- 886 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi tohumları ekmeliyiz
-zırrrrrrrrrr
-Hoş geldin benim yakışıklı oğluşum.Nasılmış bakalım.Ne oldu hayırdır ne bu yüzünün hali?
-Off bir daha okula gitmeyeceğim.
-Neden hayırdır,ne oldu?
"Bu arada ,annem hem üzerimi çıkarmama yardım ediyor, hem de benim üzüntümle ,üzülmüş olmasına bu sefer de benim canımı sıkılmıştı.
-Gel elini, yüzünü, ayaklarını da yıkayalım.Sonra yemeğini ye.Sonra da seni üzen konu neymiş ,beraber oturup konuşalım olmaz mı.
-Peki anneciğim
"Annem benim sevmediğimi bile bile ,yine ıspanak ve yoğut koymuş sofraya.
Bunun yanında; sevdiğim patates kızartması ve köfteyide yapmıştı.Bir kocaman bardakta kola doldurmuş.
İyice doyan karnımdan sonra, masadan kalkıp elimi yıkayıp ,dişimi fırçaladım .
Çünkü annem "dişlerini fırçalamassan ilerde hem çürür hem de başka arkadaşlarının yanında dişlerin sarı durur ve gülerken utanırsın" demişti.Bazen boş ver ediyorsam da yinede annemi üzmemeye çalışıyorum.Biliyorum o benim her zaman iyiliğimi düşünüyor.
-Gel bakalım bir tanem, anlat neler oldu.Neymiş seni bu kadar üzen.
-Anneciğim ;bu gün okulda herkesin boyu ölçüldü .Kilosu tartıldı.
-Aaa öylemi çok güzel oğlum bu .İyide anlamadım ,seni üzen konu tam olarak nedir.
-Benim kilom herkesten çoktu.Benimle dalga geçtiler şişko diye.Birde boyum onların yanında çok kısaydı.Ben neden büyüyemiyorum anne ve neden şişmanım?
-Bazı alışkanlıklarından vazgeçersen sende onlar gibi zayıf olursun.Sen okuldan geldiğin zaman hemen bilgisayarın başına geçip, saatlerce kalkmıyorsun.Doğrumu?
-Evet anneciğim doğru.Ama oyun oynamak ve arkadaşlarımla eğlenceli zamanlar geçirmek hoşuma gidiyor.
-Tabi bilgisayarın başında otururken, yediğin çikolataların ,cipslerin ,içtiğin kolaları saymıyorum.
-"Annem haklıydı.Sürekli atıştırıp duruyordum.Üstüne üstlük bir de hareketsiz kalmıştım".
-Bir tanem, sen şu anda tam gelişim çağındasın.Süt içmeli, yoğurt yemelisin.Daha sağlıklı beslenmek için sebze yemelisin.Tamam arada köfte patates olabilir.Ama benim dediklerime uyarsan.Hem boyun uzar, hemde kilo vermiş olursun.Bu arada ne kadar zamandır senin için düşündüğüm basketbol ve yüzme kursunada başlamaya ne dersin? bu şekilde çok daha sağlıklı olursun Bir tanecik oğlum..Olmaz mı?
-Anneciğim seni çok seviyorum.
-Ben de seni güzel yüzlüm, ben de seni
Altı ay sonra...
-Anneciğim ,bugün okulda yeniden ölçüm yaptılar.Ben kilo vermişim.Ayrıca boyumda , iki cm uzamış.Öğretmenim ve arkadaşlarım çok şaşırdılar.Bende"annem olmasaydı ben hiç bir şey yapamazdım^" dedim.
-Çok güzel oğlum.Elbette sağlıklı beslendin,spor yaptın .Sonunda başardın.
-Anneciğim ,bu günkü sınavda da yüksek puan bekliyorum.Her şey senin sayende oldu .
-Tebrik ederim güzel oğlum.Sen böyle devam edersen, daha nice sınavlarını başarıyla vereceksin.Bu senin başarındır .Eğer sen beni dinlememiş olsaydın.Eski alışkanlıklarına devam etmiş olsaydın hiç bir sonuca ulaşamazdın.Ben sadece sana yol gösterdim.Her istediğin zaman da yanın da olacağım.
-Biricik oğlum, evladım benim.Şimdi ben sofrayı toplayayım.Sende dişlerini fırçala.Sonra ise kitaplarımızı okuyalım ne dersin.
-Peki canım annem ,benim.Benim romanım çok heyecanlı yerinde kaldı.Acele etmeliyim.
YORUMLAR
Annesi köfte ile kızarmış patates iyi de bir bardak dolusu kola da neyin nesi?
Kola gibi bir zehri sofralarımıza içecek yapanlar kimler ?
Bir de ramzan reklamları var,hani şu ezan okunur okunmaz "pısssss" diye kolanın kapağını açıp koca bardağı başına diktikten sonra ailenin bütün bireyleri "ohhhhhhhh" diyor ya,deli oluyorum.
Orucu kola ile açmak kadar aptallık olur mu? Olur !
Bir arkadaşımın oğlu bilgisayar başında oturup cipsle kola ile beslenince uzun yıllardır duymadığım "verem" hastalığına yakalandı.
Bir zayıfladı ki tanınmaz haldeydi delikanlı.
Uzun bir tedavi sürecinden sonra nihayet iyileşti.
Güzel bir konu,iyi bir anlatım,ders alınması gereken öykü.
Teşekkür ederim değerli yazar.
Selam ve dua ile
Ülviye Yaldızlıı
evet kola yerine ayran isteyebilirdi sonra..neyse buda bişeydir..sonraki konularda inşaAllah.
Evet Ramazanı pıstt diye açılan kolalarda görüyoruz.Dua etmeye lüzum yok..nede olsa avrupalıların gözünü boyıcazya..medya işte..
yaz yaz bitmez..yazalım soylarını tüketelim abi.:)
can abime saygım ve daimi hürmetimle.
Ders kitabına konulacak düzeyde...Sana diyorum sen çocukların dünyasına gireilirsin. Çocuk edebiyatına eğilmelisin. Ama beni kaale almıyorsun sevgili Hürremim Sultanım...
Kutluyorum. Sevgilerimle...
Ülviye Yaldızlıı
benden daha sabırsızsın sen kuşum:))
arada konuları farklılaştırıyorum..ne edem Sultan bu ne etce belli olmuyo:))
seviyorum gülümü:)
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
aynı yorum bır daha cıkmıs....bız de onu ıkıncı bır tebrıge cevırelım barı...:)
bu arada cocuk doktor olsun...yakısır..
HakkınSesi tarafından 5/4/2011 10:34:14 AM zamanında düzenlenmiştir.