- 1525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat ta Kutlu Doğum Adına Şiir Yarışması
Kutlu Doğum Haftası nedeniyle Liseler arası düzenlenen “Peygamber Efendimiz “ konulu en güzel şiir okuma yarışması finali yapıldı. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda yapılan Şiir Yarışmasında oldukça duygulu anlar yaşandı. Bu güzel yarışmada Yozgat Şairler Yazarlar Birliği adına jüri üyesi olarak biz de vardık.
Şiir Yarışmasına: Merkez Anadolu İmam Hatip Lisesini temsilen Şeyda Büyüksoy, Akdağmadeni Anadolu Öğretmen Lisesini temsilen Rahime Kokluk, Boğazlıyan İmam Hatip Lisesini temsilen Kübra Taze, Çandır Şehit Ramis Şahin KTM Lisesini temsilen Elif Emine Şahin, Çekerek Şehit Ö.O Çok Programlı Lisesini temsilen Fatmanur Öksüz, Kadışehri Şehit Doğan Özpolat ÇP Lisesini temsilen Hatun Karabulut, Saraykent KTM Lisesini temsilen Ertuğrul Güngörmüş, Sarıkaya İmam Hatip Lisesini temsilen Saliha Dağ, Sorgun İbni Sina Anadolu Lisesini temsilen Derya Ceylan, Şefaatli Şehit İsmail Dursun Anadolu Lisesini temsilen Tuğba Aksu, Yenifakılı Adem Karacabey Anadolu Öğretmen Lisesini temsilen Merve Başol, Yerköy Hüseyin Erbaş İmam Hatip Lisesini temsilen İmran Aslan katıldı.
Yozgat geneli liseler arası :” Peygamber Efendimiz” konulu En Güzel Şiir Okuma Yarışmasını baştan itibaren takip ediyorduk. Merkez okullarının eleme yarışmasına katılan öğrencilerimizin çabalarını, emeklerini yürekten kutluyoruz. Merkez liselerinin çok daha hazırlıklı olduklarını ifade edebilirim. Şiir yorumlama ve sahne başarıları oldukça güzeldi ve takdire şayandı. Okullarınca bu öğrencilerimizin ödüllendirilmesini rica etmiştik. İnşallah unutulmamışlardır. Yozgat Şairler Yazarlar Birliği olarak bu çocukların ödüllerini üstlenebilirdik. Ödül takdimi konusunda bilgilendirilmiş olsaydık…
ŞİİR YARIŞMASININ FİNALİ YAPILDI
Yozgat 14 ilçemizi temsilen katılan çocuklarımız güzel bir yarışma çıkardılar. Sadece şunu söyleyelim, “ Peygamber Efendimize” yazılan bu naatların yorumlanması daha az ses tonuyla, daha saygılı ve hürmet ifade eden tarzda okunmalıydı.. Çocuklarımızı hazırlayan öğretmenlerimizin bu nezaketi dikkate almalarını hatırlatmak isteriz. Şiire kişisel yorum, duygu ve okuma heyecanı katanların öne çıktıklarını ifade edebiliriz.
Şiir Yorumları başarısız mıydı? Hayır, çok başarılı okuyan çocuklarımız vardı. Onları yürekten tebrik ediyor, kutluyoruz. Merkez Anadolu Lisesini temsilen okuyan Şeyda Büyüksoy, Akdağmadeni Anadolu Lisesini temsilen Rahime Kokluk, Kadışehri Şehit Doğan Özpolat ÇP Lisesini temsilen Hatun Karabulut, Çandır Şehit Ramis Şahin KTM Lisesini temsilen Elif Emine Şahin, Sarıkaya İmam Hatip Lisesini temsilen Saliha Dağ, Şefaatli Şehit İsmail Dursun Anadolu Lisesini temsilen Tuğba Aksu çok güzel şiir okuyan öğrenciler arasın dalardı..
Sosyal etkinlikleri yaygınlaştırma, kabiliyet ve yetenekleri teşvik etme, destekleme adına bu tür yaraşmalara destek olma taraftarıyız. Kültür ve sanat dernekleri olarak her zaman için bu tür yarışmaların yanında olacağımızı ifade ediyoruz. Okulların, kurumların ve sivil toplum örgütlerinin bu yaraşmalar ve etkinliklere maddi ve manevi manada destek olmasını istiyoruz. Örneğin bu çocukların tamamına birer çeyrek altın ödülü takdim edebilirdik. Ayrıca kültür ve sanat faaliyetlerinde bu salonları dopdolu görmek istiyoruz. Bu denli ilgisizliğe ve başı bozukluğa tepki koyduğumuzu belirtiyoruz. Gittiğimiz illerde salonları dolu görünce kendi adımıza utanıyoruz. Kültür ve Sanata ilgisiz kalışımızı yorumlamakta da zorlanıyoruz.” Sanat ve sanatçı itibar görmediği yeri- İli süratle terk eder” diyoruz.
Evet Yarışma sonucunu da açıklayalım: Yozgat Ortaöğretim kurumları arası “Peygamber Efendimiz” konulu Şiir Okuma Yarışması Finalinde ilk üçe giren ve ödül almayı hak eden öğrencilerimiz: (Jüri değerlendirmesi sonucunda) 89 puanla Yozgat Anadolu İmam Hatip Lisesini temsilen Şeyda Büyüksoy birinci; 87 puanla Akdağmadeni Anadalolu Öğretmen Lisesini temsilen Rahime Kokluk ikinci; 85 puanla Kadışehri Şehit Doğan Özpolat ÇP Lisesini temsilen Hatun Karabulut üçüncü oldular.
Ne diyelim jüri üyesi hocalarıma teşekkür ediyorum. Yarışmalar da emeğini çabasını esirgemeyen Milli Eğitimin güzide personeline ve Ahmet Başar Beye teşekkür ediyorum. Onları hazırlayan öğretmenlerimizi ve okul müdürlerini de kutluyoruz. Var olsunlar…Şiir tadında kalmaları dileğimizle saygılarımızı sunuyoruz.
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BAŞKANI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.