- 827 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye,Devlet Kürtler
yakalaşık otuzyılı geçkin bir süredir bizim ülkemizde bölücü etnik temelli bir anarşi var, bu anarşiyi oluşturan pkk adlı terör örgütü bu finansmanı nasıl saglıyor ,otuz yıldır nasıl ayakta ,bunu anlamak pek mümkün olmuyor!
günümüzdeyse ülkemiz devlet olarak önce kürtleri görmezden geldi ,sonra kürt lerin sıkıntılarını anlar göründü ,hükümet iyi niyetle bir açılım politikası izlemek istedi ,bence devam edilmeliydi, habur olayı gelip geçici bir olaydı ,çünkü uzun yıllar o bölgede olagan üstü hal uygulandı bir çok sorun eklendi temel sorun çözülemedi.demekki sadece askeri polisiye tedbirlerle bu sorunun halledilme şansı olmuyor.
bunun yanıda hepimiz için vaz geçilmez olan ülkemizin bütünlügünün tesisi ,devletimizin bekası ,ana unsur olarak var olmak durumunda.burda pkk nın siyasi kanadı olarak ifade edilen öylede gözüken BDP ye çok iş düşüyor. bir defa bu parti etnik kürt partisi olmayı bırakıp ,bir ülke partisi olabilse bir çok problem çözüm yoluna girebilir. ama onlar o bölgemizde takılı kalıyorlar ,genel ülke şablonunu anlıyamıyorlar.
yinede bu partinin parlemontoda yer alma ugraşını anlamlı bulmak lazım. bir çok düşüncesi çogunlugumuza ters gelsede . meclisimizde her görüş ifade edilebilmeli.
burda dikat çeken bir olguda ana dilde egitim söylemi, bu görüş ülke bütünlügüyle çelişen gerçekçi olmıyan bir görüştür. kürtlerin dili seçmeli olarak okullarımızda okutulabilir ,gayet dogaldır .ama egitim dili olsun demek ülke bütünlügü bozulsun demek olurki ,pek gerçekçi olmamaktadır! eger kürtler nihayi hedefleri bölünmek ve kendi devletlerini kurmak degilse ,ana dilde egitim söyleminden vazgeçmelidirler.kaldıki ülkemizde kürtler kendileri istesede biz türklerden bölünme şansları yoktur!gerçek budur.o zaman politikalarını ülke bütünlügünü dikate alarak düzenlemeleri gerekir.
ülkemizin kendine has şartları vardır. bu şartları göz ardı etmek büyük sıkıntılara sebep olabilir.bunların başında bu ülkenin bütünlügü gelir, kürtler ülkemizin bir çok bölgesine degılmıştırlar.ve bu ülkenin insanıdırlar ,bunların yüzde onunun bölücü duruşu ,bu insanların tamamını potansiyel suçlu olarak görmemizi gerektirmez.
bu olayda şu gayet açıktırki ülkemizin güney dogusuna ekonomik sosyal destek olması gerekenin de üstünde olmalıdır. gençlerin işsizligi önlenmelidir. açık ögretim sistemi o bölge için yeniden degerlendirilebilir. her ailenin asgari bir gelirde olması saglanabilir.dış yatırımcılara o bölge için ciddi teşvikler düşünülebilir. ve ülkenin bütünlügü esas olmak kaydıyla hükümetimiz . MHP CHP başta olmak üzere tam bir birlik mutabakatıyla ünüveristelerin sosyal bilimcilerindende destek alarak ,bu problemi çözme şansı yakalıyabilir. o bölgede ciddi olarak bir toprak reformuyla feodal yapı sonlandırılabilir. burda terör örgütünün siyasi kanadı gibi duran BDP ninde kışkırtıcı gerçekçilikten uzak politikalarındanda vaz geçmesi gerekir.2012 yılının yaz aylarında pkk terör örgütünün sınırsız saldırganlıgı ülke gündemine yine ciddi silahlı mucadeleyi getirmiştir.dünyada hiçbir devlet kendini yok etme hakkını hiçbir silahlı güce tanımaz türk devletinin tanımasıysa düşünülemez. burda mevcut hükümetimizinde dış politikada çok ciddi yanlışları olmuştur. iran,ırak ,suriye,ermenistan,gibi ülkelerle ciddi sıkıntılar mevcuttur. ülkemiz suriyede kesinlikle yanlış bir duruş sergilemiştir.israille sürtüşmesiyse pek gerçekçi degildir.ülkemizin çok sıkıntılı bir döneminde ülkenin bir çok üst düzey subayı hapislere atılmıştır. ülke çagdaş yapısından uzaklaştırılmış ,din eksenli bir sürece sokulmuştur. böylesi bir durumda ülkenin kürtçülük sndromunu aşması gerçekten sıkıntılı görünmektedir. öyle görülüyorki kürtleri ortaya atıp silahlı terörü filen uygulayan pkk kesinlikle hak ve özgürlük degil bölünme peşindedir. bunuda destekliyen dış güçler mevcuttur ( bu dış güçlerin başında amerika gelmektedir )
ama bilmeliyizki yanlış düşüncelerin sonu vahim olur. sonuçta ülkemiz büyük bir ülkedir.ve öylde kalacaktır.
serdall59@ 20011 -alanya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.