23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN....
Özal döneminde eğitim sistemimizi inceleyen Japonlar,okullarımızda milli ruh eksikliği olduğunu tespit etmişler...Çocuklarımızı ,okula başladığında ilk olarak Nagazaki ve Hiroşima’ya götürerek yaşananları gösterek ,çalışmazsanız bu duruma düşeriz deriz ve milli ruh şoklaması yaparız demişler...Bunun üzerine Turgut Özal biz de Hiroşima yok demiş.Japonlar nasıl olur;sizin Hiroşima’nın on katı Çanakkale Savaşınız var diyerek yanıtlamışlar....
Bunun bilincinde bir öğretmen olarak meslek hayatım boyunca tüm öğrencilerime milli ruh şoklaması yapmışımdır..İl dışı gezilerin yasaklandığı dönemlerde de slayt ve cd lerle oralara götürüp hissettirmişimdir...Dün benim 7 yaşında ki 1. sınıf kuzucuklarımla",Niçin Bayram Yapıyoruz?" temasını işlerken bilgisayardan milli ruh şoklaması yaptım...Çanakkale’yi,Bayrağımızı,Kurtuluş Savaşımızı ve Atatürk’ü anladı canlarım;hatta anlamakla kalmayıp koruyacaklarına söz verdiler...Dersi anlatırken hıçkıra hıçkıra ağlamalarından anladıklarını fark ettim..Ders boyunca kan çanağına dönmüş gözleriyle nefes almadan dinlediler beni...
Hala polis taşlayıp,Türk Bayrağımızı yakan çocuklar var,onların suçu değil...vatansız ve satılmış bir anne babaya sahip olmak onların suçu değil...Asıl suçlu biz öğretmenleriz;çünkü her ne kadar ............. siz ebeveynlere sahip olsalarda biz öğretmenler onlara milli ruh şoklaması yapabilsek derslerimizde ,kaybettiğimiz çocuklarımız olmayacaktı onlarda...Onlara bu özgürlüğümüzü 15 -16 yaşında çocukluğunu gençliğini yaşayamamış şehitlerimizi ve Atatürk’ü doğru anlatsak bayrağımızı yakmaz, yakan elleri yakarlardı...
23 Nisan Meclisimizin açılış tarihi ve bir başlangıçtı,Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kuruluşu için...Mustafa Kemal Atatürk her yıl milli ruh şoklamasının yapılması için çok sevdiği çocuklarına armağan etti bu günü;çünkü emanete sahip çıkıp koruyacak bireyler olarak yetişecekti çocuklarımız...
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınız kutlu olsun sevgili çocuklar......
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.