- 809 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yönetim mi,yönetişim mi?
Son yıllarda bazı okul müdürlerinin,"müdür" levhasını kaldırıp,yerine "eğitim yöneticisi" levhasını astığını görmekteyiz.
Acaba bu yeterli midir?
Benim görüş ve kanaatım odur ki,bir "anlayış "değişikliğine gitmeden bu değişiklik "biçimsel" olmaktan ileriye ve öteye gidemez!
Yöneticilik,daha çok "otoriteye" dayalı ve "dikey" ilişkileri savunan ve yapan anlayışın sonucudur.Yönetişim ise,daha çok yatay ve özellikle de "sivil toplumla" ilişkileri öne çıkaran ve savunan anlayışın uygulanmasıdır.
Burada başarılı bir yönetici,salt yukarıdan gelen emirlerle yetinmez/yetinmemeli,"kurumunun" verimli olması/olabilmesi için de sivil toplumla,velilerle,öğrencileriyle ve birlikte çalıştığı "personelle" iç içe olarak,"yatay ilişkileri" güçlendirir.Yani,"ben yaptım,oldu" demek yerine,"biz yaptık" anlayışını egemen kılar.
Yani sadece yönetmez;yönetişir bence...
Bu anlayışın önemli olduğuna inanmaktayım.Yapabilir miyiz diye düşünmek,tartışmak ve yeniden tartışmak gerekecek sanırım.Ancak toptan "reddeden"yani "totalci" anlayışlar ne kadar "iddialı" olursa olsunlar,sonuçta "bir şey yapamamak" durumundadırlar.
Bu kavramların içini doldurmamız gerekir.
Ve bir yönetici,"başarılı ve verimli" olmak istiyorsa,bu iki kavrama daha çok "zaman ayırmalı"ve "kafa yormalıdır."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.