- 4025 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Zaman her şeyin ilacı değildir.
Zaman her şeyin ilacı mıdır? Yoksa zamanın da bazı zamanlarda ilaca ihtiyacı var mıdır?
Zaman her şeyin ilacı deyip de epeyce yüklenmiyor muyuz zamana? Zamanın da ilaca ihtiyacı vardır… Gülümsemeler mesela, ileri adımlar, dik duruşlar… Zamana bıraktım deyip de yan gelip yatmak bencillikten başka bir şey değildir.
Ben ne bir doktorum, ne de bir profesör… Yalnızca zamana bırakılan duyguların sularında boğulmuş bir kulum. Bu sebepten, yazdıklarımı zamana kazıyorum… Tutunduğum tek dal kalem olduğundan, siyah dünlerin sancısını, beyaz sayfalara yazıyorum.
Aşık oldum, rüyalarımdaki sevgiliye sordum “Gerçeğim olur musun?” diye. Zaman her şeyin ilacı dedi… Anneme sordum “Olur mu bu sefer sence?” diye. Zaman her şeyin ilacı dedi. Babamı zaten söylemiyorum, onun ağzında çıkmaya hazır bakladır bu cümle. Baş kaldırıyorum işte! Yâre, babama, anneme ve bu cümleyi sürekli tekrarlayan herkese! Zaman bazı şeylerin ilacıdır elbet ama her şeyin değil.
Ekilen tarlalarda toplanan mahsuller sulamadan, Güneş görmeden mi çıkıyor? Ya da bazı yörelerde insanlar neden yağmur duasına çıkıyor? Zamana bıraksınlar, nasıl olsa zaman her şeyin ilacı!
Ektim tarlalara umutlarımı susuz bıraktılar, Güneşi gördüğüm yerde üzerime kara bulutlar gibi çöktüler sonra benden ekin beklediler. Şimdi söylüyorum onlara : Zaman her şeyin ilacı!
Selim Akgün
YORUMLAR
Çok çok doğru tespitler.Zamana bırakmak biraz kolayına kaçmak sorumluluk almamak hani bazen lafolsun diye söylenen hayırlısı,kısmet söylemlerinin ötesine geçememek yine öyle her zaman hayırlısı tabiki ama önce sende yapman gereken bir şeyler var ise yapıyorsan hayırlısı yoksa zamana bırak,hayırlısıyla o zaman ilaç olmaz sana.Kaleme tebriklerimle.