HERŞEY GÜZEL OLACAK 22. BÖLÜM
Dila nın hayata bakış açısı okadar değişmişti ki...Zorlukların altından mutluluk payı çıkarabiliyordu.Eskiden farkında olmadan kaşısındakini eleştiren,kıran biriyken şimdi hoşgörüyle doluydu yüreği.Öğrencilerine yeni yeni bilgiler verirken; kendisi de bu yörenin candan insanlarından çok şeyler öğrenmeye başlamıştı.
Seher Teyze ile inek sağmaya bayılıyor, Aliye Abla ile harika kadayıf dolması yapmaya çalışıyor,Hatice Hanımla hamur açmaktan zevk alıyordu.Elişlerine de merak sarmıştı.
Bu tatlı düşüncelerle yürürken okulun kapısında Metin e rastladı.
" Günaydın ; günaydın."
" Günaydın."
O arada da öğrenciler de etraflarını sarmışlardı.Onların başlarına okşayarak içeriye aldılar.
"Cumhuriyet bayramı için şiirler buldum."
" Bende cumhuriyet in önemi ile ilgili yazılar araştırdım." dedi Metin.
" Birde iilçeye indiğimizde çocuklara bayraklar alsak ."
" Tabii Dila aynı fikirdeyim ."
" Evet. Okulu da süslesek diyorum."
" N eden olmasın...ben malzemeleri de bulurum ."
Bazen fikir tartışmaları olsada, aralarında çok güzel bir dostluk bağı kurulmuştu.
Zil çalınca ikisi de derse başladılar...
Miniklerİn yavaş yavaş okuma yazmayı öğrenmeleri Dila yı çok sevindiriyordu.Küçücük beyinleri cevher gibi ışıl ışıl; emek verip işlemek lazımdı.
Hakki okuldan dönüşte annesinin bakkal amcaya ayırttığı ekmekleri alıp, hemen ucundan da kocaman bir parça koparıp yemeğe başladı.
Eve gelince...
" Hele uşah bu nee? yarısı bitiveemiş ekmeğin."
"Anaa çoh acıhtımtı,dayanamedim."
"Gız Gülsüüüm ! hele bir yol gediver de Seher Teyzenden sütü al."
Gülsüm narin yapılı ,karakaşlı karagözlü daha yeni yeni genç kızlığa adım atmaktaydı.
"Şincik gediyom anaa."
"Çabbuk gelesin oyalenme hemi. Bak buban ikimizede gızar bilisin.."
" Hee merah etme biliiim ."
" Sen daaa dışaride misin ? . Hadiiii bakemmm."Hakkı koşarak içeri girdi.
Odada ise küçük kardeşi feryat figan ağlıyordu.
"Oğlum susturiver gardeşini .Hemen geliyem."
Köye akşamın sessizliği çökmüştü....
Mustafa eve girerken elindeki sigara izmaritini tam atıyordu ki... minik Hamdi ;
" Buba ; buba ciğaranı niye yere atisin ?
" .....?????????????????????"
" Örtmenim çöpünüzü çöp gutusuna atın;.çevreyi kirletmeyin dediiii."
" Töbeee töbeee..Baccah gadden uşah bana agıl veriiii."(elindeki sigara izmaritini çöp tenekesine bıraktı.)
Dila o akşam Mehmet öğretmenini arayıp Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri konusunda gene yardımını istedi.
" Dila kızım Cumhuriyetimizin önemini , ne zorluklarla elde ettiğimizi çocukların anlayacağı dilde açıklamalısın.
" Doğru diyorsunuz."
" Mustafa Kemal in cumhuriyetimizi ilan ederken iz bırakan yaptıkları, sözleri."
"Onları hep yazdım .Çocuklarımız törende okuyacaklar."
" Çok iyi kızım."
" Sizin sayenizde efendim."
Teşekkür ederek telefonu kapadı.
Sevdiklerinle tek tek konuşurken içindeki mutluluğun tadını doya doya çıkarıyordu
Tüm hazırlıklar tamamlanmış; Cumhuriyet bayramı töreni için herkes meydanda toplanmıştı.Çocuklar ellerinde bayraklar sevinçle geçerken aileleri gururla alkışlıyordu.Önce Metin öğretmen günün önemini anlatan konuşma yaptıktan sonra minikler heyecanla şiirler okudular.Dila nın çalıştırdığı öğrenci korosu marşlar söylerken tüm köylünün gözleri dolu dolu olmuştu.
.
ATAM A MEKTUP
Atam !
Eşsiz bir eser bıraktın bize
İlk günkü gibi
Aynı heyecan var içimizde
Ay yıldızlı bayrağım çekilirken göndere
İstiklal marşımız kalbimizde dilimizde
Öyle bir duygu ki...
Birikir yaşlar kirpiklerimizde
Gururla göğsümüzü gere gere
Atam!
Unutturmak isteyenler var yine
Kıskananlar çok her yerde
Bilmezler mi ?
Zor günleri engelleri aşarız gene
Elele verir kenetleniriz HEP BİRLİKTE
Atam !
Rahat uyu
Kurduğun CUMHURİYET
87 . yılında
Kıvançlıyız mutluyuz
Tükenmeyen sevgisiyle
SONSUZA DEK YEMİNLE !
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Evet güzel bölümdü yine duru anlatimin ile.
Yüregine saglik sevgili Güldeste
Sonsuz sevgimle
GÜLDESTE
Yirmi ikiye gelmişiz yirmi üçü yolda
Aklım kaldı resimde ki o çocuklarda
Onlarda yaşlanacak bu topraklarda
Yirmi iki ye gelmişiz yirmi üçü yolda,
Tebrikler Neşe kızım bu hızla devam
Yavrularını izliyor artık yaşlı Ali Orhan,
Sevgilerimi bıraktım güze sayfana,
GÜLDESTE
Şiveli öyküleri çok seviyorum Neşe ablacığım. Bu aralar epey yoğunum o yüzden de sizleri epey ihmal ettiğimin farkındayım. Bir öğretmenden çok güzel bir öykü dizisini okumak ayrıcalık. Ayrıca, yazıda şiveyi uygulayabilmek daha da zor. Tbrik ediyorum ablacığım. Sevgi dolu selamlar
GÜLDESTE
çok güzeldi ablacım harika gidiyorsun kutlarım seni yüreğine sağlık sevgilerim bolca sana
GÜLDESTE
Şu bir gerçek ki;
bulunduğu ortamlara insanoğlu kadar kolay ayak uydurabilen başka bir canlı yok. Ufkuna zenginlik katarken zenginliğini de çevresi ile paylaşmak ne güzel! Öğrencilerinin okuma ve yazmayı öğrenmeye başlaması genç öğretmenimizin yelkenlerine rüzgâr olmuş, öğretme hevesini güçlendirmiş. İzmariti yere atmayı yadırgayan çocuk misali eğitim bakımından da öğrenciler bazı alışkanlıkları uygulamaya başlamış. Burada her şeyin güzel olacağının işareti verilmiş…
Annelerin topu taca atan davranışı da dikkatimi çekti bu bölümde. Evet; baban kızar anlayışı Anadolu kadınının değişmeyen bir gerçeği, baba korkusu mayalanır taze bedenlere…
Cumhuriyet Bayramı coşkusu da takdire şayan bir hatırlatmaydı doğrusu. Bulutlarını kovan gökyüzünden güneşin bütün renkleriyle insanın içini ısıtması gibiydi gözlerden gönüllere ikram edilen şiir de…
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can Kardeşim. Gönül dolusu selam ve sevgilerimle…
GÜLDESTE
off çok güzeldi vallaaaa...annem canda canımmmmm...daim olsun kalemin...zevkle okudum yine...sevgimleee
GÜLDESTE
bu hikeyeyi öyle sevirem öyle seviremki.....
diyacahsın niye......ne bilem işte öle ......elimdeki çay berdağı...dilimin ucundadır şekerem....bir kıtlıyam kıtlıyamki...sen bila elimden alasıh geli.....essahdan gözel yazısin....eliy dert görmeğe....tes yasda az bekliyah....hörmetlerimle
GÜLDESTE
SAĞOLASIN CAN KARDEŞİM SEVGİ VE SAYGILARIMLA
Öykü yöresel konuşmalarla güzel devam ediyor, devamını takipteyim, selam ve sevgiler canım.