GELiN VE KAYNANA
Hep gelin Kaynana bir birine zıt. Her iki tarafında bir adım atması erekirken.sürekli sözlü sataşmalar olur.
Duyarız görürüz bazen şehit oluruz kaynana gelinin yaptığı hiç bir işi beğenmez hep kavga olur mu ? malesef oluyor.
Halbuki bu yalan dünyada tatlı dil ve güler yüzünden daha güzel ne olabilirki ?
Gelin kaynanadan nefret eder olmuş onu öldürmek ister. Gelin eczaneye gider eczacı başına durumu anlattır.
Bana öyle bir zehir ver ki, kaynanamı öldüreyim der gelin.
Eczacı ilaç şişesinin raftan alır geline der ki, bakın bu zehir hemen öldürmez güzel yemekler yap içine kat Yavaş Yavaş Öldürür.
Bu arada komşuları da yemeğe davet et onların yanında Kaynana bol bol iltifat etki kimse senden şüphe etmesin.
Gelin her gün güzel yemekler yapar komşularını yemeğe davet eder kaynanaya bol bol iltifat eder.
Gelin bir taraftan kaynanasını zehirlerken bir taraftanda ona çok iyi davranmaya başlar.
Komşular imrenir derlerki bize böyle bi gelin nasip olur inşallah diye konuşurlar aralarında!
Kaynana Pişman olur geline yaptıklarına.Geline artık çok iyi davranmaya başlar canim sen otur yoruldun ben yaparım sen dinlen Yorulmuşsundur.kaynana onu el üstünde tutar gelini başına taç yapar.
Gelin kaynana mı zehirliyorum diye çok pişman olur. zehir aldığı eczaneye tekrar gider,
Eczacıbaşı’na yalvarıp yakarır derki ? kaynanam bir melekmiş ben göremedim “Ne olur bana bir ilaç bir melhem bi çare yokmu söyle ? Hayatta geri dönsün ölmesin onu çok seviyorum der gelin.
Eczacıbaşı derki sana verdiğim zehir değildi zaten iştah şurubu idi.
Kötülüğe kötülükle karşılık vermesek,Aksine iyi davranarak kötülüğe iyilikle karşılık vermek”tir.Kötülük yapan elbette yaptığına pişman olacak’.ne zaman olsa Utanacak?
KISADAN HISSE yaşar yön Deutschland
YORUMLAR
Sevdiğiniz, helaliniz olarak seçtiğiniz hayat arkadaşınızı, o yaşa getiren, gerekli edep ve terbiyeyle büyüten, sizin yüreğinize akan o sevginin, aşkın en baş mimarı anneyide böyle güzel bir evlat yetiştirdiği için sevmek, başımıza taç etmek, elini sıcak sudan soğuk suya değdirmemek gerekir. Onu yetiştiren annenin ellerini öpmek, hayır duasını almak, sevgisini kazanmak, gelini değil kızı olmak varken neden kaynana veya kayınvalide kavramı hayatımıza negatif etki yapmaktadır...
Dileğim o durki eş seçtiğiniz insanı büyüten anneyide başınıza taç yapın, unutmayın ki cennet anaların ayakları altındadır...
Sevgiyle...
yön
Nadide ve nazik yorumuna için can-i gönülden çok teşekkür ederim ve kalbi şükranlarımı sunuyorum Ellerin ve harika Yüreğin dert görmesin.
Saygılar sevgiler selamlar gurbet diyarından.
Çok güzel ve anlamlı bir yazı yazmışsınız... yazan yüreği TEBRİK EDİYORUM.... yüreğinize ve emeğinize saglık..... yazan kaleminiz daim olsun, böyle güzel degerli eserler yazmanız dileğiyle gerçekleşmesi umuduyla..... saygılarımla...
yön
Saygılar sevgiler selamlar.gurbet.diyarindan.
HARİKA BİR YAZIYDI KARDEŞİM.DERLERYA TATLI DİL YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR.ARADA MUSİBETLİK OLMASADA HER ZAMAN BİRBİRİMİZE ÇOK İYİ DAVRENSAK NASIL OLUR?.ÇOK ŞÜKÜR BENİM GELİNİMDEN HİÇ ŞİKAYETİM YOK.ÇOK İYİDİR KENDİSİ.ALLAH NE MURADI VARSA VERSİN.SENİDE TEBRİK EDERİM ARKADAŞIM.ALLAHA EMANET OL.
yön
Bu öykü bana da e-postadan gelmişti.
Çok anlamlı öykü.
Gerçekten de Gelin-kaynana konusunda hep ön yargılarımızla hareket ederiz,
Tıpkı üvey anne fobisi gibi...
Oysa iyilik her zaman iyilikle karşılık bulur...
Güzel yazınız için kutluyorum...
superbaba tarafından 10/21/2012 4:28:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
yön
Ders veren bir masaldı anlattıklarınız.
Gelin kaynana çekişmesi düzelir mi ki?
Yazıyı okuyunca bunu düşündüm...
Sanmam... O zaman yazacak birşey kalmaz ki.. :)
Selamlar...
yön
Kutlarım kardeşim bu kıssadan hisse çok hoşuma gitti
Boşuna dememişler iyliği yap suya at bende on yıl oldu gelinimle beraber oturuyorum
hamdolsun şimdiye kadar bir can sıkıcı durumumuz olmadı bu yazıyı gelinimede okuttum
Çok ta hoşumuza gitti keşke her zorluğun sonu böyle güzel bitse kutlarım
Daim ol
yön
Bir satır okudum hemen işin nereye varacağını anladım çok güzel çok anlamlı örnek alınacak bir yazı inşallah herkese o eczacı denk gelsin de bitsin şu gelin kaynana kavgası bıktık artık yaşamımız ın her alanı kavga olmuş tebrik ederim dost yüreği saygılar
yön
Sayfanızda çok anlamlı bir yazı okudum.
Senelerdir bitmeyen sorun . Gellin ve kayınvaşdeler.
Ama büyükler sevgi çubuğunu uzatır ve kızları gibi görürlerse sorun olamaz..
Sevgilerimle...
yön
Ders alınası bir kıssa.Sevgi ile nefret ikiz kardeşmişler.Aslında gelin kaynana çekişmesi de aşırı sevgiden kaynaklanan bir durum değil mi zaten?..Birinin kocası , birinin oğlu.İşte bu durumda sevilen kişi paylaşılamıyor.Gülümsetti ayrıca güzel yazınız.Saygılarım sonsuz.