HERŞEY GÜZEL OLACAK...21. BÖLÜM
Okuma yazma kursunun ilk günü Dila da Metin de çok heyecanlıydı.Köylüler yoğun ilgi göstermiş; hele iki tane yaşlı vardı kii en ön sıraya oturmuştu.
" Hoş geldiniz; sizlerle beraberiz bundan sonra."
(Tek tek isimlerini sorup yazarken çoğu yaşını dahi tam bilmiyordu ne yazık ki. )
"Adınızı öğrenebilir miyim.?"
"Durdu."
" Teşekkür ederim;kaç yaşındasınız ?"
"Vallah bilmirem. gütüğüm geç çıhmış.Emme söyledihlerine gore yetmiş uç gibin hoca hanım."
" Maşaallah.Okuma isteğinizi kutluyorum."
" Hee ben hep ogumak istiyimde taaaa çocukkeneden kelli ogutmadı bubam ; sooonada erim. Hala içim yaniii bili misin?."
"Anladım ."
Onun yanında oturana dönerek
" Sizinlede tanışalım."
" Adım Şukriye."
" Memnun oldum Şükriye Teyze yaşını sorabilir miyim?"
" Ne bileeen gızım. Yetmişe merdiven dayadıh
"Nazar değmesin ; burada olmanıza çok sevindim.."
Kimiside çocuklarınla gelmişti...
Tanışma faslından sonra ders başlamış herkes dikkatle dinliyordu..
İki öğretmen de yoğun bir çalışma içinde ellerinden geleni yapmaya çalışıyordu
.O arada Baran da boş durmamış köyün kahvesinde dedikoduya başlamıştı.
" Bu hoca haaanım var yaaa... geçen gun; gece gece arabayla geldi."
" Oyle miiii?
" Ba... ba.. ba.."
" Heee"
" Kimin arabasiiilee ?"
" Ne biiilenn ama duydugume gore gaymagam beyin imiş."
" Abooooovvvv dimeee; essah mı ?."
O arada sessizce konuşmaları dinleyen Mustafa çok sinirlenmiş; birden ayağa kalkıp yanlarına gelerek.
" Ule utanmisiniz demi ; dedigodu yapmaye.Ben biliiim işin aslını."
Baran ın yakasından hırsla tuttu.
" Kimsenin gunahını alma .Gonuşme . Bah sustururim seni ona gore."
Birkaç kişi araya girip zorla ayırdı.
" Uleeee mudurlükte toplantıları varidi tamam mii ?" dedi Mustafa..
Herkes hak verip konuşmaya başlamıştı.
" Dogriii vallaa."
" Uleee Baran uleee Baran."
"Bilmeden gonişiiisin. Ayip denen bişeee vaaa."
Çaylar gelmiş ; bu arada ortalık ta yatışmıştı.
Sigara içmeye yeltenense; çaycı Mahmud’ dan sert ikazla vazgeçiyordu.
Akşam olmak üzereydi...
Dila ile Metin güzel bir günün tatlı yorgunluğuyla evlerine doğru konuşa konuşa yürüyorlardı.
" Biliyor musun Durdu ile Şükriye Teyze çok yaşlılar ama gençlerden daha hevesliler.Harfleri yazmaya başladılar bile.
" Evet.Bende sırtında bebeğiyle gelen Esra Gelinin öğrenme hırsına hayran kaldım doğrusu.
Muhtar babanın hatırını sorup; Hüsso nun da güzel çayınını içtikten sonra kalktılar.
Dila kapıdan içeri girerken Mustafa nın oğlu yanına gelmişti.
" Örtmenim bana kitap verii misin?"
" Tabiii gel içeriye."
Daha okuyamıyordu ama resimli kitaplara bayılıyordu yumurcak.
Ayırdıklarından birini seçip verirken; minik oğlan sevinçle elinden kapmıştı bile.
Üstündekilerini çıkarıp hemen sobayı yaktı.Ardındanda mutfağa yöneldi.Yemeğini yaparken içindende..
" Ah eskiden olsa annem yemekleri yapar bende hazıra konardım.Bak Dila artık iş başa düştü." diye söylendi..
İşlerini bitirir bitirmez; Aslı yı arayıp Doğanla birlikte aldığı evlilik kararını paylaştı.
" Sahi mi ? Okadar sevindim ki bilemezsin."
"Bende öyle mutluyum ki."
" Ne güzel.Nişanı ne zaman yapacaksınız kısmetse ?"
" Doğan biraz aceleci. Sanırım onbeş tatilde ailesinle İstanbul a gelip benimkilerle tanışacaklar. O zaman düşünüyoruz.
" Hadi hayırlısı Dilacığım ."
Anlatacak okadar çok konu vardı ki sözler bir türlü bitmiyordu....
Ahmet le Altan da sözleşmiş gibi arka arkaya aradılar.
" Vayyy Dila arkadaşımız bizden habersiz çok önemli kararlar almış."diyerek tebrik etmişlerdi.
Geç vakit Doğanla uzun uzun geleceğe yönelik görüşürken ikiside gençliklerinin verdiği en tatlı duygularla doluydular.
Yatağına uzanırken o anda sevip sevilmenin tüm güzelliğini yüreğinde hissediyordu. .
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
GÜLDESTE
NE GÜZEL BİR ANLATIM....OKUNMAYA DEĞERDİ YİNE..KUTLADIM CANDA CANIMI SEVGİMLEEE
GÜLDESTE
Gizli gizli değerli sayfanıza davetsiz misafir olarak
gelip bu yazı dizisini baştan sona kadar okumanın
hazzını yaşamaktayım.. Hakkınızı helal edin..
Yöresel şiveler bizlerin öz değerleridir onları yaşatmak
vede gelecek nesillere aktarmak adına verdiğiniz gayreti
takdirle karşılıyor bunun için sizi ayrıca kutluyorum..
Anlatım konu bütünlüğü vede şive mükemmeldi her haliyle
okuyucuya haz veren bu nadide yazılarınızı vede sizi tüm
samimiyetimle kutlarım tebrikler..
yunus karaçöp..yudumyunus
GÜLDESTE
Neşe'ciğim kusur bulmak ne demek, yöre ağzı konuşmalar, karşılıklı diyaloglar çok başarılı.
Yazınızın çıktığını siz hatırlatmasanız görmemişim.O gün dışarda çok işim vardı, girdiğim zaman da galiba ana sayfadan düşmüş.
Merak etmeyin, kaçırdığım bölümleri sayfanızdan geç de olsa yakalıyorum, tebrikler.Seri yazıları seviyorum.Çok başarılısınız, devamını takipteyim, sevgi ve salamlarımla.
özellikle yöresel lehçe muhteşem kullanılmış akıcı anlam dolu güzel bir hikaye
emeğine sağlık selamlarımla
GÜLDESTE
Ben bu yöresel yazılara bayılırım neden daha önce davet etmedin eline kalemine sağlık eğitim için hiç bir zaman geç değildir eline kalemine sağlık selamlarım.
GÜLDESTE
Dila artık bir yola baş koydu kim ne derse desin o önüne bakacak
hele köy kadınları da onu yalnız bırakmayıp okumaya dört elle sarılınca Dila'nın mutluluğuna diyecek yok
Tebrik ederim canım yazın güzel gidiyor.
sevgimle...
GÜLDESTE
Kadın olduğu için okutulmayan ne değerler, kendılerıne uymayan yaşamları ceza çekercesine geçirir giderler. Ellerine fırsat verilince ne güzel değerlendirirler. Küçük yerlerin dedikoduları ,insan hayatlarını ne denli etkiler farkına bile varmayan bu cahil ve boş toplum pek çoğumuzu da yaralamıştır. Gerçekten yöresel şiveyle çok güzel yazılmış. Daha önce farketmediğim için üzüldüm. Yürekten kutlarım Neşe Hanımcım. Avustralya dan selam ve sevgiler
GÜLDESTE
ŞİVELERİYLE BİR GERÇEK YATIYORDU OYSA..HEMDE ÇOK GÜZEL BİR ÜLKE GERÇEĞİ,TŞK,LR...ÇOKK GÜZELDİ..
GÜLDESTE
Canım çok akıcı ve aslına uygun bir lisanla anlatmışsın.Zevkk alarak okudum.Sevginin elde edilinceye kadar yaşanan tüm sıkıntılar onu elde edince geçer işallah.devamını merak ederim.Sevgilerimle kal.
GÜLDESTE
Bir eğitimcinin kaleminden dökülen eğitim seferberliğinin en güzel örneklerinden birisi olmuş gerçekten kullanılan yöresel lehçelerlede baya zenginleşmiş akıcı ve duygusal olmuş çok beğendim. bu yaşananları benda zaman zaman gözlemliyorum çünkü ben anaokulu memuruyum ve köylere mobil (taşımalı) anaokulu öğrenci kaydı için dolaşıyorken bu okuma yazma kurslarınıda ziyaret ederek gözlemledik . Sevgili güldeste hanımı bu güzel çalışması için gönülden kutluyorum selam ve sevgilerimle.
GÜLDESTE
İnsan istedikten sonra başaramayacağı şey yoktur. Ömrü yeterse yetmiş yaşındaki nine üniversiteyi de okumak ister ve başarır da.
Güzel konuya değinmişsin arkadaşım. Duyarlı yüreğini kutluyorum.
Öğretmen hakkındaki dedikoduları okurken yaşadıklarım film şeridi gibi usumdan geçti.
Üç kız birlikte, bir göze evde kalıyorduk. İkimiz yeni mezun, üçüncü bir önceki yıldan kalmıştı. Önceki yıl bazı sorunlar yaşandığı için onunla kalmamamız için baskılar yapıldı, dikkate almadığımızdan kapımız defalarca taşlandı, gece el feneriyle perde arasından odamız gözlendi vs.
Bütün yazılarını takip etmek isterim, gözlerimin rahatsızlığı nedeniyle netten uzak duruyorum.
Selam ve sevgilerimi gönderiyor, başarılarının devamını diliyorum.
GÜLDESTE
GÜLDESTE
GÜLDESTE
"siz bu olayi yaşamişsiiniz
ne gözel anlatirsiin
süle gurban sen örgetmen misin"
sağlıcakla kalın dost
GÜLDESTE
çok teşekkür ederim değerli kardeşim ben sizlerle varım sevgi ve saygılarımla
inşallah dedikodular zarar vermez
Dila güzel şeyler başarıyor çünkü
yine güzel bir bölümdü
kutlarım arkadaşımı
sevgilerimle
GÜLDESTE
yazını okurken ablacım aklıma anannem geldi yaşını sorduğumuz zaman doğduk doğalı yaşıyoruz derdi anlatsam ömrüm roman olur diyede eklerdi canım annanem arkasındanda maniler söylerdi çok bilgili pırlanta gibi bir insandı.Çok güzel di şiveler yazında ablam harika gidiyor kutlarım seni bu arada akşam yoktum rahmetli ağbeyimin kızının sözü vardı nişanladık biraz duygulu biraz ğlamaklı bir akşamdı annemin yüreği gözleri gibi ağladı.
Canım ablacım vefalım yeniden kutlarım bu güzel dizi şeklindeki yazını yüreğine sağlık
GÜLDESTE
Sevip sevilmenin verdiği huzur...
Gençler, birbirlerini seviyorlar, evlenecekler. E var mı bundan gayrısı!
Mutluluğun doruğa çıktığı bir bölümdü. Sevgimlesin minikkkk kuşummmmmm
GÜLDESTE
çok sağolasın kocaman sevgimlesin
GÜLDESTE
GÜLDESTE
GÜLDESTE
olaylar.....sevdalar....çok güzel bir yön buldu...yöresel dil...kurguya değişik bir tat katıyor....devam güldeste çok güzel gidiyor saygılar
GÜLDESTE
Her insanın kalbinde çocukluğuna dair yaşanmamışlar ve tanınmayan fırsatlara dair sitemler vardır. Kalbin bir köşesinde saklanır, uyanmayı bekler günün birinde. Genç öğretmenlerimiz de uyandırdılar işte onlardan birini ve başlattılar okuma-yazma seferberliğini.Ne mutlu halkı aydınlatmaya dair çaba gösterenlere, ne mutlu öğrenmeyi kendine şiar edinen kalplere!...
Yazınızın bu bölümünde; öğrenme denen şey beşikten mezaradır vurgusunu sezdim...
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can kardeşim.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...