- 583 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ülkemizi yaşatmak
Dil; insanlar arasında anlaşmayı sağlar. Tabi ki bu belli kurallar içerisinde meydana gelir. Dünya da sadece herkesin anladığı tek dil değil, birçok dil vardır konuşulan bunlardan bazılarına Türkçe, Arapça, İngilizce, Fransızca, Japonca vb. gibi örnekler gösterilebilir.
Dili kısaca tanımladık. Peki Türkçe dilini ne kadar iyi kurallara uygun biçimde kullanıyor yada koruyoruz? Bu sorunun cevabı bizde çelişkiler uyandırıyor. Örnekler verecek olursak eğer; dışarı çıktığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Bir düşünün gittiğiniz kafe alışveriş merkezleri yediğiniz Türk ürününün ismi düşündünüz değil mi? Ne kadar da acı sanki Türkiye’de değil de başka bir ülkedeyiz. Birçok şey yabancı isimlerden oluşmuş bunun en büyük ispatı sokakta yürürken etrafınıza bakmanız olacaktır. Türkçe dilini, dilimizi! Felç eden biziz. Özellikle gençlerin dikkat etmesi gerekirken sahip çıkması gerekirken dilimize onlar Türkçeyi ateşe elleriyle atıyorlar. Çok duymuşsunuzdur özellikle öğretmenler ‘’hocam bu sınavdan full çektim.’’ ‘’Full’’ İngilizcede dolu anlamındadır yani full İngilizce kökenli bir kelimedir fakat Türk gençlerimiz ne yazık ki belki de farkında olmadan İngilizce kökenli bir kelimeyi Türkçemizi zedeleyecek biçimde kullanıyorlar. Keşke kullandıkları sadece bu kadarla kalsa.. daha birçok şey var buna örnek.. Eğer böyle devam edersek Türkçemizdeki o güzel atasözlerini deyimlerini hiçe sayarak her bir sözcüğü oradan oraya savurarak yabancılaştırırsak elimizde kalan koskoca bir keşkeden başka bir şey olmaz. Dili olmayan bir millet başka milletlerin tutsağı olmuş demektir. Söylediğim bu sözü açıklamam gerekirse; mesela Türkçe dilini her geçen gün kirletiyoruz tamam demek yerine yes diyoruz Türkçe öldüğü zaman dilimiz öldüğü zaman kültürümüzde ölür. Çünkü geleceğe geçmişimizi kültürümüzü anlatacak bir dil kalmaz elimizde. Kültürü de kısaca tanımlarsak; bir milletin yaşam tarzıdır. Yani yaşam tarzı elinden alınan milleti düşünecek olursak ülkemizi kelepçelemiş olmaz mıyız sizce de?
Biz biz olalım biz hür olalım biz dilimize sahip çıkalım dilimiz kültürümüzü korusun korusun ki ülkemiz özgürlüğünü teslim etmesin hep bembeyaz kalsın kıskanılsın. Türk gençliği! Bu millet sana güveniyor ülken senin avuçlarında bir kuş misali onu öldürmekte yaşatmakta senin elinde…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.