Ah Keşkenin Vuslat Kıtmiri
hayrettin taylan
Ünlü Aşk Yamacısı Mir Aşıkettin ‘in Yeri-5
İyi ki”lerim iyi ki varsının varsıl hayaline gizil özlemler olup “Keşke”lerime haddini bildiriyor.Ah keşkem giyotin olup dilimde düşmeyen seni kesiyor ve kanıyorum her dem. Zorlu sevdanın k/anayan hoşçakallarında kalıyor dünyam.
Hüzünlerime yamalı yalanların yılanı uyandı kış ve aşk uykumdan. Sensiz meğer baharmış. Meğer çiçekler senin için açılıyormuş. Aşkımı inkar ediyorum. Ey yar aşkını inkar etmek dinden –imandan insanı çıkarır mı ki.
- “Zaman ve duâ” duçar olmuş yüreğimde. Kalbinin aynası gözlerin aşkı inkar etmiyor.
Ben nemli gözlerine binlerce kez eridim.Nemli bakışların kavurup durdu mecalimi.
-Bir bakışın için bir ömür vermeye razıydım. Hep son kezdir seni görüşüm diyorum aşklar,
Nedenler yine bizi pususuna aldı. Senli çiğler düşmüş dudaklarımın ötresine.
-Elif ,lam, mim arasında mumyaların çözülüp aşk oluyor.
Yamalı bir geleceğin eleğindeyim. Sensiz olan her şeyi eliyorum, el güzelleri arasında.
Unutulmaz vahalarına yuva yapıyor bülbüllerim. Her seher seni okumak için.
-Çığlıklarını duymak istiyor güller. Beni inkarına demeç veriyor kader.
Naif bir yüreğin sefil edebiyatını okuyor öylesine gidişlerin Tolstoy’u
-Sen sevgilisin, sevgili sen değilse de. “Diriliş ile İnsan Ne ile Yaşar”
Bu kadar realist tümcelerde ralli yapamam ki. Dolambaçlı ifadelerim var. Sensizliğin yollarında hızla akıyor zaman. Her şey bir ralli yarışına benziyor
-İçinin ormanları bensiz gürlemiş, iç sesinin avazı bağırıyor. Bu adam
Senin Hiroşamandı. Yüreğine attığı bombaları temizle.
Yüreğimin patinajlarında ölümcül iç hesapların çarpıyor vicdanımın tepesine. İşte ordayım…
-Kendimle savaşım kızışıyor. Bu nefret, bu istemeyiş, bu reddedişlerin sosyolojik temasında susup kalıyorum. İç sesinle , dış sesin aynı değildi.Gözlerindeki hüzünlü bakışlar, sözlerindeki hiddet hangi hesabın filtresi bilemedim Dilnaz.
Bir düş ile düşünüşün düşüşlerindeyim.Kara bahtımın borsasında yok satıyorsun.
İç çocuğum aşkın merdivenine tırmanmakta. Sen yok olmaya sema olurken sevgim sema gösterisinde sana dönmekte.
Bir yol ayrıntısının yol ayrılığındayım. Seni unutmanın farzlarını öğreniyorum. Bir psikoloğun iğnesi senin çözümündü.
-Ruhum hasta değil ki yüreğim sana pasta . Sense pasta yemiyorsun. Bu da benim işim .Ben aşk tadının pastacısıyım.
- Yorgun düşlerinin ustası değilim. Ayrılık kazasında çizilen umudumuzun can arabasına pasta cila sürecek tak/adım kalmadı.
-Olmazlığının düş perdesini yırttım. Gayrı sen olmazsan da yaşamak sevilere barçalı bulutlu.
-Acınma edebiyatında kaldım. Kafka oldum, Kaflarını aşmak için.
-Çaresiz söylemlerinin söz dirheminde sözcük sözcük sustum.
Tırtıldım seninle.Sevdanla kelebeğe dönüştüm. Tutkun bir serçe oldum,
Gidişinle kedersizliğin bülbülü olup seherinde ötmeye başladım.
“Al” gönlümün volkanik dağlarında al yalnızlığını. Lav ırmağımda bahtını kızartıp seni sevmiyorum közünde beni küllere ve başka kul güzellere sunma Dilnaz.
-Sana minimizeler biriktirdim vazgeçediğimiz aşk kumbarasında.
Çoğaldı sana olan haykırışlarım. Arttı yekpareliğin. Beni alıp getirdi
vurgun sevdaların darağaçları.Öylesine asılı kaldım sevginle.
-Kesilmez bir d/al oldum, kanadım durdum can ormanında.
Sana dair her şeyin bir şeyinde heybemdeki özlemleri çıkardım.
Pikniğine geldim.Bahar gelmiş ,çiçekler açılmış,arılar gelmiş, yeşillik gelin olmuş.Haberimiz yok.Sensiz hep kış sandım durdum.
-Yapışkan özlemlerini yolladın. Geldin ta karşıma durup binlerce kitap gibi konuştun. Her sözün isyan kütüphanesini yakacak kadar ateş/tendi.
Sokul D/onulmazlığına… Biraz kendine yaşamlar durula.
Ahududu iç bensiz gecelerin gözleri önünde. Beni terk edişin
Metresini al eline.Ne kadar mutluysan o kadar mutsuzluk ölç.
“-Beni çok arayacaksın .“ Bu sözü küpe yap kulağına.Çıkar sana aldıklarım küpeleri.
Ben gönlümü senin dışında her şeye kapattım. Kapısı olmayan aşkların vuslat eviyim.Görmüyorum körlerim. Güzelleri iyi gören cemalim de görmüyor.
Bu durum aslında tersimden ilikleniyor. Belki de sen yarama yakınsın diye hep sendeyim, seni ütülüyor kırışık dünyam.
Sensizliğin hapsindeyim. Kapatılmışım senli ve güvenirli hücrene. Budur iç dünyamın sözlerinden akan yakarışlar.
-Hayıflanışımın bandı bitti. Keşke hatta ah keşke diyen kehkaşanlara karışıyorum ve bekliyorum s/onsuzluğun yolunda Dilnaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.