Uzun zaman olmuş gibi geçiyor hasretliğin;
Gece ayaz, soğuk yalnızlık, ve birde sen varsın tan yeli ağartısına bakarken karanlık yanlarım…sahil boylarında martı sevişleri.. Dalga sesleri var yüreğimin kuytularında… yokluğuna dair umut çalıyorum denizin hasret mavisinden… sen varsın birde ben ve kanayan yanlarım…suskunum ıssızlığına gecenin…hayal etmek içinse çok geç artık… Hayatın bilinmedik, görülmedik ve belki hayal bile edilmeyen bi kuytusunda sıkışıp kalmışım sanki… ve öyle yanıyor öyle yanıyor ki derinlerde bi yerlerde yüreğimin hasretliği; biliyorum sen benden ötelerde biyerlerde suskun, kalabalık yalnızlıklardasın..
Uzun zaman olmuş gibi geçiyor hasretliğin; yüreğimin kuytularına basarak… sanki yıldızlar iniyor gökyüzünden.. ummanda bir ada oluyorsun …bakir ve bilinmedik… bense gecenin karanlık dehlizlerinde yanıyorum …tutkunum sevmeye …ve sevilmek dediğin hasretliği uzun soluklu düşlerimde görüyorum… gel desem; ve belki gelsen mi desem .. ve belki gelsen … sersem ayaklarına yıldızları …geceyi güneş bürünse… hasretlik yarım bir türkü gibi kalmasa eksik mısralarda…aydınlığa baksa bir yanım… ve belki uyanırım sensiz düşlerden…
[Aşk bir şeyi yâda bir nesneyi yahut ta bir kişiyi sevmekse karşılıksız olmalı… seviyorumlu cümlelerin ardı sıra bende seni seviyorum beklenmemeli ..adına aşk demişsen bu güzelliğin bırak hayallerinde yaşasın… aşk âşıkta kalsın… Maşuk nasılsa gözlerinden anlatır aşkını… gül bülbülün aşkı ise … bülbül neden kanar… Gül bülbülün matemi olacaksa neden ilkbaharda açar… yâda bülbülü kanatacaksa gül neden sever…
Hasıl_ı kelam hep bir karşılık var hayat denen bu rüyada… sen beni benim seni sevdiğim kadar sevebiliyor musun? Gibi aciz ve basit cümleler ile sıradanlaştırılan 21. yüzyıl aşığı olmaktansa mecnun olup kavrulur yanarım ve bir mezarda yaşlanırım .. oysa sevmek dediğin belki insan hayatında bir nadiren iki defa karşına çıkabilecek bir güzellikken.. bırak karşılığı..sevildiğini duymasan da, söylemesede âşık sevdiğini sana; sen gene de bağıra bağıra dağa, taşa, yola, denize, gökyüzüne haykır aşkını… sevmek kolayına bulunuyorsa şayet demeyin bunun adına aşk…ve eğer zor bulmuşsanız içinizdeki size göre olan sevi’yi ve aşksa bu bırakın sözleri .. yalnız gözler anlatır gerçek aşığın halini… Gözbebeklerinde okuyun aşkınızı… bir çift göz bağıra bağıra ilan_ı aşk ediyordur oysa… siz dudaklardaki tebessümlü cümlelerden beklerken.. ve belki yanlış bir bekleyiş olduğunu anlarsınız… aşk sebepli sebepsiz biz sam yeli esintisi gibi fısıldaşır bir gün yüreğinde… ansızın ve birden bire… belki anlamsız yada anlayamadığınız boş cümleler yığını oluverir… ve belki okadar çok seni seviyorumlu cümleler kurarsınız ki? Bu aşktan uzak sıradan basit bi kelime haline donuverir? Aslında sorulması ve cevaplanması gereken en güzel söz..?
“seni seviyorum demek söylendikçe değer kazanan bir cümlemidir?”
Yahut ta
“seni seviyorum cümlesini her an ve her saniye söylemek onu sıradanlaştırır mı?”
İşte bu iki sorunun içselliğinde saklıdır aslında cevabını yüreğiniz verecektir… aşk varsa mantıklı cümleler kurmak zordur.. ve aslında boştur; aşığın maşukuna ettiği zulüm bile zevk verir oysa.. ve bilinir ki hiçbir zaman eski aşk öykülerinde kavuşmak yoktur.. olmamıştır.. demek ki aşık olabilmek büyük bir yürek zenaatı gerektirmektedir… yüreğinize kalmış? Ama unutulmamalıdır ki? Kalp dediğiniz inanın yarım bile olsa sevmeye devam edicektir… adı aşk yada bir başka kelime… öznesiz yada yüklemsiz ve beklide tümcesizde olsa, eksik sözcüklerlede bezense sevecek ve sevmenin manasını içinde yaşayacaktır…
Koca Veysel’in dediği gibi..
“oğlan gıza gavuşamazsa aşk olur”
Evet kavuşmuşsun yada kavuşamamışsın olsun …önemlimi sen sev .. karşılıksız, sıradan, öyle basit cümleler kur ki; aşka değdiğinde devleşsin … en kısa cümleleri anlamak için aşkı bilenler toplansın bin yıl harcasın .. ve gene de anlamak mümkün olmasın.. aslında mümkün olması muhtemelde değil ..kimse ama hiç kimse hatta aynı değerde seven iki maşuk bile olsa farklı cümlelerinden gene aşk adı çıksa… yinede anlayamazlar biri diğerinin sarf ettiği aşka değen cümleleri.. bu yüzden “aşk iki yalnız ve yarım yüreğin bi yürekte tamam olmasıdır”.. unutmayın siz ne kadar kaçsanız da, yok deseniz de, hayır asla deseniz de “aşk” bir yerlerde var emin olun yaşanıyor ve olmaya da devam edecek… karşılıklı anlamlı yada anlamsız cümleler uğruna bu güzelliği yaşayamamanın manası var mıdır?. Unutmayın hayat bir rüya elbet bir gün uyanıcaz.. kabus yada hûlya görmek bizlerin elinde.. Aşığı maşuğa kavuştursun yaradan…]
YORUMLAR
Aşk...Hayallerimize ugurladigımiz.....Sandığımız....Kandigımiz....Geriye kalan sınavdan gecen sevgiler ve sınav katlanıp katlanmadigımiz..Ve hiç gelmiyecek trenden Aşk'ın inmesini beklemek...Velhasıl Aşk sabır, sabır pişmektir, kul aşkıyla pişen Mevlanın aşkıyla yanar,gerçek aşk ta...
Yazarı kutlarım ,çokça güzel bir yazı okudum. Saygıyla...
gordion
gordion
Aşk bir şeyi yâda bir nesneyi yahut ta bir kişiyi sevmekse karşılıksız olmalı… seviyorumlu cümlelerin ardı sıra bende seni seviyorum beklenmemeli ..adına aşk demişsen bu güzelliğin bırak hayallerinde yaşasın…
Elbette bunun adı aşk değerli yazarım, ama bence Seviyorumlu cümlenin ardından "ben de seni seviyorum" cümlesini duyabiliyorsak asıl aşk budur. Evet belki aşk bazen acı çekmek, bazen mutlu olmak, bazen hicran, bazen vuslattır ama, en güzeli karşılıklı sevmek, sevilebilmektir.
Çok güzel bir yazı okudum değerli kalemden, kutluyorum, selam ile.