- 413 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİTAP YAZARLARINA ÖNEMLİ BİR DUYURU...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü’nün TEDA – Türk Edebiyatının Dışa Açılımı projesi kapsamında 27-28 Mayıs 2011 tarihleri arasında Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilecek ve 2 gün sürecek sempozyum süresince, Türk kültür, sanat ve edebiyat eserlerinin farklı dünya dillerine çevrilmesinde ve o dillerde yayımlanmasında izlenecek yöntemlerin çevirmenler, akademisyenler, editörler, yayınevi yöneticileri ve telif ajanslarından oluşacak katılımcılar arasında paralel oturumlar şeklinde tartışılması ve bildiriler sunulması hedeflenmektedir Bunların yanında çevirmenlerin, yazarların, yayıncıların, akademisyenlerin ve telif ajanslarının birbirlerini ve Türk edebiyatını tanımaları ve Türkçe bir eserin yazılmasından çevrilmesine, basılmasından dağıtılmasına kadar bütün süreçlerde yapabilecekleri işbirliği olanakları konuşulacaktır.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Boğaziçi Üniversitesi ile işbirliğinde 2006 yılı yaz aylarında düzenlenen TEÇCA (Türk Edebiyatı Çevirmenleri Cunda Atölyesi) çalışmalarına destek vererek Türkçe çevirmenlerine yönelik projelerle ilgili ilk adım atılmış oldu. Çevirmenlere yönelik çalışmaların daha geniş boyutlara taşınması amacıyla, 2007 yılı Haziran ayında ‘Çevirmenleri ve Yayıncılarıyla Türk Edebiyatı I.Uluslararası Sempozyumu’ gerçekleştirilmiştir.
Türkçe’den dünya dillerine yapılacak çevirilerin yetkin mütercimler aracılığıyla yapılmasının, tersine çeviri hareketi olarak adlandırılabilecek olan sürecin başarıya ulaşmasının önemli koşullarından birisi olduğu görülmüştür. Kültürel dışa açılımının başarıyla gerçekleştirilmesi amacıyla, Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkçe çevirmenleri ile ilgili etkinliklere destek vermeyi ve bu yönde projeler hazırlamayı öncelikleri arasına almıştır.
Sempozyum İstanbul’da yapıldığı için kitap yazarlarının bu sempozyuma iştirak etmesi, telif hakları ve eserlerinizin başka bir dile çevrilmesi hususunda olumlu sonuçlar doğurabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.