- 589 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İşte Büyük Kurtuluş ve Mutluluk Budur!-I
Allah’ın Sani sıfatıyla yarattığı sayısız güzellikten gerçek anlamda haz alabilmek için, tüm etkileyici güzelliklerin Allah Katından bir rahmet olarak sunulduğunun bilincinde olmak ve bunları takdir edebilecek bir anlayış gerekir. Hayatın güzelliklerinden ancak imanla gerçek anlamda zevk alınabilir. Mümin, güzellikleri görebilen insandır ve imanı nedeniyle gerçek mutluluğu yaşar. Samimi imandan kaynaklanan bu mutluluk, sonsuza kilitlenmiş bir duygudur.
Gerçek ve kalıcı mutluluk için, kalbi Allah’a tam bir teslimiyetle bağlamak ve yaşamın her anını Allah’ın beğendiği ahlâkla yaşamak gerekir. Yaşadığı her olayı Allah’ın hayır ve hikmetle yarattığının ve kendisi için ecir vesilesi olacağının bilincindeki mümin, sabırlı ve tevekküllüdür. İman sahiplerinin dünya hayatındaki neşeli, huzurlu, güvenli tavırlarının ve mutluluklarının nedenlerinden biri budur. Çünkü mümin baktığı her şeyde Rabb’ini görür.
Allah sonsuz merhamet sahibidir; Kendisine itaat eden ve sınırlarını koruyan kullarına kurtuluş yollarını göstereceğini, onları bağışlayacağını, dünyada olduğu gibi ahirette de onlara mutluluk yaşatacağını müjdeler. Kur’an ayetlerinde ahiretteki kurtuluş ve mutluluktan nasıl söz edildiğine bakalım;
Kur’an ayetlerinde ahiretteki kurtuluş ve mutluluktan nasıl söz edildiğine bakalım:
Kovulmuş Şeytandan Allah’a Sığınırız. Rahman ve Rahim olan Allah’ın Adıyla
... Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse, onu altından ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur. (Nisa Suresi, 13)
Allah dedi ki: "Bu, doğrulara, doğru söylemelerinin yarar sağladığı gündür. Onlar için, içinde ebedi kalacakları, altından ırmaklar akan cennetler vardır. Allah onlardan razı oldu, onlar da O’ndan razı olmuşlardır. İşte büyük ’kurtuluş ve mutluluk’ budur." (Maide Suresi, 119)
O gün, kim ondan (azaptan) alıkonursa, elbette, O, onu esirgemiştir. İşte apaçık olan ’kurtuluş ve mutluluk’ budur. (En’am Suresi, 16)
İman edenler, hicret edenler ve Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenlerin Allah Katında büyük dereceleri vardır. İşte ’kurtuluşa ve mutluluğa’ erenler bunlardır. (Tevbe Suresi, 20)
Allah, mü’min erkeklere ve mü’min kadınlara içinde ebedi kalmak üzere, altından ırmaklar akan cennetler ve Adn cennetlerinde güzel meskenler vadetmiştir. Allah’tan olan hoşnutluk ise en büyüktür. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur. (Tevbe Suresi, 72)
Diğer Kur’an ayetleriyle devam edeceğiz...
YORUMLAR
Diğer Kur’an ayetleriyle devam edeceğiz...
Biz de okumaya devam edecegiz bu degeri bicilmez yazilarinizi.
Insanlari iyiye güzellige yönlendirmek icin bir satir yazmak bile cok yüce bir davranistir.
Yüreginize saglik emeginize saglik
Saygim sonsuz
hicbitmez tarafından 5/12/2011 6:08:19 PM zamanında düzenlenmiştir.