- 540 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZER AĞABEYİMİZ BİZİ ÇOK ÜZDÜ
ÖZER AĞABEYİMİZ BİZİ ÇOK ÜZDÜ
Ahmet AYAZ-Gaziantep27 Gazetesi 18.4.2011
…….Abdullah Özer Ağabeyimizi Şubat 1990 yılında yayına başlayan ve Rahmetli Mehmet Sağlam bey’in yayınladığı Yöre Dergisinde tanımıştım. Yöre Dergisine yazmış olduğum Halk Ozanı Efkan Didari ve Oğulları adı altında yazdığım yazının bir yerden alıntı olup olmadığının tetkiki için rahmetli Cemil Cahit Güzelbey’e baş vurmuştu. Cemil Cahit Güzelbey sözü edilen yazı üzerinde tetkikini yaptıktan sonra beni Yöre Dergisi’ne çay içmek için çağırmışlardı. O tarihten sonra kendisi ile daha samimi olduk. 23 Haziran 2003 tarihinde yayınlamış olduğum “Gaziantep’te kültür Sanat Ve Edebiyatta İz Bırakanlar” adlı kitabımda kendisine yer vermek için o günün Şahinbey belediye Başkan yardımcısı Coşkun Özdil ile birlikte kendisini aradığımızda, “ben Gaziantep’te Kültür Sanat ve Edebiyatta henüz iz bırakmadım. Beni iz bıraktığım zaman aramanızı rica ediyorum” demişti. Özer insana saygılı, mükemmel ve müktevazı bir insandı. Şimdi birazda öz geçmişinden söz edeceğim.
…….1924 yılında doğan Abdullah Özer, Gaziantep’in ilk trafik müdürü olarak görev yaptı. Bu görevinden sonra Seyrüsefer Abdullah lakabıyla tanınan Özer, 1965 yılında Gaziantep Çimento Fabrikasında İşletme Müdürü ve Eğitim Şefi olarak göreve başladı. Aynı yıllarda UNESCO Güneydoğu Anadolu Bölge Temsilcisi olarak kendisine bağlı bulunan Gaziantep, Siirt, Bitlis, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Elazığ’da sağlık teşkilatları, su, temizlik gibi konularda eğitim ve konferanslar organize etti.
YÖRE DERGİSİNDE EDİTÖRLÜK YAPTI Çeşitli firmalarda yöneticiler görevlerinde bulunan Özer’in, Gaziantep Çimento Fabrikası’nda çalıştığı yıllarda bir çok gazete ve dergide şiir ve yazıları yayınlandı. Osman Tuzcu döneminde Sabah Gazetesi’nde çalıştı. Yaşar Bahadır ile birlikte bir gazete kurdu, ancak yayın hayatı 1 yıl sürdü. 1997- 1999 yılları arasında Yöre Dergisi’nin editörü olarak yayıncılık hayatına devam etti. Gaziantep Salnameleri isimli kitabı yayınlanan Abdullah Özer, Vali Muammer Güler döneminde İl Özel İdaresi’nin katkıları ile oluşturulan Gaziantep Kütüphanesi Arşiv ve Dokümantasyon Merkezi bünyesinde Gaziantep’in tanıtımına yönelik çeşitli kitapların derleme ve çoğaltma çalışmalarını yaptı. Gaziantep Öğretmenevi’nin kurucuları arasında da yer alan Özer, Arapça ve Osmanlıca biliyordu. Ben burada merhuma yüce Allahtan rahmet kederli ailesine ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.