- 665 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fikirler Karşıtlarından Beslenir
Fikirler Karşıtlarından Beslenir
Fikirler karşıtlarıyla güçlenir, hatta bir fikri güçlendirmek için yapay rakip üretmek işe yarar. Çok kurnaz olan fikir sahipleri rakiplerin itiraz edeceği şeyleri kasten yapar ki rakibi tarafından eleştirilerek daha da güçlenir. Böylece yandaşlarını sevindirip rakiplerine de kervana havlayan köpek muamelesi yapar. “İt ürür kervan yürür” misali itin ürümesi kervanı birlik ve beraberlik halinde tutar. Son tahlilde slogancı ve her şeye karşı olanların fikirleri ise güme gider! Bunlar kervana ürüyen it muamelesi görür! Egemen olanlar yürür, zayıflar ise karşı slogan atarak itiraz eder, böylece güçlü olana hizmet eder. Fikir sloganla değil akılla, yerine daha iyi başka fikir üreterek çürütülür. Kutsanmış, mutlak olan fikirler; değerli değillerse, karşı slogancılarla desteklenmezse silinip gitmeye mahkumdur. Evrensel işleyişte her fikir frekansı kadar yayılıyor. Bu frekansı artıran ister yandaşlar olsun ister karşıtlar , fark etmiyor. Bilinç önemli. Kaba güç ve menfaat bilinçsizleri etkiler ve revaç bulur. Bilinçlenen toplumlar ise daha önce taraf olup (ya boş karşı sloganla taraf olmuştur, ya da menfaat elde etmiştir)güçlendirdiği diktatörlerden bedel ödeyerek kurtulur, bazı kurtulamaz, bazı da iç mücadeleyle zayıflar başka güçlülere esir olur.Son tahlilde it ürür kervan yürür. Burada birey ya it tarafındadır ya kervan... Bu hal ise nerden bakıldığıyla değişir. Kervandan bakmak önemli ya da kervan oluşturmak.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.