- 2684 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİRİ DİRİ GÖMÜLENLERİN SUÇU NE ?
DİRİ DİRİ GÖMÜLENLERİN SUÇU NE ?
(TEKVİR suresi 8. ayet)O diri diri gömülen kız çocuğuna sorulduğunda
(TEKVİR suresi 9.ayet)Hangi günahtan ötürü öldürüldü diye!
Yukarıda verdiğimiz bu iki ayeti ve anlatmak istediği hadiseyi az çok bilirsiniz.Arap toplumunun saplıklarından biri olan ‘’kız çocuklarının diri diri toprağa gömülmesi’’ hadisesine değinen bu iki ayet bize çok çarpıcı bir gerçeği göstermek istiyor. Eğer biz gözlerimizi,aklımızı ve şuurumuzu yumarsak bu gerçeği görmeyiz.Fakat bütün bunların tersine biz Kuran’ı anlamak adına okur,gözlerimizi,aklımızı ve şuurumuzu açarsak bu iki ayette koca bir manifestonun yattığını görürüz.Bizim gözlerimizin önündeki perdeleri yırtmamız, aklımızı işletmemiz ve şuurumuzu açmamız içinse yapmamız gereken tek şey akıllıca sorgulamak yani ayetlere uymaktır.
Bir kere, eğer Arapların hepsi kız çocuklarını öldürüyorsa, nasıl oluyor da soyları devam ediyor?Araplar bunu nasıl başarıyor?Emevi dinciliğinin, hadisenin üzerini örtmek adına ortaya attığı palavra;Arapların kız çocuklarından utanç duyduğu ve geleneksel olarak kız çocuklarını diri diri toprağa gömdüğü yalanıdır.Evet, ortada kız çocuklarını diri diri gömen bir kesim vardır fakat bu kesim bütün Araplar değil sadece Arapların bir kısmıdır.Ve bu canilik ‘’gelenek’’ olarak yapılmamaktadır.
Bir kere, dünyada hiçbir kavimde‘’kız çocuklarının öldürülmesi’’ gibi bir ‘’gelenek’’ yoktur.Çünkü böyle bir şeyin akla sığar bir yanı da yoktur.Arap toplumunda yaşanan kız çocuklarının diri diri toprağa gömülmesi vahşetinin nedeni ‘’gelenek’’değil düzendir.Kızlarını öldüren babalar, Arap toplumunun köle babalarıdır.Dönemin Arap düzeninde bir köleye sahip olmak, onun çocuğuna da sahip olmaktır.Eğer kölelerin çocukları erkekse, sahip tarafından çalıştırılıyor, kızsa da buluğ çağına girer girmez sahibin iğrenç arzularına bırakılıyordu.Bu durumu bilen babalar ise kız çocuklarını küçükken diri diri toprağa gömmek zorunda kalıyordu.Yani ‘’diri diri gömülme’’ hadisesi bir gelenek değil düzen sorunuydu.
Bu gerçeğin üzerini örtmek isteyen emevi dincileri ve günümüz uzantısı olan abdestli kapitalistler,düzen sorunu olan kız çocuklarının öldürülmesini ‘’gelenek’’biçiminde lanse etmiştir.Fakat Kuran, emevi dincilerinin ve abdestli kapitalistlerin bu küfrünü(bir gerçeğin çarpıtılması-üzerinin örtülmesi) Tekvir suresi 8. ve 9. ayetlerle bertaraf etmektedir.Kuran açıklıkla; ‘’O diri diri gömülen kız çocuğuna sorulduğunda; Hangi günahtan ötürü öldürüldü diye! ‘’diyerek, düzeni ve düzene uyan babayı sorgulamaktadır.Bu sual, düzene karşı bir sorgulamadır.Bu sual,düzenin afyonlarına karşı bir uyarıcıdır.Bu sual, düzenin çarklılarını parçalamaya yönelen bir manifestodur!
Kuran burada’’ diri diri gömülen kız çocuklarına’’ neden gömüldüklerinin sorulacağını söyleyerek;düzeni işaret etmekte ve düzene başkaldırmak yerine uyan babaları göstermektedir. Çocuklarını kendi elleriyle boğduran düzene neden uyduklarını sormaktadır. Hangi sebebin bu günahı doğurduğunu sormaktadır.Yani Kuran masum kız çocuklarını değil, onları gömen düzeni ve düzene uyan babalarını sorgulamaktadır.
Burada çok ciddi bir manifestonun varlığı sezilmektedir.Kuran, yapısı itibariyle diyalektiktir.Yani her çağda, her yerde geçerlidir.O gün kız çocuklarının öldürülmesini sorarak, bugünü de işaret etmektedir.Firavun-Musa,Bahçe sahipleri Kıssası… gibi Kuran’da yer alan olaylar;Kuran’ın tarihçiliğinin mükemmelliğini ve bu yolla kendisinin hak kitap olduğunu kanıtlaması için yer almamıştır.Bunların Kuran bünyesinde anlatılması,Kuran’ın vermek istediği mesajların insan algısına uygun biçimde tarihsel olaylar olarak anlatılmasıdır. Kız çocuklarının öldürülmesine değinen bu ayetlerde aynı amaçla okunmalıdır.Kuran bu iki ayetle düzene karşı bir sorgulama ve kadın hakları hususunda bir tavır geliştirmektedir. Kuran bize, kadın hakları sorunlarının düzenden kaynaklandığını anlatmaktadır.Düzenin dayattıklarını, çocuğuna dayatan babayı ifşa etmektedir.Kız çocukları üzerinde kurulan baskılara dikkat çekmektedir.
Kuran’ı ve dini anlayamayan kimseler, bu hadiseyi basit bir gözle değerlendirmekte; kız çocuklarının sadece fiili olarak gömülmesinin anlatıldığını anlamaktadır.Oysa Kuran bu iki ayette bütünüyle kadın haklarını savunmaktadır.Aklını işleten[ (YUNUS suresi 100.ayet)Allah’ın izni olmadıkça hiçbir benlik iman edemez.Allah, pisliği, aklını kullanmayanlar üzerine bırakır. ],fikir sahibi herkes; kız çocuklarının okutulmamasının, kız çocuklarının horlanmasının, kadının ikinci sınıf vatandaş konumuna itilmesinin, kadın haklarının çiğnenmesinin aslında kadını ‘’diri diri gömmekten’’ hiçbir farkının olmadığını bilir.Kadına yönelik şiddet,kadını cinsel obje olarak görme hastalığı gibi sapkınlıklarla,Arap toplumunun vahşeti arsında hiçbir fark yoktur.Çünkü her iki süreçte düzenin ürünüdür ve Kuran’a aykırıdır.
Bugün Güneydoğu Asya’da yer alan ülkelerin kadınlarının ne durumda olduğundan haberiniz var mı ?Gündüzleri karın tokluğunu(köle) çalıştırılan kadınların, gece olduğunda (içlerinden en genç hatta buluğ çağına yeni girmiş olanları ve güzellerinin seçilerek) kaldıkları barakalardan alınarak bölgenin parababalarına ve (ABD,İngiltere gibi) bölgede yatırım yapan dış ülkelerin parababalarına götürüldüğünü biliyor musunuz?Çok fazla uzaklara gitmeye gerek yok aslında.Ülkemizde hala 40-50 yaşlarında adamların 15-16 yaşlarında kızlarla evlendiğini biliyoruz.Sizce bu bir düzen sorunu değil midir?Sizce Kuran’ın dikkati çektiği hadise bunlar değil midir?
Bütün bu sorular günümüzün Müslümanlarınca kısık sesle cevaplana dursun, kendisini süper dindar olarak tanımlayan muhafazakar kesim ‘’Kuran’a da uygundur’’ diyerek çok eşliliği gündeme getirerek, kendi sapkınlıklarını din maskesiyle örtme çabasına giriyor.Şunu açık yüreklilikle ifade etmeliyim, Kuran’da 4 kadına kadar helaldir şeklinde hiçbir ibare yoktur.Bu yönde oluşmuş olan algı emevi dinciliğinin ve abdestli kapitalizmin eseri olup kesinlikle dinle uyuşmamaktadır.İslam da çok eşlilik gibi bir hadise yoktur.Ne yazıktır ki ‘’KADIN HAKLARI’’ için mücadele veren,kız çocuklarının öldürülmemesi için düzene başkaldıran İslam, bugün din bezirganlarınca ‘’KADIN HAKLARININ’’ çiğnenmesi adına paravanlaştırılmak istenmektedir.Kendi sapkınlıklarını dinle örtmek isteyen bu ‘’NURJUVAZİYE’’ en güzel cevap Kuran’dan gelmektedir.
‘’O diri diri gömülen kız çocuğuna sorulduğunda; Hangi günahtan ötürü öldürüldü diye! ‘’Tekvir Suresi 8.ve9.Ayetler.
Özkan Bakioğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.