ŞAİR GÜRHAN’DAN MAHREM AYRILIK
Gürhan Olcaytürkan ve kızı Büşra
Bir POSTACI gibi, kapımızı çalan kadim dostumuz ve şair insan Gürhan Olcaytürkan bize, yaşını kırkladığı yılların ardından MAHREM AYRILIK namıyla yayınlattığı şiir kitabından birkaç nüsha getirdi.
Gürhan’ı taa gençliğinden itibaren tanırım. Birlikte hem benim gazetede çalıştık, hem de kendisi kendi gazetesini ve dergisini çıkardığında birlikte mesai harcadık.. Gayretli bir gençti o zamanlar.. Gayretli olduğu kadar edebli ve biz dahil her insana saygılıydı.
Menfi-müsbet zamanlar ve olaylar asla O’nun bozulmasına vesile olamadılar..
Bende; “nasıl doğduysa öyle yaşadı” tarzında bir iz bırakan bu Orta Yaş Şairi uzun yıllardır çektiği doğum sancısını, nihayet işte, bir Mahrem Ayrılık isimli eseriyle vuslata dönüştürmüş oldu..
Bize emanet bıraktığı Mahrem Ayrılık, elbette ki kadim bir dostumun eseri olması hasebiyle kütüphanemin en güzide yerinde yerini aldı. Yüzlerce şairden adıma imzalanmış kitablar içinde, kendine yer bulduğu saflarda okunmuş ve beğenilmiş bir eser olarak onu hep saklayacağım.
* * *
Mahrem Ayrılık, siyah bir dış kapak içinde beyaz ile yazılmış bir yazının adı. Kapaktaki kompozisyon bir Gürhan fikriyatını ynsıtıyor. Üstteki notunda her ne kadar Gürhan kendisine; “Hüznün ve gözyaşının şairi” dese de yan bölgedeki endamlı bir sevgiliden mütebessimini saklayacak derecede bir gülümseyiş tutkunu.
Bize garib gelen bir diğer hususiyet; Gürhan’ın fikir tası olan başına işlenmiş cd+kitap ve o notun allığı.
Arka kapakta ise Ressam şair-yazar Dilek Uysal, TRT Ankara Radyosu Proğram Yapımcısı ve Sunucusu Ebru Erdağ, kendi aleminden İstay İnşaat libya sorumlusu Erdal Alemdar, Yapımcı Müzisyen ve ses sanatçısı Halit Nart, THM Ses Sanatçısı ve TV Proğram Yapımcısı Melda Duygulu ve zaman zaman bizim şiirlerimizi de radyo proğramlarında okuyan kadife sesli şair Murat İnce gibi isimlerin Mahrem Ayrılık ve Gürhan Olcaytürkan’ı tarif, tasnif ve takdir eden yazıları bulunuyor.
Kitabın önsözden önce yer alan iki takdim yazısından ilki şahsıma, diğeri de Müzisyen Hamit Tuncel’e ait..
Bir de sevgili Gürhan’a ithafım; Yunus Bilen Mal Mülk Der mi? sorulu bir şiirim bu sayfaların nihayetinde yer alıyor.
* * *
Gürhan, kitabında şairlerin üslûbuna zıdlık veren bir anlayışla önce başlarda şiirlerine yer vermekte. Sonra da bir bölümde okuyusuna haz vereceğine inandığım hayata dair hikâyeler bulunmakta.. Bu şekilde şair yeni bir imajın da imza koyuculuğu yapmakta.. Yani Mahrem Ayrılık kitabında şiir ve hikâye dostluğunu tesis etmekte..
Mahrem üzerine sevda, ayrılık, hüzün gibi meseleleri kitabına taşıyan Gürhan Olcaytürkan’ı zevkle okuyacağınızı biliyorum. Hakkında daha bir hayli hissiyatın dile getirileceği MAHREM AYRILIK okunacak ve haz alınacak kitablardan birisidir. Orta yaş şairinin büyük emek verdiği ve nafakasının itirazına ve isyanına rağmen yatırımda bulunduğu bir güzide eser.. Bu itibarla emeğe saygı, fikre saygı ve şaire saygı deyip durduğumuz bir zamanda okunacak bu eserdeki Gürhan’ın kitap ismi olan işte o hitab şiiri;
MAHREM AYRILIK
Nerdesin ekin kokulu, güzel bakışlım?
Nerdesin uzakken yakınım?
Nerdesin gerçekken hayalim?
Nerdesin sevincimde hüzünüm?
Ben senden kaçtıkça gelen sen
Sen benden kaçtıkça koşan ben..
Canlarımız yan yana geldiğinde
Ayrılık nameleri ikimizde..
Yıktık sevgi çınarımızı,
Yıktık gözlerdeki sevgi bakışlarımızı,
İki bedenden bir ceset çıkardık,
Sevgiyle birleşen ellerden..
Mahremimizdeki zindanda
Tutsak kaldı yüreklerimiz
Parmakarımızdan örgü demirleri
Dilimizden kilit yaptık bedenlerimizde..
Ama bilmez misin sevdiceğim
En karanlık gecelerde yıldızlar daha parlaktır
Söyleyemediğimiz her kelime
Haykıramadığımız her sevgimizi
Yaşatmadık mı hayallerde, düşlerde,,
Neden düş dünyamızdaki sevgi tohumlarını
Yeşertmedik yürek bahçelerimizde..
Neden sevgi ateşiyle boşalan terlerle
Sulayamadık sevgi bahçemizdeki filizleri..
Ayrıldık ayrıldık bak sonunda, sevgimize inat
Gözlerdeki yaşlarla, her damlasında mahremimiz olan
Tenlerdeki terlerle, sıcaklığı aşk olan
Kalblerdeki sözlerle, her harfi mahrem olan..
Gürhan Olcaytürkan