Ertuğrul Gazi’ nin Hocasına Saygısı…
Bak oğul!
Beni kır, Şeyh Edebali’yi kırma. O Bizim boyumuzun ışığıdır. Terazisi dirhem şaşmaz, bana karşı gel, ona karşı gelme. Bana karşı gelirsen üzülür incinirim, ona karşı gelirsen, Gözlerim sana bakmaz, baksa da görmez olur. Sözümüz Edebali için değil, senceğiz içindir, Bu dediklerimi vasiyetin say.
ERTUĞRUL GAZi
(Şeyh Edebali; Alim, faal, varlıklı, çevresi için örnek teşkil eden bir kişi olan Şeyh Edebali, Eskişehir yakınlarında İtburnu denilen köyde yaşar, yaptırmış olduğu zaviyede öğrenci yetiştirir ve halkı aydınlatırdı.)
Ertuğrul Gazi gibi önemli bir şahsın,öğretmenine verdiği bu değerli sözleri, sizinle paylaşmak istedim.
Bilimsel olarak “Beyinlerimiz bilmediği nesneleri algılayamaz.” diye açıklanan bu sözler, ne kadar çok doğrudur.En basit bir şekilde, bir ağacı ele alalım. Ne görürüz? Dallarını, yapraklarını, çiçeklerini, kuşları vs… Kendi dalında eğitim almadıysak, ağacın hasta olduğunu bakarız fakat görmeyiz.
Öğretmenler eğitim aşamasında, bizlere baktığımızda görmemizi sağlayan en değerli varlıklarımızdır.
Benim için çok değerli olan;
ÖĞRETMENLERİMİZİN, ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLAR, TEŞEKKÜRLERİMİ VE SAYGILARIMI SUNARIM.
Shyl 24 Kasım 2007