- 1773 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İMPARATORLARIMIZ VE ANNELERİ...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
*Horafiranın oğlu; 1.Murat,*
Maria’nın oğlu; Bayezıt,
Olivera’nın oğlu; Çelebi Mehmet,
Veronika’nın oğlu; 2.Murat,
Mara Despina nın oğlu; Fatih Sultan Mehmet,
Kornelya’nın oğlu; Bayezıt,
Gülbahar’ın oğlu; Yavuz Sultan Selim,
Helga’nın oğlu; Kanuni Sultan Süleyman,
Roksalan(Aleksandra=Hürrem) in oğlu; 2.Selim,
Raşel’in oğlu; 3.Murat,
Bafo’nun oğlu; 3.Mehmet,
Helen’in oğlu; 1.Ahmet,
Sinderalla Violetta’nın oğlu; Mustafa,
Evdoksiya’nın oğlu; Genç Osman,
Anastasia’nın oğlu; 4.Murat,
Anastasya’nın oğlu; İbrahim,
Nadya’nın oğlu; 4.Mehmet,
Katrin’in oğlu; 2.Süleyman,
Eva’nın oğlu; 2.Ahmet,
Evemia’nın oğlu; 2.Mustafa,
Evemia’nın 0ğlu; 3.Ahmet,
Aleksandra’nın oğlu; 1.Mahmut,
Mari’nin oğlu; 3.Osman,
Janet’in oğlu; 3.Mustafa,
İda’nın oğlu; 1.Abdülhamit,
Agnes’in oğlu; 3.Selim,
Sonya’nın oğlu; 4.Mustafa,
Aimeee’nin oğlu; 2.Mahmut,
Suzi’nin oğlu; 1.Abdülmecit,
Besime’nin oğlu; Abdülaziz,
Vilma’nın oğlu; 5.Murat,
Virgin’in oğlu; 2.Abdülhamit,
Karolin’in oğlu; 5.Mehmet Reşat,
Henriet’in oğlu; Mehmet Vahdettin.*
*Muhteşem(!) 600 yıllık Osmanlı seceresi...
YORUMLAR
Sayın;
Kerimim Özbektekkem !
Çok, çok affedersiniz de, bu yaptığınıza düpedüz; argoda "sallama" , halk dilinde "gö..ünden uydurma", sosyolojide ise "desteksiz atma" denir yani.
Sakın buradan Osmanlıyı savunma, annelerini aklama gibi bir iş yaptığım anlaşılmasın, haddim bile olamaz, ihtiyacı da yoktur. Zira Osmanlı “günahıyla sevabıyla” 600 yıllık imzasını kazınamaz bir şekilde atmış ve tarihteki yerini almıştır. Bunu ne ben 601 yapabilirim ne de siz 599.
Cumhuriyetin ilk yıllarında zamanın şartları gereği, bir reddi mirasa gidilmiş, Cumhuriyet gökten zembille indirilmiş bir hava yaratılırken “vurulan abalı” rolü hep Osmanlı İmparatorluk mensuplarına verilmiştir. Yeni kurulmuş bir Cumhuriyetin ayağına yere sağlam basması için böyle bir “racon kesme” hoş görülmese de, gene de bir mazeret sayılabilir. İşin garibi aradan 70-80 yıl sonra bile böyle bir paranoyanın devam etmesi.
Bizim bir “resmi tarihimiz” bir de “gayri resmi tarihimiz” vardır!
Birde pek bilinmeyen (özellikle maalesef Safavi referanslı) üçüncü bir maksatlı ve kindar “gayri, gayri, gapgayri tarihimiz” daha vardır.
Sanırım sizi üçüncü tarihçiler çok kötü keklemiş!
Saygılar, selamlar
Kerim Bey,
keşke tarihi biz tarihçilere bıraksanız diyorum. Konuyla ilgili söylenecek çok şey var ama bu kadarı sizi ciddi ve tarafsız kaynaklardan araştırmaya sevkeder diye düşünüyorum. (Sahi, bu bilgileri hangi kaynaktan aldınız ! Haber kaynağınızı açıklar mısınız rica etsek.)
1. Osman Gazi, annesi Halime Hatun (Türk soyundan)
2. Orhan Gazi, annesi Mâl-hun Hatun (Şeyh Edebali’nin kızı)
3. 1. Murat, annesi Nilüfer Hatun (Bizans Tekfurunun kızı, Müslüman olmuştur ve 60 yıl evli kalmışlardır, ömrünü hayır işlerine adamıştır) Hizmeleri : Bursada hüdavendigar camii, iznik’te imarethane, Bursa’da köprü ve 3 cami aynı zamanda 1 de tekke yaptırmıştır)
4. Yıldırım Bayezit, annesi Gülçiçek hatun(Rum asıllı Maria) Hizmetleri: Bursa’da Yahşi bey medrese ve camii)
5. Mehmet Çelebi, annesi Devlet hatun (baba tarafından Oğuzların Bozok kolunun Avşar Boyundandır. Anne tarafından ise; Mevlana Celaleddin’i Rumi’nin torunudur.
6. 2. Murat, annesi Dulkadir oğlu Mehmet Bey’in kızı Emine hatun, Maraş Elbistan doğumlu. (Dulkadiroğulları Beyliği, Oğuzların bozok kolunun bayat boyundandır)
7. Fatih Sultan Mehmet; annesi Hüma Hatun. Candaroğlu Taceddin İbrahim Bey’in kızıdır. (Hizmetleri; Bursa’da hatuniye mektebi)
8. 2. Bayezit, annesi Gülbahar Hatun Arnavut asıllıdır babasının adı Abdullah’tır Fatih Sultan Mehmet manisa’da sancak beyi iken evlenmişlerdir)(Hizmetleri ; Gülbahar Hatun Camii, Tokat’ta Hatuniye Cami ve medresesi ayrıca, Amasya, Tokat, Ladik, Bozuyük, Çankırı, Çerkeş, Kurşunlu ilçelerinde vakıf ve hayratları vardır)
9. Yavuz Sultan Selim, annesi Ayşe Gülbahar hatun’un oğlu. Dulkadiroğlu Alaüddevle Bozkurt Bey’in kızıdır. (Oğuzların bozok kolunun bayat boyu) (Hizmetleri; Rize’de Gülbahar sultan camii ve Giresun, Manisa ve İstanbulda vakıf ve hayratları vardır.)
10. Kanuni Sultan Süleyman, annesi Ayşe Hafsa Sultan Kırım Hanı Mengli Giray Han’ın kızıdır. (Cengiz Han’ın soyundan gelir.)(Hizmetleri; Trabzon’da imaret ve medrese, Edirne’de külliye, Aydın’da Hayrat, Niş’te Camii, Marmaris’te camii, han, hamam)
11. 2. Selim, annesi Hürrem Haseki Sultan Ukrayna’nın bugünkü Polonya topraklarında kalan Rutenya bölgesindendir. )
12. 3. Murat, annesi Nurbanu Valide Sultan Venedik asıllı Venier-Vaffo’ların kızıdır. Küçük yaşta saraya alınarak Türk-İslam terbiyesiyle yetiştirilmiştir. (Hizmetleri; Üsküdar’da Atik Valide külliyesi, Üsküdar’da yeşil direkli hamam, çifte hamam, havuzlu hamam, İstanbul mercan’da Ağa Camii, Alemdağı camii)
13. 3. Mehmet, annesi Safiye Valide Sultan Venedik asıllı Baffo ailesinden Korfu valisinin kızıdır. (Manisa sarayında türk-islam terbiyesiyle yetiştirilmiştir)(İstanbul’da Yeni camii’nin temellerini attırmıştır, Mekke Medine ve Kudüs’te kur’an-ı kerim okuyacak 120 hafız ile Mekke’de ki sebil mescit ve kuyulara bakacak vakıflar kurmuştur. Mısır’da Melike Safiye camii’ni yaptırmıştır.)
14. 1. Ahmet, annesi Handan Valide sultan ?? Aziz Mahmut Hüdayi hazretlerinin müritlerindendir.
15. Mustafa, annesi İsmi bilinmemektedir. Kafkas doğumludur, Abaza asıllı bir aileden gelmektedir. Küçük yaştan itibaren sarayda yetişmiştir.
16. Genç Osman, annesi Hadice Mahfiruz Valide Sultan, (Eyüp Sultan civarında çok hizmetleri olmuştur ve kabride aynı semttedir.)
17. 4. Murat ve Sultan İbrahim’in, annesi Mahpeyker Valide sultan Mora’da doğmuş Rum asıllıdır. (Üsküdar’da Çinili Camii yaptırmıştır, Topkapı sarayında isyancılarca şehid edilen tek valide sultandır.)
18. 4. Mehmet, annesi Hadice Terhan Valide sultan, Güney Ukrayna doğumludur.( İstanbul’da yeni camii’nin de içinde bulunduğu külliyeyi tamamlatmıştır. Çanakkale hisarını tamamlatmıştır. Anadolu ve Rumeli Kavağı’nda iki Valide Camii, mekke’de hastane, Kahire’de hayrat, Balkanlarda birçok cami medrese yaptırmıştır.)
19. 2. Süleyman, annesi Saliha Dilaşup Valide Sultan
20. 2. Ahmet, Hadice Muazzez Sultan,
21. 2. Mustafa ve 3. Ahmet’in, annesi Mehpare Emetullah Rabia Gülnuş Valide Sultan Girit asıllı, Verzizzi ailesinden esir alınmıştır, küçük yaştan itibaren sarayda yetiştirilmiştir (İstanbul’da Üsküdarda yeni valide sultan külliyesi’ni yaptırmıştır, hac yolunda çeşmeler, su yolları, simkeşhane’de Bayezit’te, Edirne’de, Hasköy’de, Uyvar’da, Mekke’de, Cidde’de, mescit, çeşme, sebil yaptırmış ve hatta bir Uyvar’da bir kiliseyi Camii’ye çevirtmiştir.)
22. 1. Mahmut, annesi Saliha Sebkati Valide sultan, İstanbul doğumludur. (İstanbul’da pek çok hayır ve hasenatı bulunmaktadır.)
23. 3. Osman, annesi Şehsuvar Valide Sultan Ukrayna doğumludur.
24. 3. Mustafa, annesi Mihrişah Emine Sultan
25. 1. Abdülhamid Han, annesi Rabia Şermi Sultan
26. 3. Selim, annesi Mihrişah Valide Sultan Kafkas doğumludur.
27. 4. Mustafa, annesi Ayşe Sineperver Valide Sultan
28. 2. Mahmut, annesi Nakşıdil Valide Sultan Kafkas doğumludur.
29. 1. Abdülmecit, annesi Bezm-i Alem Valide Sultan, Osmanlı Tarihinin en hayır sever valide sultanıdır. Birçok hayır eserinin yanı sıra Vakıf Gureba hastanesini yaptırmıştır.
30. Abdülaziz, annesi Pertevniyal Valide sultan, Kafkaslardan Abaza asıllıdır.
31. 5. Murat, annesi Şevkefza Valide Sultan, Kafkaslardan Abaza asıllıdır.
32. 2. Abdülhamit, annesi Tri Müjgan Sultan, Kafkasya’da bugünkü Adıgey özerk Türk Cumhuriyeti’nin Başşehri Maykop’ta doğmuştur. Babası Emir Bey, Annesi Alma hatun’dur.
33. 5. Mehmet Reşat, annesi Gülcemal Sultan, Kafkas asıllıdır. Babası Ziya Bey, annesi Halime Hanımdır.
34. Mehmet Vahidettin, annesi Fatıma Gülistu Sultan Rus Federasyonunda Tuapse liman şehrinde doğan Türk bir ailenin kızıdır. Babası Tahir Bey, annesi Afife hanımdır.
Müslümanlığı seçtikten sonra bizim örf , adet ve inancımıza göre bir sorun yoktur. Sahi hangimiz tam olarak mensubu olduğu ırkı ispatlayabilir. Konuyla ilgili geniş bir araştırma yakında yayınlanacaktır sayfamızda.
Ağyar
Ben söyleyeyim Selami Bey; Kerim bey hangi kaynaktan fışkırmış... şey afedersiniz almış bu bilgileri
Kaynak: Ali Kemal Meram'ın ‘Padişah Anaları' kitabı.
Garrantii diyorum !
Selamlar