- 1089 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KANAYAN YARA BOSNA
Kanayan yara Bosna…
Aradan uzun yıllar geçmesine rağmen unutamadığım katliamlardan biridir Srebnica katliamı… Sırf dini inançları yüzünden öldürülen sekiz bin Bosna’ lının kaatili, Sırp kasabı Ratko Mladiç’ in yakalandığı haberini okumam
bu yazıyı yazmama vesile oldu.
Dini, dili,ırkı ne olursa olsun katliama karşıyım. Bir ülkede doğuyorsunuz. Orada büyüyorsunuz. Orası sizin vatanınız. Kökleriniz oraya ait. Mezarlarınız var en önemlisi de sizi oraya bağlayan… Orası sizin vatanınız. Bir gün geliyor ki; hep beraber yaşadığınız komşunuz, bir zamanlar aynı mekanlarda yemek yediğiniz, eğlendiğiniz, düğünlerde karşılıklı oynadığınız insanlar, size düşman oluyorlar…. Sırf inancınızdan, sırf milliyetinizden dolayı…
Korkulu günler ve geceler bir karabasan gibi sizi izliyor. Canınızı alacak kadar. Bir gece de her şey değişiyor. Kan, oluk oluk akıtılıyor… Çeşmeden akan su gibi akıyor ortalığa.
Dünya uyudu, seyirci kaldı maalesef. Üzerinden yıllar geçti. Bir figüran yakalandı. Cezası , verilecek mi? Verilir mi verilmez mi bilemiyorum. Peki canı alınan Sekiz bin kişi ? Onların yaşadıkları ? Aileleri ?
Dünya ses verirdi belki ? O topraklarda petrol olsaydı, altın olsaydı !
İnsanların hayatı bu kadar ucuz işte. Bir ateş at, yak yık,böl, parçala… Hayvanlar aleminden daha gaddar, daha yırtıcı, daha acımasız…
Sırp kasabı yakalanmış, ne fark eder…
YORUMLAR
Eksik bile yazmışsınız, hadi diyelimki onlar zalim, bir ırkı katlettiler...!
Peki, ya ülkemizden götürülen en iyi ailelere ne demeli... " ONLAR NE YUGOSTLAV OLDU NE ARNAVUT, NE BOŞNAK! "
Ne ellerine söz verilen mallar verildi, ne sülalelerini tanıyorlar, ne kimler, ne de kimsesiz !
...sadece baş ve başları kesilmedi,kanları akmadı...
Ben burada erolabi'ye aynen katılıyorum... Bosna, Avrupanın ikiyüzlülüğünü gayet güzel ortaya koymuştur. Yakın tarihte Bosnalılar dünyanın gözü önünde katledildiği halde Avrupa göz yummuştur ama ve lakin, Uzak tarihte olan olayları hala gün yüzüne çıkarıp Ermeni katliamı yaptınız da yaptınız diye dayatması riyakarlıktan başka bir şey değildir.
Sevgimle Nermin...
Bosna çağdaş Avrupanın nasıl bir vicdana sahip olmadığını gösteriyor .
Avrupa'nın ortasında çocuk-kadın -genç katliamı olurken hangi yöne baktılar merak ediyorum.
İşte o zulmü düşününce "Zalimler için Yaşasın Cehennem !" diyorum içimden.
Allah'tan rahmet diliyorum aziz şehitlerimize.
Allah'tan azabın en dehşetlisini diliyorum canilere.
Selam ve dua ile.