HERŞEY GÜZEL OLACAK...24. BÖLÜM
Akşam yemeğinde muhtar ın evindeydiler. Daha sonra Doğan ; Dila ile Metin i almaya gelmişti.İki gencin bu güzel insanlardan ayrılması çok zor oldu.
Mustafa ve eşi,Seher Teyze , Hatice Hanım....hepsi geçirmek için yola çıkmışlardı.
Aliye Teyze arkalarından kovayla su dökerken
" A benim guzel gızım ; a benim guzel uşağım hayırlısı ile gedip gelin inşallah" diye arkalarında dualar ediyordu.
Otogar çok kalabalıktı. Otobüs şirketleri müşteri çekmek için avaz avaz bağırıyorlardı.Kimileri ellerinde valizler, çuvallar . arabalarının kalkma saatini bekliyor; Bazıları da de otobüslerden yeni inmiş yakınlarınla sarmaş dolaştı.
Önce Metin i yolcu ettiler...
Doğan Dila yı bindirirken onu ilk kez yanağından öptü.
" Yüreğimi de alıp gidiyorsun." diye kulağına fısıldadı.
"Benim yüreğimide sen"dedi Dila zorlukla.
Yerine yerleşince dışarıya baktı. Doğan la göz göze gelmekten kaçınırken; gizlice yaşlarını silip el salladı.Vee araba hareket etmişti.
Otobüs; önce karlı,buzlu yollardan ağır ağır ve mola vere vere ilerlemiş ;ertesi gün öğleden sonra ılık ve yağışlı havasıyla Marmara Bölgesine girmişti.
Dila heyecanla ailesine kavuşacağı anı iple çekiyordu .Denizin engin maviliğini seyrederken; İstanbul bütün ihtişamıyla görünmüştü.
Ah! İSTANBUL ah!
Görüntü sende, hayalin bende...
Sen resimsin, sen şiirsin, sen şarkısın
Sen... vazgeçilmez bir tutkusun yüreğimde.
Muavinin
" Sayın yolcularımız İstanbul a gelmiş bulunmaktayız.Lütfen terminalde inecekler hazırlansın.Servislerimiz sizi gideceğiniz yerlere götürmek üzere beklemektedir.Tekrar birlikte olmak dileğiyle..."sözleriye herkes toparlanmaya başlamıştı.
Dila daha inerken kardeşi koşarak valizlerini almıştı.Ailesiyle sarmaşdolaş bir duygu sağanağı olmuşlardı.
Arabaya binince başını annesinin omuzuna; elini kardeşinin boynuna dolamıştı.Babası ise arada mutlulukla onlara bakıyordu.Anılara dalıverdi ister istemez. Minik cadısı yerine karşısında meslek sahibi güzel bir genç kız vardı artık. İnanamıyordu...Zaman ne çabuk akıp geçmişti...
O akşam eskisi gibi beraber masada yemek yerken sevgilerin ,sevinçlerin en tatlı paylaşımıyla dolu doluydular.
Alper herzamanki gibi dert ortağı ablasınla üniversite sınavı konusunda nekadar karmaşık duygular içinde olduğundan söz etti.
" Kardeşim; bir ölüm kalım meselesi olarak görme.Sonuç ne olursa olsun ;ümitsizliğe kapılma.Unutma her yapılan hata,başarızlık doğruyu bulmamıza yardımcı olur."
"Haklısın abla ; ama elimde değil .Benim için hiç bir fedakarlıktan kaçınmayan anneme babama mahçup olmak hiç istemiyorum."
" Önce kendine güven.Heyecan ve stres yaparsan olmaz. Ben senin başaracağından eminim.
"Biraz fen derslerinde takıldıklarım var."
"Anlıyorum;hem okuldaki hem de dershane öğretmenlerinden tekrar tekrar anlatmasını iste. Hiç ama hiç çekinme."
İki kardeş hararetli hararetli konuşurken ; anneleri mutfakta işini bitirip yanlarına gelmişti.
" Oğlum kazansan da kazanmasanda biz seni çok seviyoruz.Sen sistemli olarak çalıştıktan sonra sorun olacağını sanmıyorum."
" Bende öyle düşünüyorum kardeşim."
"Biz oğlumla le çıkıp dolaşalım biraz"
Babanın asıl düşüncesi ana kızı başbaşa bırakmaktı.
Dila annesinin yanına sokulup başını dizine koydu.Kadıncağız da kızının saçlarını sevgiyle okşadı.
"Eeee anlat bakalım kızım.Doğan nereli ?
" İzmirli."
" Kardeşleri var mı?"
" Evet.Kız kardeşi evli.Erkek kardeşi ise bu sene üniversiteyi bitiriyormuş."
Dila annesinle konuştukça sanki...sanki... yüreğinde sonsuz rahatlık hissediyordu.
" Çok ani oldu..Ama ...ne bileyim öyle duygu seli ki... kapılıverdim."
"Seni çok iyi anlıyorum yavrum."
" Sahi babam ne düşündü ?"
"Söylediğimde önce çok şaşırdı; sonra gözleri dolmuştu."
" Sonra..."
" Hayırlısı olsun dedi."
"İnşallah anneciğim; İnşallah."
" Şimdi yol yorgunusun iyice dinlen.Önümüzdeki günlerimiz bir hayli yoğun olacağa benziyor."
" Evet bizden cevap bekliyorlar.Ona göre gelecekler."
Dila yatmaya hazırlanırken babasıyla kardeşi de eve gelmişlerdi.Üçünüde öperek iyi geceler dileyip odasına giderek yattı.
Gözleri kapanırken anılarınla,hayalleri düşlerini süslemeye başlamıştı bile...
SEVGİ TOHUMLARINI EKERKEN MUTLULUĞUN RENK RENK AÇACAĞINI UMUT ETMELİYİZ.
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Seviyorum yazini sevgi togumlari ekerek son verisin de harika.
Yüregine saglik
Sevgim sonsuz
hicbitmez tarafından 5/21/2011 9:24:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
Sevinçler paylaşıldıkça çoğalıyor, hadi bakalım
sonunu merakla bekliyorum hayırlısı..
Anlatımın güzelliği vede konunun bütünlüğünde güzel
bir yazı dizisi okumanın onurunu yaşıyorum teşekkür-
ler vede tebrikler..
yunus karaçöp..yudumyunus
GÜLDESTE
Doğduğun yer mi, doyduğun yer mi sorusuyla başlamak istiyorum sözlerime…
Sıladan uzaklara giderken, karanlık bir gecede fırtınalı deniz misali heyecanla karışık bir ürperti esir alır duygu ve düşünceleri. Alışırsın zamanla, fırtınayı kovarsın bütün sabrınla. Yavru kuşun uzun süreli kanat çırpışlarıdır bunlar, gidilen yolların dönüşü de vardır elbet. Zor gelir insana vedalar hele ki; ilk görev yeri ilk göz ağrısı, kalbi kuşatan sevginin ilk göz ağrısına karışırsa. Kandan kan, candan can olmayanların diyarından ayrılmak da zor gelir alışınca zira gidenin ardından dökülen su, gönüllere taht kuranlaradır.
Genç öğretmenimizin tatili başlamış, İstanbul’a ve ailesine olan özlem bulutları dağılmış bu bölümde.
Üniversite sınavlarına hazırlanan gençlere de tavsiyeler verilmiş,kızım sana söylüyorum gelinim sen anla türünden.
Ailesinin damat adayını merak edişi tatlı bir heyecandı. Kızlarına seçiminin doğruluğu konusunda güvendikleri belli ve sevgiye saygılarının olduğu aşikârdı. Hayırlısı olsun İnşallah…
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can Kardeşim. Gönül dolusu selam ve saygılarımla…
GÜLDESTE
güzel bir çalışma....baştan sona okumak istiyorum müsait bir zamanımda...gerçekten güzel bir çalışma....neşe hanıma saygı ve selamlarımı sunuyorum...
GÜLDESTE
öykünün bütün bölümlerini okuduktan sonra tşk ederim ... çok güzeldi sürükleyici duru bir kalem ...saygı ve sevgilerimle kalemin daim olsun..
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Ufukta mutlu bir evlilik gözüküyor, güzel devam ediyor arkadaşım, sevgimle.
GÜLDESTE
SEVGİ TOHUMLARINI EKERKEN MUTLULUĞUN RENK RENK AÇACAĞINI UMUT ETMELİYİZ.
çok güzeldi ablacım gecikmeli okuyorum ama illaki okuyorum yüreğine sağlık vefalı ablacım yola devam hiç yılmadan başarılar sevgilerimi yoladım kabul et
GÜLDESTE
Minik kuşummm öykünün birkaç bölmünü kaçırınca okuduğumu anlamakta biraz zorlandım. Akşama kaçırdığım bölümleri okuyup, tekrar yorum yazacağım bitanem.
Teyzemin ellerinden öpüyorum. Minik kuşumm senide çok seviyorummmm.
GÜLDESTE
sugibi akıcıydı sabirsizlıkla bekliyorum devamını
emeğine sağlık çok çok güzeldi selamlarımla
GÜLDESTE
kaygısız.....engelsiz....temiz bir aşkın başlangıcı...görev sevdası....erdemli insanlar.....keşke bu cennet vatanın her yaşayanı böyle olsa....çok hoş usta....devammmmmmmm.....saygılar