- 742 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EMPERYALIZM VE ÇIKMAZ SOKAĞI
____Son günler/de emperyalizm ,kendi aralarinda ki sermaye ittifakı ve her emper ülkenin kendisine ait metalarının pazar serbestliği zamanla yeni ve yarı sömürge konumunda ki ülkelerde yine emperyalzm/in kendilerine ait aynı marka, aynı firma malları "Patent ,Lisans , Taşaron " adı altın da üretilen malların pazar trafik keşmekeşliği yaşanmakta hatta üretim fazlalığı da diyebileceğimiz bu durum hem dünya ekonomisini hem de siyasi dengeleri alt-üst etmekdedir.Açıkcası bir kaos ortamı da oluşmuş diyebiliriz . Bu kaos zamanla krize dönüşmüştür. bu çıkmazlık basta B.Avrupa ülkelerin de dar bogaz meselesini zamlar izlemişse de ne yazik ki kriz gün geçtikce derinleşerek başta işsizliği tetiklemiş daha sonra geçim sıkıntısı baş göstermiştir.
___1; Sovyet rejiminin dağılması, her ne kadar yeni bir pazar getirisi diye elini eline ovuşturan emperyalizm ( Bir kaç hurda otomobil , 2. el beyaz eşya ve elektronik eşyanın hariçin de umduğunu bulamamanın şokunu yaşayan emperyalistler üstüne üstlük Cin `in ucuz meta girişini onlüyemiyerek kendi firmalarının da sonunu getirmiş oldular... zaman/la kepenk kapatma bir birini izlemiştir.
___2; Hisse sömürgeçiliği, yarı sömürgeci konumundaki ülkelerde ki oligarşi düzenin bir kaç burjivazisinin palazlanmasi sonucun da hele arap şehleri..hisse dengelerini bozmuş bundan dolayi milliliği ortadan kaldıran bu durum "Ulus ve Ülke çıkarından çok firma çıkarlığına dönüşmüş" ucuz iş gücü olan ülkelere firmalar kaydirilmiştir.Tabi buna birde vergi maufiyetini de ekliyince emperyalizm-i oluşturan sanayi ve banka sistemi çökmuş..yerini krize birakmiştir.
___3;Uyduya endeksli mallarin, ultra pazar payi hatta rantın tek başına hakimiyeti de diyebileceğimiz durumu da göz artdı etmememiz gerekir.Sömür/ü uyduya endekslendiği için , iletişimdeki bu buluş sömürü payında söz sahibi bir durum, ister istemez insan_ı gereksinmelerinin diğer zerrur-i ihtiyacları tepe taklak yere çakılmıştır.
____4;Savunma sanayi adi altin da yatirilan savaş ucak ve ateşli silahların pazarını Rusya ve Cine kaptırılması.B.Avrupada genellikle ’ŞENGAY BEŞLİSİNİN’ kapsamı alanındaki ülkelerde yeni iç gargaşarlıkların çıkması kaçınılmazlaşmış....yeni silah pazarlarının yaratılması yoluna gidilmiş veya gidileceği kesin gibi görünmektedir.
____5; Dünyadaki tüm beyinlerin uydu ve uyduya endeksli ürünlere kafa yorması,başta sağlığa bağlı Ilac,tıp-i melzemeler, hammadde sıkıntısı ve yeni buluşların sifir düzeye inmesine sebep olmuş.buna ekliyeceğimiz inşaat, dokuma ürünleri, gıda sektörü ,tarım ve tarım aletleri ,otomobil sanayi ,madencilik v,s yere çakmis, stoplamıştır.
____6; Dünya enerjisi hoyratca kullanılmış..petrol stokcuları bilerek fiaat artırımına gidince tarım sektörü çökmüş buna paralel tarim ürünlerin de korkunç azalma baş gösterince tarım ürünlerinin fiyat artişı ne yazıkki üretiçiğe değil pazarcıya yaramıştır.Buda ayri bir kaos ortamı yaratmıştır.
____Emperyalizm bu saydığım nedenlerden dolayı ( tabi sayamadığım da vardır helbet )Çıkmaz sokağa girmiştir.Dedelerinden kalma bir miras var onlara..." kriz var sa savaş var demektir" açık işgal dönemin/de olduğu gibi diğer mazlum halkların ellerinde ki değerlere saldırarak nefes borularının açılmasını dün olduğu gibi bugün de düşünmüşlerdir. Başta Yogoslavya ile baslamış daha sonra sudan bahanelerle Irak ,derken Libya ,Suriye ;Mısır, Afganistan hepte yan yana coğrafi olarak mesele "HAZAR PETROLU`NUN TEK VANA DA AKITLMASI" bu saydigimiz yerler devlet kapitalizmi ile yönetilen ülkeler..Yani Milliyetciliğin iktidarliği..yani tarihin son kirintilari..
___Yeri gelmişken Milliyetciliğede değinmek istiyorum ; "ULUSUN HER BIR NEFERINİ BIR ORTAMLA ;SIYASAL TOPLULUK ETRAFINDA ÖRGÜTLENIRKEN HER ŞEYİN DELET GÜCÜNDE ODAKLANMASIYLA;DEVLETİN KAPİTALİZMİ KENDI ELİĞLE İCRASI; SINIRLARI İÇERİSİN DE TÜM ÖZ VARLIĞINI ULUSUNUN ETRAFIN DA ÖRGÜTLERKEN ;ÖZDE DEVLET GÜCÜNDE ODAKLANMASIDIR:"Rejim iktidarlığını sürdürebilmesi için zorunlu anti-emperyalist olmak mecburiyetindedirler. Hatta bagimsız,baglantısız gümrük kapılarını sıkı sıkı kapatmak mecbiriyetindedir.Herkesin anliyacağı bir dille anlatacak olursak ;" Egemen sınıfına tanıdığı hak ve imtiyazı ,kendi halkına tanımayan ,kendi halkına tanıdığı hak ve imtiyazı azınlıklara tanımayan ,kendi azınlıklarina tanidıgı hak ve imtiyazı komşularına tanımayan bir rejim"Bunun da ön giris kapısı şirin görünmesine bakmıyacaksın.. çıkış kapısı ne yazik ki ırkcılıktır gidişat yolu ise FAŞİZM/DİR:
____Emperyalizm son bir care olarak devlet kapitalizmle yönetilen ülkelerin temel direğini kökünden dağıtmağa karar vermiş bu yolla hem ekonomik olarak bir nefes ,hem yıkıntılarının onarımında Inşaat v.s pazarı hemde "HAZAR PETROLUNUN TEK VANA DA BİRLEŞTİRİLEREK AKDENİZ ÜZERİNDEN PAYLAŞIMI" düşünülmekdedir.
____Bence bu durum çocuğa yalancı meme verilerek belli bir süre susturulmasıdır..tabiki "HAZAR PETROLU TEK VANADAN" akacak ne yazik ki yanında o coğrafyada yaşıyan halkların hem göz yaşı hem de kanları akacaktir. SAYGILARIMLA
***İyi uykular halkım...mışıllarınıza gurban loo...!
Kadir Haktan TÜRKELI
YORUMLAR
Her siyasi görüsün birde ekonomik yapisallasmasi vardir..Islamin bile.. Gel görki libaral Ekonomik sistemi savunurken utanmadan MILLIYETCIGIM der..Libaral ekonomiyi savunurken Islam digenler gibi..Kadir Haktan TÜRKELI
Kadir haktan TÜRKELI tarafından 5/22/2011 5:51:49 PM zamanında düzenlenmiştir.