşürürken. Dünya ise dinlemedi bile “Ay”ı ve küçük bir hatırlatmada bulundu en görkemli zamanında “Güneş” olmadığına dair.
16 haziran 2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.