- 1009 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANNEM ŞİİRİ ile ADANALI UMUT ŞAİR / Hikmet OKUYAR
Annelerimizi, 2011 Anneler Günü vesilesiyle Şebingülü sunumlarımızla selamlıyor; ebedi aleme göç eden annelerimize de Allah’dan rahmet diliyoruz.
Bu güzel günü milletçe 365 gün yaşadığımız yaşattığımız gibi özel olarak da yaşatıyoruz.
Sivri sivri cümlelerle dikkati çekmek hevesinde olanları bir kenarda koyup anneler için aşık ozan şair dostlarımız tarafından yazılmiş ve dillendirilmiş; ŞİİR YORUMCUSU canlarımız tarafından da radyo ve tv kanallarında, değişik mekanlarda, aile ortamlarında sunulan ANNE şiirlerinden örneklerle yeniden yoğrulduk, kendimizden geçtik.
Bir kez daha düşündük..
..Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi kapsamında..Edremit Akçay Şiir Etkinlikleri için hazırlıklar yapılırken..
Kurucu Başkanı olduğum, K ö r f e z ş a t ve T e k ş a t desteğinin; Balıkesir ilçelerindeki ve KÖRFEZ ŞİİR ETKİNLİKLERİ için de sürdürüleceğini bildirerek THM Sanatçısı Gül Altuğ ile Kırklareli’den Edirne’ye giderken..
Şiir sitelerine özel sitelere yeni yeni ANNE ŞİİRLERİ eklendiğini gördük şiir dünyasında gezinirken.
Antalyalı Şair Şiir Yorumcusu Nevriye Uğurluel imzalı Canım Anneme yazılmış şaheser çocuksu şiiri anne kuzularına tavsiye ederken; Şebingüllü Alyazmalı, Ordulu Cemile, Giresunlu Emine, Körfezli Pişiren,Tekirdağlı Gül, Kırklarelili Hatice, Edirneli Mehtap, Sivaslı Sabiha, Bandırmalı Hülya, İzmirli Nevin, Muğlalı Gizemli.. gibi şiir dostları ile ’Şebingülü ile Anneler Günü ve İnönü’ başlıklı yazımın; Şebinkale, Gelinkaya, Dikmetaş, Dikmentepe, Kayabaşı eteklerindeki ve Eğribel’in ötesi ve berisindeki yankılarını konuşurken bir şiir daha düştü şiir dünyamıza Adanalı Umut Şair Hatice U m u t imzalı.
Yazıldığındaki ve yorumlandığındaki hissedilen hissettirilen duygularla paylaşıyorum..
’Benzemez Sana Kimse Annem ’ diyerek..
.......................BENZEMEZ KİMSE SANA ANNEM
=
Nimetimsin../ Alın yazımın elçisi,/ Dokuz aylık kozamsın./ Boranlarda sarmalar beni,/ Ruhumu mis kokulu saran,
Bahar dalı kolların./ Önde Rabbim,/ Arkamda sen../ Son nefesimde: / “Hakkını helal et annem.”
=
Dün gibi genzimden akar,/ En helalinden, / Emzirdiğin ak sütün. / Gül kokuludur göğüslerin senin./Kulaklarıma sıcacık üfüren,/ Sinesi sımsıcak annem.
=
Mavi semalarda yüzen,/ Ak güvercinimsin. / Denizlerde yakamoz sensin./ Ve toprağın en süslü çiçeği,/ Evimize mihrap,/ Babama muhabbetsin. / Saçlarının teline yıldızlar yağmış annem.
=
Bulutlar kaplasa her yanı,/Odama sakladığım güneşsin./Andığımda seni,/Yüzüme yağmur gibi yağan,/Gözlerimde yaşsın./İşte nurlanır o zaman tenim…/Sana benzerim annem.
=
Sanki ebemkuşağı dolanır belime…/Rüzgârlarla gelir buselerin,/Al yanaklarıma./Ayaklarının altında yeşil örtü,/Duaların savınca tüm bedduaları,/Erir her yanıma değen taşlar./Bana benden yakınsın sen,/Bedelsiz aşkım…/En hakiki sevda masalımsın./Ve hayattaki ilk şansımsın annem.
=
Dönüp baksam aynaya,/Gördüğüm sen…/ Suretim ağlarken,/ Boynu bükük gülümseyen sen…/ Albümün yaprakları sen dolu,/ İnan sana benzer yok kimsem. / Rüyalarımın perisi annem.
=
Ey Mayıs’ların müjdecisi!
Oğlumun dilindesin,
Bak çığlık atıyor sana:
”Benim anneannem!”
Annelerin annesisin sen annem.
Çok özlüyorum…
Sana benzer yok kimsem.ANNEM
=
Adanalı Umut Şair Hatice UMUT
Netice itibariyle; ilk önce Bizim Hikmet ile paylaşılan bu Adanalı Umut Şair imzalı BENZEMEZ KİMSE SANA ANNEM isimli şiir KİTLE İLETİŞİM UZMANI meslektaşlarımız tarafından dünyanın bir ucuna ulaştırıldığında ŞİİR YORUMCUSU şiir dostlarımız tarafından da kaval ney saz eşliğindeki fon müzikleriyle sunulacak şiirseven ana kuzularına..
Şebingülü sunumlarımızla
Selam sevgi saygı..
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
YORUMLAR
Anneme "diyememiştim"demeyeceğim bu şiirimle duygularımı. bütün dostlara anneleri için tercüman olabildimse ne mutlu...
edebiyat defterine ve sayın hocamıza ilgilerinden dolayı sonsuz teşekkürler ediyorum ADANALI UMUT ŞAİR Hatice UMUT'TAN SAYGILARLA...