AĞZIMIZDAN ÇIKANSÖZLERİMİZ VE KONUŞMALARIMIZ
Konuşan bir insan olarak , ağızlarımızdan çıkan “bazılarımızı güldüren, bazılarımızı sinirlendiren” kelime ve cümleler eğer düşünülmeden çıkarsa !
İlk insandan bugünlere geldiğimizde konuşan insanlar olarak elbette konuşmayı öğrenmiş birer insan olarak birbirlerimizle anlaşmalarımız kendi dillerimizi konuşarak sorunlarımızı çözmüşüzdür veya çözmeye çalışmışızdır. Önemli olan o konuşulan dili konuşabilmektir. İşte her lisan dilinde bunun için aile de başlayan ilk öğrenim sonraları okullardaki eğitim ile tamamlanmaya çalışılır. Bir insan olarak hayatta sadece konuşmakta yetmez, kariyer sahibi olabilmek için okuma ve yazmanın da mutlaka şart olduğu gerçeğidir.
Har insan konuşur ama onun eğitim yapıp yapmadığını ilk anda anlayamayız çünkü mükemmel konuşuyordur.
Bazılarımız konuşmak için konuşur, hani ağzı olan konuşur denildiği gibi, ama ağzından çıkanları kulakları duymazdır… Bazıları yetkilerinin verdiği cesaretle ağzına ne gelirse konuşur ama konuştuklarının nerelere varacağının hesabını düşünmez bile..
Konuşma dili ağzımızdan çıkan veya çıkacak kelimeler, hayatımıza yön veren sihirli birer anahtardır adeta, çünkü her yönde ki başarılarımızı sağlar ve bazen de konuşmalarımızda ki üsluplarımıza göre başımızı büyük dertlere sokar…
Onun için, “söz gümüşse sükut altındır Ata sözümüz” bunun en güzel örneğidir.
Birde başkalarını güldürmek için veya kendini olağan üstü göstermek uğruna söylenen ve söylenecek kelimelere veya cümlelere çok dikkat etmesi gerektiği, sırf konuşayım uğruna ağzına ne gelirse söyleyenlerin başlarına neler geldiğine yaşamda hep şahit olmuş ve hala da olmaktayız. �
Bir Türk insanı olarak hepimiz mazlumların yanında yer almayı çok severiz, başkalarını küçük düşürücü ve onur kırıcı sözler söyleyenleri pek sevmeyiz veya benimsemeyiz.
ÇÜNKÜ her insan zengin, fakir veya en yakının bile olsa ayırım yapmaksızın hepimiz Allahın bir kuluyuzdur ve taşıdığımız onur ve ruhun güzellikleri her değerin de üstündedir…
Bir insanın değeri ve güzelliği, o insanın konuşmalarındaki ağzından çıkan ve çıkacak kelimelerle ölçülür….Mevkileri ile değil…
Sevgi ve saygılarımla.
YORUMLAR
konuşmak insani uslupla ölçülür ve adap içinde yer alır bugünkü siyasi konuşmalarsa tamamen ahlak dışı samimiyetsizce bulurken bu ne büyük hatip diye alkış tutanların nekadar dilenci kültürüyle yoğrulduğunu esefle incelemektyim yazınızın içindeki gizemi zannederim dışa vurdum saygılarımla kaleminize sağlık