- 727 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Sivaslı Ozan Zaralıcan birincilik ödülünü Kırklareli'nde aldı.. / Hikmet OKUYAR
14. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması kapsamında 15 ayrı dalda gerçekleştirilen yarışma içinde olan Özellikleri ve Güzellikleriyle Kırklareli ve ilçeleri konulu yarışmada 2011 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazanan Sivaslı Ozan Zaralıcan,Ödülünü; 19 Mayıs 2011 günü Şebinkarahisar Atatürk Evi ve Müzesi Bahçesi’nde almak istemesine rağmen Şebingüllü Zeynep Emanet’in okul durumu sebebiyle Şebinkarahisar’a gelememiş yapılan değerlendirme sonunda, ödülün Kırklareli Gazeteciler Cemiyeti’nde verilmesi kararlaştırılmıştı.
Sivaslı Ozan Zaralıcan Birincilik ödülünü Kırklareli’nde aldı..
Sivaslı Ozan Zaralıcan’ın kazandığı, 2011 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü; 30 Mayıs 2011 Günü Kırklareli Gazeteciler Cemiyeti merkezinde medya mensuplarının ve Kırklarelili Eğitimci Bestekar THM Sanatçısı Ozan Hasberraki Hasan Öztürk ile Şiir Yorumcusu Buse Babacan ve Şiir Yorumcusu Şebingüllü Zeynep Emanet gibi şiir dostlarının huzurunda verildi.
Sivaslı Ozan Zaralıcan’ın; 2011 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü şeref levhası, 1 adet Şebingülü ve Türkiye Sevdası ödülü ile 1 Adet Gökboncuklu Gümüş Bilezik,1 paket Şebincevizli Dut Pestili, 1 Paket Kırklareli Koyun Peyniri armağanlarını da Şüsiyad Başkanı olarak Dağların ve Çobanların Şairi olarak verdim.
Bizim Hikmet Duyarlılığında..
Kırklareli’ndeki ödül törenindeki haziruna,proğram sonunda Şebincevizli Fındık Helvası ile Kırklareli Kuru Pastası, Şebincevizli Dut Pestili ve meşrubat ikram edildi.
Ve Kırklareliler ile Şiir dünyasında paylaşılan Sivaslı ozan Zaralıcan imzalı Bülbüle Gül Kırklareli şiiri ile..
=
..................BÜLBÜLE GÜL KIRKLARELİ
=
Tarihin eleğinden hoş görü ile geçmiş..
Kültüre kaynak anış, değer Kırklareli’nde.
Toprağı bereketli, ayçiçekleri açmış..
Bab’eski gülde yanış, doğar Kırklareli’nde.
=
Kurtuluş savaşında sayısız şehit veren,
Cennetten bir köşe mavi yeşilli seren,
Dubnisa mağarası hayran içine giren..
Ne güzel yeri geniş, diyar Demirkapı’da.
=
Yıldız dağlarının şen eteklerinde Kofçaz,
Bak Kirazlı tepesi, bir başkadır orda yaz,
Karabalar köyünde edilir cem ve niyaz..
Ne güzel bu inanış, erenler var Kofçaz’da.
=
Kutsal alan sayılır güzel Vize ovası,
Her medeni ortamda tek yaşama davası,
Damakta tadı durur Saraylı baklavası..
Ne güzel ikram sunuş can bahtiyar Vize’de.
=
Soğuk sıcak suları suladı seven yeri,
Derin bir vadidedir dal asma üzümleri,
Aydınlar şairlerle üretti çözümleri..
Hatice bana tanış, hisar Pınarhisar’da.
=
Ergene nehri belinde bir gümüş kemer olmuş,
Akarca denir beyaz, ana sütünden gelmiş,
Asırlık koca meşe, her kültüre kol salmış..
Ne güzel tarih konuş, duyar Pehlivanköy’de
=
Tez yetişir karpuzu rengi kan kırmızıdır,
Kavak Şeytan deresi kötülük ermezidir,
Baharı haber veren Hızır İlyas yeridir..
Ne güzel bir kapanış, bahar Lüleburgaz’da.
=
O, Eren babaların Kırklar’ın diyarıdır,
Hoş gönülde aşk-şarab, meyhaneler yarıdır,
Aa bee burası da Zaralıcan yeridir..
Ne güzel tekten anış, yar Kırıklareli’nde...
=
Sivaslı Ozan ZARALICAN / S İ V A S
Not: Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası’na kaynak oluşturmak için Türkiye Genelinde 15 Ayrı dalda tertiplenen ’İllerimiz ve İlçeleri Konulu ’14. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’ sonunda Sivaslı Ozan ZARALICAN; ’Bülbüle Gül Kırklareli’ Şiiri ile ’2011 Hikmet Okuyar Türkiye BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ ’ kazandı..kaydı ile ve eser sahbinin özel izni ile kültür sanat sayflarında şiir sitelerinde yayınlanabilir..
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
YORUMLAR
Dizelerinizde adımın da geçtiği KIRKLARELİ'yi tanımamı sağlayan şiirinizi ışığınız altında zevkle okudum. sizi kutluyorum saygılarla....ADANALI UMUT ŞAİR Hatice UMUT
değerli hocam çok teşekür ederim bu güzel onurlu ödül bana laik görüdüğünüz için evet sivaslıyım ama türkiyeyim her zaman
ayşe hanım sizde teşekür ederim. tanıştığımıza menun odum.
kırklareli güzl bir il halkı çok güzel buun içinde iyiki kırklarelini yazmışım dedim ben ikmethocama başarlar dierim edebiyata hizmetlerinden dolayı
saygılar sunuyorum..........................
zarlıan
Her ne kadar Ankara'da doğmuş olsam bile aslen Sivas'lı olduğum için ayrıca sevindim. Kutluyorum Ozanımızı. Teşekkürler paylaşımınız için. Saygılarımla.
Hikmet Okuyar
Sivaslı Ozan Zaralıcan imzalı BÜLBÜLE GÜL KIRKLARELİ isimli şiir gerçekten ilgiç bir çalışma olarak değerlendiriliyor.
Dilerim diğer Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü Kazanan Şiirler gibi çok okunan şiirlerden olur..
Şebingülü sunumlarımla selam sevgi saygı..