ANNEYE SON VEDA
Dağınık bahçemin bağbozumu yaşıyor hüzün rengi boşlukları...kanayan yüreğimin göz göz oldu kabuk bağlamış yaraları.Ömürlük görüntün geçerken gözlerimden,çekerek kokunu içime,doyasıya sarılmak istedim yokluğuna anne...
Yüreğini yüreğime katarak çoğalttığın sevgin ile cennetini verdin tüm çiçekleriyle bahçeme.Kalemimin ucuna takılı kaldı sözcükler,bugulu bir camdan hasretine bakarken ben.Sızladı burnumun direği,son yolculuğunda seni yıkarken.Vasiyetini ne kadar içten istemiştin annem.Kızım beni sen yıka derken...Çığlıklarımı içimde susturdum,ellerim bırakmak istemedi senin üzerinde şevkatinle dolaşırken.Ne zordu anne bir bilsen?Sen bırakmak istermiydin yavrunu böyle giderken?Kınalar döktük avuçlarına ve saçlarına .Kınayı da çok sevmezdin aslında...Beni dünyaya getirdiğinde kundakladığında verdiğin emeği,bir defa da ben denedim anne..ne güzel bir bebektin,elleri kolları kınalı bir bebek...
Ben güle güle annem derken sana,yüreğime sessizce bıraktığın busende,hayalini,kokunu sevgini vedalara teslim ettin.Bağrımdan kopan gülün dikenleri yırtarak acıttı canımı.Masum beyaz yağmurlara,rahmet damlaları yüklendi kimsesizliğin acısında.Beyaz bir kuşun son vedasında...
Rahmetle anıyorum annem seni.Mekânın cennet olsun....Anneler gününüz kutlu olsun...
Ferda Özsoy...
YORUMLAR
annelere yaklaşımlar farklı olmuştur hep
ama mutlaka içimizde derin izler bırakmıştır.ve onları anlatmak hemen,hemen imkansız.
hani ne kadar anlatırsak belli ki bir yerde eksik bırakırız.
anne olmaya hak kazanan tüm annelerin ellerinden öper,layık oldukları bu anlamlı gün kutlu olsun
hakkın rahmetinde olanlara mekanları cennet olsun nur içinde yatsınlar.
hayattakilere de uzun ömürler versin
güzel bir noktaya temas etmişsiniz kutlarım sayenizde bir kez daha anmış olacağım teşekkürler
Offf can bu saatte nasıl buldum sizi ve yazınızı !!! Ben annemin arkasından hep BEBEK ANNEM, MELEK ANNEM, NUR ANNEM diye sevdim.
Toprağa verildikten sonrada baş ucundaki tahtaya yazdım ona olan tutkumu..
Biliyormusunuz bende annemi yıkadım, bebek gibi gülümseyerek uyuyordu. Kına komadık ellerine neden bilmem..
Ahhhhhh annemmmm
Bütün anneler nurlarda yatsın.Babalarda elbet..
Ferda,ca
Nazlıgelin
Aminnn onlar nur göllerinde yatsınlar inşallah.
Yavrularımız ve biz yavru iken yaşadıklarımız, bu bir devri daim..Allah onların acılarını bize göstermez inşallah.
Yaralarımız aynı yerden kanamış, öpüyorum o yürek ve yanaklarınızdan.
Sevgimle.
Ferda,ca
Ferda,ca
allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun can yakan dizelerdi kaleminiz hep güzellikleri yazsın saygılar
Ferda,ca
anlamlı okdar emekle okudumki
canadn tebrik niyaz ederim
kalemien yureğines ağlık
Ferda,ca
Ana gibi yar bağdat gibi diyar olmaz derler di bir zamanlar bağdat tarumar oldu ama hala ana gibi yar bulunmuyor... Anaları anlatmak için ne kadar ssöz söylesek sayfalar dolusu yazsak bile yetmeyecektir. Ana olmadan da ananın değerini bilenimiz pek fazla değildir eminim ...Ha birde anneliannesizlikler yaşayanlar var ki onlara ancak şevkatle ve en çokta sabırla muamele etmeliyiz içlerindeki öfkeyi bitirmek namümkün olsa bile belki hayatın gülümseyen yüzüne tebessüm etmelerine katkımız olur düşüncesi hep sabit bir seçenektir bende...Kim bilir belki bir nebze olsun azalmasına katkımız olur o öfkenin ...Bu dünyadan göçen analarımıza Allahtan rahmet diliyorum umarım mezarları gül bahçesine döner da Allahın rahmetine mağfiretine kavuşurlar ..
yazınızı ancak şimdi okumak nasip oldu kusura bakmayın Sağlıkla kalın kaleminiz ve kelamınız daim olsun....sevgiyle...