- 967 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GİRESUN GÜNLERİ ve 2011 ŞEBİNKALE ŞİİR ŞENLİKLERİ.. / Hikmet OKUYAR
Türkiye genelenide, geleneksel 20 Mayıs 2011 Giresun Aksu Şenlikleri için hazırlıklar yaparken; bir taraftan da Eğribel’in ötesinde 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri için hazırlıklar yapıyoruz.
Ezan sesi, Su sesi, Şebinbülbülü sesi, aşık ozan şair ve ŞİİR YORUMCUSU sesi dalga dalga yayılarak Şebingülü gizemliliğinde saracak Şiir yüklü gönülleri..
ŞEBİNKARAHİSAR OKUYOR diyerek, GİRESUN OKUYOR diyerek yaptığımız çalışmalar; birbiriyle bütünlük arzedecek.
Aşık ozan şair şiir yorumcusu ve bağ bahçe üreticilerinin PİRİ Dünyaca Ünlü Şair Abdi Beğ’in mezarı fatihalarla ziyaret edilecek. Etkinlikerimizi yakından uzaktan takip edenlerin atalarına da isimsimsiz kahramanlara da dualar göndereceğiz rahmet dileklerimizle..
Bayram ve bayrak törenlerine de katılacağız 19 Mayıs coşkusu içinde..
14. HİKMET OKUYAR ÖDÜLLÜ ŞİİR YARIŞMASI’nın ÖDÜL TÖRENİ 19 MAYIS 2011 de ŞEBİNKARAHİSAR KALESİ
TANITIM TURİZM KÜLTÜR SANAT ETKİNLİKLERİ alanında yapılacak.
Türkiye genelinde 15 ayrı dalda tertiplenen; ’’ÖZELLİKLERİ ve GÜZELLİKLERİYLE İLLERİMİZ ve İLÇELERİ konulu;
14. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması sonunda; Cemil YILDIZ, Tarık TORUN, Kenan ÇARBOĞA, Harika UFUK, Hatice UMUT, Sevim ASLANALP, İsmail HAYAL, Kamil AKDOĞAN, Rabia BARIŞ, Dr.Nedim UÇAR, Ozan ZARALICAN, M.Nihat MALKOÇ, Mehmet KAHVECİOĞLU, İbrahim ŞAŞMA ve Halil GÜRKAN’a
2011 Hikmet Okuyar Türkiye BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ verilecek.
Yine,Türkiye sevdası projesi kapsamında ve Şebingülü ile Türkiye Sevdası Etkinlikleri kapsamında Şebingülü Şiirleri ile Afet Kırat, Bahri Çavuşoğlu, Cemile Düzgün, Emine Usta, Hasan Gencay, Zehra Yılmaz, Zübeyde Gökbulut’a;
2011 Hikmet Okuyar ŞEBİNGÜLÜ DOSTU ÖDÜLÜ verilecek.
Doğup büyüdükleri veya yaşadıkları illerde şiir etkinliklerine yaptıkları çok önemli hizmetleriyle ya da Türkiye Sevdası isimli projeye katkı için gönderdikleri yarışma içi veya yarışma dışı şiirleriyle değerlendirilen;
Abdülkadir Güler, Ahmet Sargın, Yanık Ahmet Şahinoğlu, Alaeddin İkican, Ayşe Paslanmaz, Bekir Alim, Belkız Yıldız Erk, Cangül Büke, Cevdet Doğan Işık, Fedai Sedai Kavrık, Emine Pişiren, Gülay Abu, Gündüz Aydın, İlhan Yardımcı, İsmail Kahraman, Kelami Akdemir, Meral Can Uludağ, Muammer Baydere, Murat Duman, Mustafa Ermiş, Nevriye Uğurluel, Nevzat Bilgiç, Nihat Çelik, Öngün Yıldırım, Ramazan Kurt, Sabahat Gümüş, Sabiha Serin, Sadi Teltik, Sergül Vural, Şahabettin Kuzucular, Şükrü Öksüz, Tuğba Ağır, Tülay Sarayköylü, Tülay Dolu, Ünal Yıldırım, Zehra Birsen Yamak ve Zihni Arslan’a;
2011 Hikmet Okuyar ŞİİRE ÜSTÜN HİZMET ÖDÜLÜ verilecek.
2011 ŞEBİNKALE ŞİİR ŞENLİKLERİ bir kez daha yankılanacak ŞİİR ŞENLİKLERİNİN ŞEHRİ ŞEBİNKARAHİSAR semalarında Şebinkarahisar Kalesi’nden..
14-21 Mayıs 2011 tarihleri arasında; Şebinkarahisar çevresi, Giresun yöresi, Karadeniz Bölgesi ve Türkiye Sevdası ile irtibatlı birçok şiir çoğaltılmış olarak armağan edilecek.. Şiir müzik şarkı türkü dostu sanatsever Şebinkarahisarlılar’a, Giresunlular’a, Kelkit Vadisi’deki canlara.. ’’Bizim Hikmet ’’ ile ’’Okuyar’’ diyenlere..
Şebinkarahisar Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi yeni eserlerle yeni ismlerle şenlenecek. Bir kez daha..
’’ŞEBİNKARAHİSAR’’ konulu ’’ GİRESUN ’’ konulu ’’TÜRKİYE SEVDASI ’’ konulu KARMA ŞİİR SERGİSİ açılacak uygun mekanlarda..Şebinkarahisarlı THM sanatçısı Yasin YEŞİL, Şebinkarahisar Kalesi’nde 2011 Hikmet Okuyar Şiire Üstün Hizmet Ödülü aldıktan sonra doğal ortamda kendi esererinden ve ve yöre türkülerinden örnekler seslendirecek.
Şebinkarahisar Kalesi, Eğribel Tepesi, Kayabaşı, Dikmentepe, Köprübaşı, Kadıoğlu,Tamzara ve Atatürk Evi ve Müzesi Bahçesi, Şebinkarahisar Cumhuriyet Meydanı, Şebinkarahisar Vilayet Meydanı da dahil birçok mekanda hatıra fotoğraları çektirilecek..Onlarca, yüzlerce.
’’Giresun’da Gün Batımı’’ da ’’Giresun Geceleri’’ de ’’Aksu Şenlikleri’’ de ’’Gurbet ve Hasret Türküsü’’ de olacak gündemimizde..
Şebingülü dostu şiirseven canlarımızla paylaşacağız tüm bu söylediklerimizi Giresun simidi, Şebinfırınkurusu, Çökelikli, Şebincevizli Un Helvası ile Kınık Ayranı ya da Tirebolu Çayını 19 Mayıs sabahında Şebingülü ortamlarında çam sakızı çoban armağanı güzelliğinde paylaşırken..Ve Çukurovaşat Başkanı, Şebingülü Dostu, Adanalı Harika Şair deyişleriyle Şebingülü ile Günaydın Gülüm derken..
=
ŞEBİNGÜLÜ İLE GÜNAYDIN GÜLÜM
Gün mü doğdu yoksa sen mi bilemem,
Şebingülü ile günaydın gülüm!
Cenneti verseler sensiz dilemem,
Şebingülü ile günaydın gülüm!
Uykundan uyanıp ufkuma dol sen,
Işığım, şafağım, gökyüzüm ol sen,
İçimde bitmeyen ebedi yol sen,
Şebingülü ile günaydın gülüm!
Hayallerimdesin, her gün, her anda,
Aşkın dolaşıyor damarda, kanda,
Nereye bakarsam cismin o yanda,
Şebingülü ile günaydın gülüm!
Harika bir aşktır bizim aşkımız,
Cennet köşesidir gönül köşkümüz,
Bülbül sedasıdır gülle meşkimiz,
Şebingülü ile günaydın gülüm!
Harika UFUK / ADANA
========================================
İrtibat:
Hikmet OKUYAR
Şebinkarahisar / GİRESUN
Gsm : 0530 885 32 72
YORUMLAR
Sağolun hocam size ne kadat minnet duyulsa azdır ki bu kadar güzel uğraşılar içindesiniz başarılarınız bitimsiz olsun.selam saygımla.
Hikmet Okuyar
Çok daha güzel olacak.
Bizim Hikmet coşkusunu şiir yazanlar şiir okuyanlar çoğaldıkça daha iyi hissedeceğiz.
Kalite yükseldikçe Şiire sevgi şaire saygı şiir yorumcusu canlara ve şiir kitaparına ilgi arttıkça daha iyi sonuçlar alacağız..
Şebingülü sunumlarımla selam sevgi saygı..
Şebinkarahisar Kalesi eminim yine aynı şekilde şenlenecektir.şebingülünün kokusu bütün şiir yolcularını mest edecek bir hoş olacaklardır...ve piriniz Abdi Bey'in ruhu yine şad olacaktır...Mümkün olkazsa gelebilmek inanın ADANALI UMUT şair Hatice UMUT, tüm içtenliğiyle, yüreğiyle ,selam ve saygılarıyla şiir dostlarını Adana'dan samimiyetiyle kucaklayacak kutlayacak ve her şeyi paylaşacaktır.yolları çooook uzak ancak ŞEBİNKARAHİSAR dünki gibi hayalimde canlanacaktır.Emeklerinize teşekkürler Hikmet Hocamız. saygılarımla.........
Hikmet Okuyar
Başarınızın mutluluğunıu Şebingülü sunumlarımızla paylaşıyoruz.
Ödül Töreni için mazeretleri sebebiyle Şebinkarahisar Kalesi'ne gelemiyenlerin ödülleri yıl içerisinde uygun mekanlarda teslim edilecektir.
Türkiye Sevdası isimli proje çalışmamalarımıza gönüllü katkılarınız için teşekkür ediyoruz.