- 877 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN GECİKTİN BAHAR MEVSİMİ?
Mevsimlerden en çok baharı severim ben.İnsanoğlunun hayata merhaba deyişini hatırlatır bana. Kış ölümse bahar doğumdur benim gözümde...
Tabiatın dirilişidir bahar.Doğa her çeşit renge bürünür bu mevsimde.Çiçek çiçekle,böcek böcekle dilleşir .Hele bir de o kuş cıvıltıları yok mu.Ölen yürekleri canlandırır.Depresyon denen o karamsar havayı ortadan kaldırır.
Meyve vermek için çiçeklenen ağaçları seyretmek,toprağın yağmur sonrası yaydığı kokuyu duyumsamak ,yeşeren kırlara uzanıp gökyüzünün engin maviliğine bakmak,karların erimesiyle coşan ırmakların sesini işitmek insanın yüreğini tazeler.
Bu mevsimde insanın içi içine sığmaz olur.Sevmek ,sevilmek yaşamak ,arzusu uyandırır gönüllerde.Aşk mevsimidir .Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları derken mısralar,daha bir güzel gösterir sizi o her gün baktığınız aynalar.
Bu sene geç geldi bahar ülkemize.Hatta bazı şehirlerimize henüz uğramadı bile.İnsanoğlu yaptıklarıyla mevsimleri bile geciktirmeye başladı ne yazık ki.Hızla gelişen teknoloji,sanayileşme,trafikte artan araçlar,kullanılan parfümler ve daha sayamayacağım bir çok şey doğanın dengesini bozdu. Böyle giderse dört mevsimi yaşadığımız ülkemizde bir mevsimi ancak yaşayabileceğiz.
Geleceğimizi kendi ellerimizle yok ediyoruz.Hayat kaynağımız olan ağaçları kesip beton
bloklar dikiyoruz yerlerine.Sonra da neden geç geldi bahar diye söylenip duruyoruz.
Umarım bahar mevsimi bir an önce gelir de canlandırır ölen yürekleri.Açar bilinçsizce doğanın dengesini bozan gözleri...
YORUMLAR
Baharın en büyük düşmanı galiba rant kavgaları. Son yapılan ve yapılması planlanan- aslında gerekli - köprülerin yok ettiği yeşillikleri her gün görüyoruz televizyonlarda. İnsanoğlu kendisine sunulan eşsiz nimetlerini çok hoyratça harcıyor, yok ediyor maalesef.
Baharın güzelliği anlatılırken doğru da mesajlar verilmiş yazıda. Tebrikler.
mehtapdoguncu
Yorumunuz için teşekkürler.Saygılar...