- 1005 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN OLARAK DÜNYAYA GELMEK
Eğer dünyaya kadın olarak gelmişseniz bir sıfır yenik başlamışsınızdır hayata.Daha doğduğunuz gün başlar bu durum.
Erkek çocuğu olan babaya verilen haberde babanın yüzü daha bir başka güler.Çevresindekilere ’ee erkek adamın erkek çocuğu olur’sözleriyle caka satar baba.Kızım oldu müjdesi ise daha bir kısık sesle söylenir çevreye nedense.
Erkek çocuklarının erkek oluşlarının bir simgesi olan sünnet oluşları düğünler eşliğinde kutlanırken,kız çocukların kadın olma yolundaki ilk adımı sayılan adet dönemi ise saklanır etraftan.
Hıncal Uluç un bir kitabının adıydı’ Bastırılmış kadınlık ,kışkırtılmış erkeklik ’ .Kadınlar hep bastırılır ,erkekler ise hep kışkırtılır gerçekten.Erkek bir bayanla görüşse söz olmaz tam tersine erkek adamdır elinin kiridir denir.Aynı şeyi kadın yapsa aman ne ayıp,ne kötü kadın diye nitelendirilir.
Kadınsanız ve yalnız yaşıyorsanız vay halinize.Her hareketiniz dedikodu konusu olur ne yazık ki.Hele bir de dulsanız o zaman arkanızdan insanlar bilip bilmeden konuşurlar.
Kadınsanız gecenin bir vakti dışarda dolaşamazsınız.Korkarsınız.Kimden mi.Erkeklerden.Ne tezattır ki o korkunuzun olmaması için yanınızda bir erkeğin olması gerekir.
İş hayatında kadınlara yer verildi de biraz da olsa kadının sesi çıkmaya başladı.Ama orda bile erkek egemenliği var.Bir haksızlık karşısında kendiniz savunurken bile çoğu zaman söyledikleriniz itibar görmeyebiliyor.
Balık baştan kokar derler .Doğrudur.Meclise bakın kaç tane kadın milletvekili var?Parmakla gösterilecek kadar az.Sonra da neden kadınlardan bilim adamı çıkmıyor diye söyleniyorlar.Siz kadınları dört duvar arkasında saklarsanız,kendini savunmaya kalktığı zaman dayak atarsanız,hep köşeye sindirme gayesi içinde olursanız,en iyi kadın aptal,her dediğini yapan kadın derseniz tabi ki kadınlar arasından çıkan bilim adamı,başbakan sayısı da az olur.
Kadınları sizlere emanet ediyorum diyen Hz Muhammed’in sözünü hakkıyla yerine getiren kaç erkek var acaba yeryüzünde?Kaç erkek Mustafa Kemal Atatürk’ün kadınlara tanıdığı haklar konusunda duyarlı ve eşini destekleyici.
Kaç kişi eşini herkesin yanında onure edebiliyor?Sorarım size neden kadınlarımızı dört duvar arasına kapatıp özgürlüklerini ellerinden alıyorsunuz.Sadece çocuk bakmak,evi temizlemek,ütü yapmak,yemek yapmak mı kadınların görevi?
Çok konuşunca dırdırcı oluyorlar.Bilmiyor musunuz kadınların bir günde konuşması gereken kelime sayısının erkeklerden çok olduğunu.Onları dinleyin,anlamaya çalışın.Güzel bir sözünüzle dünyaların onların olduğunu unutmayın.
Kadınlar naif varlıklardır.Erkekler gibi sadece yemeğim önüme gelsin,ütüm yapılsın,kumandam elimde olsun demezler.Sevgi,ilgi alaka beklerler.Güzel sözcükler duymak isterler.Süprizlerden hoşlanırlar,iltifatı severler.Arada bir şımartılmak isterler.Aldığınız bir gülle onları çok mutlu edebilirsiniz.
Onlara ne kadar çok değer verirseniz inanın ki sizi başlarına tac ederler.Onları duygu ve düşüncelerini açıklama konusunda destekleyin .
Bu yazıyı yazdığım için beni erkek düşmanı feminist bir insan olarak nitelendirmeyin sakın.Erkekler evin direğidir,koruyucu prenslerimizdir.
Halide Edip Adıvar ın şu sözünü unutmayın’Beşiği sallayan el dünyaya hükmeder.Kadınlara gereken değeri verirseniz inanın ki sizi vezir ederler asla rezil etmezler.
YORUMLAR
Eğer dünyaya kadın olarak gelmişseniz bir sıfır yenik başlamışsınızdır hayata.Daha doğduğunuz gün başlar bu durum.
Ben böyle göremiyorum.
Bu nicin bu sekilde benimsenmis bilemiyorum.
Kadinlar hassas olsalarda büyük bir gücleri vardir.
Elbette var ezilen kadinlarda ama bunu genelleyemeyiz ki hep ayni cizgide dünyanin gidisati bazi görüs bicimi
degismiyor.
Yüreginize saglik
Sevgilerimle
mehtapdoguncu
Benimkisi bir serzeniş kadının kıymetini bilmeyen toplumlara,erkeklere..
Yorumunuz için teşekkürler.Sevgiler...