- 3274 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL TÜRKÇE'MİZE SAHİP ÇIKALIM
“Milli duygu ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Dilin milli ve zengin olması, millet duygusunun gelişmesinde başlıca etkendir. Türk dili, dillerin en zenginlerindendir, yeter ki bu dil bilinçle işlensin. Ülkesini, yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır.”
M.Kemal ATATÜRK /1930
Bugün “Facebook” sayfama bir ileti geldi. Günlük hayatımızda bilerek ya da bilmeyerek kullandığımız yabancı kelimeler sıralanmış, yanlarına Türkçeleri yazılmıştı. Bir duygumuzu veya bir düşüncemizi Türkçe kelimelerle anlatmak varken, neden yabancı kelimeleri kullanarak güzel Türkçemizi bozuyoruz?
Türk dilinin kullanılmasına, herkesin dikkat etmesi gerektiği kanaatindeyim.
Gelen iletiden aldığım ve birçoğumuzun kullandığı yabancı kelimeler ile Türkçe karşılıklarını sizlerle paylaşıyorum.
Demarke, değil……………Boş, Boşta, Serbest
Tolerans, değil…………….Hoşgörü
Kritize etmek, değil…..Eleştirmek
Prensip, değil………………İlke
Konsensüs, değil………….Uzlaşı
İnovasyon, değil………….Yenilik, Buluş
Konsept, değil………………Kavram
Aktivist, değil……………..Eylemci
Analist, değil………………..Çözümleyici
Anarşi, değil………………….Kargaşa
Antipatik, değil…………….Sevimsiz, İtici
Abluka, değil…………………Kuşatma
Ambulans, değil…………….Cankurtaran
Aktüalite, değil…………….Güncellik
Aforizma, değil…………….Özdeyiş
Agresif, değil………………..Saldırgan
Adisyon, değil……………….Hesap
Aforoz, değil…………………Dışlama
Absürt, değil…………………Saçma
Damping, değil………………İndirim
Kuzen, değil………………….Amca, hala, dayı, teyze çocuğu
Spiker, değil………………….Sunucu
Liste aslında uzayıp gidiyor. Daha ayrıntılı listelere internet sayfalarından ulaşabilirsiniz.
Konuyu, Sayın emekli öğretmen Yusuf YANÇ’ın “Karamanoğlu Mehmet Beyi arıyorum” başlıklı şiirinin ilk kıt’ası ile bitirmek istiyorum.
"Karaman oğlu Mehmet Bey’i arıyorum
Göreniniz, bileniniz, duyanınız var mı?
Bir ferman yayınlamıştı;
"Bu günden sonra, divanda, dergâhta, bargahta, mecliste,
meydanda Türkçeden başka dil konuşulmaya" diye,
Hatırlayanınız var mı?
…
GÜZEL TÜRKÇE’MİZE SAHİP ÇIKMAK HEPİMİZİN GÖREVİDİR.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
İşte bu konu benim araştırmacı yanımı fazlası ile bağlar.2005 TV kanallarında ne çok öz türkçe mücadelesi yaptım ve ne çok makaleler yayınlattım.Şimdi daha da vahim haldeyiz,İstanbul mu yabancı ? yabancı mı İstanbul ? ya da genel olarak bütün büyük yerleşim merkezlerimiz buna dahil ...
Kaleminiz,yüreğiniz hep var ve sesiniz gür olsun efendim.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeniz ve konuya olan hassasiyetiniz sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Beni affedin yazınız öyle güzeldi ki yerel bir söyleyişle giriş yapmazsam hakikaten yorumum eksik kalır : "Ağzınız bal yesin"
Ne kadar gerekli ne kadar önemli ve hatta ne kadar acil bir ihtiyaç vardı böylesi bir duyarlılığa. Züppe bir özentiyle şu canım dilimizi sündürüp çekip çekiştirmekten vazgeçmez isek-en azından ben- hakikaten ben kimsenin ne konuştuğunu anlayamayacağız artık. Rahmet olsun Ata'ma, nasıl bir uzak görüşlülüğü var görüyor musunuz! Aklımızı kaybedeceğiz yakında şuurumuz dilimizle birlikte ipotek altında zaten.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz,anlamlı değerlendirmeleriniz ve konuya duyarlı bakış açınız için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yaptığımız işin en iyisi yapmaya gayret etmeliyiz. Buna konuşmamız ve yazmamız da dahil. Çok önemli bir konu. Hassasiyetiniz için teşekkürlerimi sunuyorum. Saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve konuya olan ilginiz sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Size yürekten katılıyorum. Bu siteye geldiğimden bu yana yaptığım eleştirilerde; Türkçemizi iyi kullanmayı ve doğru yazmayı, düzgün anlatmayı esas aldım. Kalemler dostlarına yardımcı olması için, "Yazım, kültür; yazın, sanattır" adıyla
iki bölümlük makale yazdım. Ne yazık ki birçok kalem, yazdıklarının okunmasını isterken asıl kendileri okumuyor.
Sizin bu güzel yazınızı çok fazla okuyan olur dileğiyle saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve konuya olan hassasiyetiniz sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Kültürün taşıyıcısı dilin doğru kullanımı, nesillerin birbirini anlaması bakımından çok önemlidir. Hepimizin duyarlı olması gereken bu konuda göstermiş olduğununuz hassasiyetten dolayı sizi tebrik ederim.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve konuya olan ilginiz sebebiyle teşekkür eder,saygılarımı sunarım.
HAYAT BİR ÇELİŞKİ
çok güzel bi yazı göndermiş emekli öğretmenimiz malesef bugün kü Türk Gençliği berbet bi durumda :((
bekir güçlüer
Benim yazımda, son bölümde bulunan şiir, emekli öğretmen Yusuf Yanç'a ait. Aslında şiir, bu yazının boyutlarını aşacak kadar uzun ve Türkçenin nasıl bozulduğunu vurgulayan bir şiir. Ben sadece ilk paragrafını aldım.
Ziyaretiniz, değerlendirmeniz ve konuya olan hassasiyetiniz sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım
Değerli Beyefendi,
Yazınızı çok beğendim.
İnşallah çok kişi okur.
hakikatten kavramlar değiştikçe insanların arasındaki samimiyet,muhabbet ve akrabalık azalıyor.
Bir akrabam düğününde beni eşine "kuzenimmm" deyip tanıştırmaya kalkınca elini sıkmadım ve " abim" veya "teyzemin oğlu " demesi halinde normale döneceğimi söyledim.
Çok haklı ve yerinde buluyorum söyleediklerinizi.
Saygı ve selamlarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve konuya olan hassasiyetiniz sebebiyle teşekkür eder,selam ve saygılarımı sunarım.