Fanatizm ve Holiganizm
Günümüz modern dünyasında Futbolun artık olmazsa olmazlarımızdan biri olduğunun farkındayız... Kimilerimiz hala futbolu sevmeyebilir fakat ben makale’me Futbol asla sadece Futbol değildir! Diyerek başlamak istiyorum.
Evet Futbol asla sadece futbol değildir! Eğer ki; Futbol sadece futbol olsa idi bugün insanlar taraftarı oldukları takıma aşık olmazlardı. Benim anlatmak istediğim konu Fanatizm ve Holiganizmdir.
Fanatizm: Taraftarı olunan bir Futbol takımının her şartta her koşulda yanında olmak,Kısacası şart ve koşul tanımaksızın karşılık beklemeksizin taraftarı olunan kulübün yanında olmaktır!Fanatizm...
Holiganizm: Müsabaka esnasında bu grup taraftarı oldukları takım yensede yenilsede 90 dakika küfreden gruptur! Saha içinde ve saha dışında tabiri caiz ise "Futbol Terör’ü" estiren gruptur! Bu insan görünümlü varlıklar kendilerince takımları uğrunda insan öldürmeye kadar gidebiliyorlar ki; Pekala günümüzdede pek çok örneği vardır bu çirkin durumun!...
Bugün basın,yayın organlarıda dahil olmak üzere pek çok Kurum, Fanatizm ve Holiganizmi aynı duygular zannederler. Benim değinmek istediğim asıl gerçek budur Fanatizm ile Holiganizm arasında tabiri caiz ise; Dağlar kadar fark vardır! Fantizm kısacası taraftarı olunan kulübe duyulan büyük aşktır! Holiganizm ise sadece ve sadece: Futbol Teröristlerine verilen isimdir!