- 743 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BASDIRDIK,buyrun gelin birazda siz basdirin ve ezin
Türkiyede dogdum büyüdüm ve evlendim.Almanyaya 21 ya$ima degmeden geldim.Anamin verdigi ögütler tembihler kulagimda hala cinlar durur.Bizleri kücük ya$imizda yeti$dirirken evlenecegemiz ani bile dü$ünüp bizi hayata hazirlami$ gariban anam.Annelerin ellerinde $ekllenen kücük yüreklerin olu$duracagi toplumun Ülke olaraka gelecegimizi te$kil eder vesselam.Almanlarin cocuk yeti$dirmelerine bakiyorum,birde biz Türklerin cocuk yeti$diri$ine ve acayip farklar görüyorum.Bizlerde anne ne derse o olur yada olmak zorundadir,istersen olmasin yersin be$ karde$i:))
Anne ben arkada$ima gitmek istiyorum
Kimmi$ bakim o arkada$in?
Fatma anne hani sinifdan arkada$im var ya,i$te o
Fatmami? aman ben onun ailesini tanimiyorum ki kizim
evet ama anne ben taniyorum ,annesini kackere gördüm
eeee,sadece sokakda gördügün birisine güvenipde seni onlarami gönderecegimi saniyorsun kizim?
nolmu$ anne,bütün arkada$larim birbirlerinin evine gidip geliyorlar!
ben herkes degilim kizim,iyi ozaman herkes camdan atliyor hadi bizde atlayalim,öylemi?
anne lüt fen yaa,hadi izin verde gidiyim
hayir dedim gidemezsin!!
anne lütfennnnnn!!
kiz bana bah baban gelince söylerim cok fena olur ha,bana kar$i gelme
ya anne yaaaaa,nolmu$ sanki ya,söz bir daha gitmeyecegim
kizim yeter artik israr etme yoksa yersin elimin tersini
ve kiz aglamaya ba$lar daha konserini tamamlayamadan $amari yer yüzüne ve bu sevda burda biter..SIKIYORSA birkez daha söyle bakalim kemiklerde catirdama olur kesin.Bneim anam böyleydi ve kom$unun cogu anasida ayni benim anam gibiydi.Ta eskiden kimse kimseye güvenmezdi.Yan kom$u tamam ama uzakdaki birine izin verilmezdi eskiden.Arada halkin arasinda calkalanan dedikodular analarimizi bu hale getirmi$di.Birazcik kulak misafiri olunca duyardik, kimin ba$ina ne gelmi$.
Günümüzün ikibinli yillarinda artik her$ey cok degi$di.Erkek kiz farketmiyor cantasini koluna takan firliyor yollara.Ba$larina bir$ey gelirmi ?diye dü$üncesi sanki yokoldu yada azaldi.Songünlerde ya$anan vah$etleri dü$ündükce kafam acayip kari$iyor yeminlen.Aileler cokmu duyarsiz yada korkusuz,yada cocuklarindan cokmu eminler?Daha dün haberlerde izmirde iki cocuk havuzun dibinde dogum günü kutluyorlar tekba$larina.Mumu yakamayincada polis emmiler gelip yardim etti, iyimi?Bu nasil bir düzen ki,insan bu iki cocugun, bu ya$daki hemde, sokaklarda tekba$larina i$i NE?Sapiklara acik bir davet i$te buyrun.insan bu ya$daki cocugunu sokaklara yanliz gönderirmi be?inanamadim kendi adima.
Yukardaki ana kiz diyaloguna dönersek burda bir yanli$mi var,yoksa dogrumu var bilemedim.Neden derseniz,kiz israr ettikce anasi basdirdi,nuh dedi peygamber demedi ve kizin bütün hayalleri suya dü$dü.Basdirildi anlayacaginiz.i$te bu baskici rejim ,illada yapacaksin olayi bizlerin yapdigi ve yapmakda oldugu en büyük hataymi$,pisikoloklar öyle diyorlar.Cünkü size boyun egen,yada kavga gürültü ve kaba kuvetle ikna edilen cocuklar, ileriki hayatlarindada ayni muameleyi görünce ikna olup pes edecekler.Yani kar$ilarina biri cikipda;hadi benimle gel...dedigi anda bir kere yok,iki kere yok ve ücüncüde hadi gidelim..i$te buyrun burda suc kimde oldu? tabiki biz ebeveynlerde.
icimde kalmi$dir büyük bir hayal olarakdan anlatmasam tarih küser bana kesin:)) lise sondayim ,kiz meslek lisesi tabiki..anlayin artik erkek sinek bile ucmayan bir okul.Son aylarimizi iyi gecilerim ve hatirlayacagimiz bir animiz olsun istedik.Siniftaki iyi anla$digimiz kizalr bir arkada$imizin evinde toplanmaya karar verdik.Verdik vermesinede anama ben hec sormadim tabiki:)) Anamsa mübarek zalolu rüstem sanki bir eli ma$ali.Yazik kadincagiz ba$imiza i$ gelemsin diye cok caba harcami$dir..neyse i$te ogün geldi ve catti..ne hikmetse ogünde sali günüydü ve bizim evin kabul günüydü:Cünkü kyöden akrabalarimiz yada tanidiklar gelir ve anamla birlikde dr.giderlerdi.Ve ogünde birisi geldi.Aksilikya 1 tonda kömür gelmezmi..Anama dedimki ben bugün arkada$ima gidecem anne lütfen gideyim haa? ilkönce kizdi mizdi ve dil ucuyla e git bari dedi.Abooo dünya benim olmu$du yildizlari napiyim:)),,ama dedi anam di$ardaki kömürü senin iceri cekmen lagzim.Müstakil evdeyiz yedi yolun cati üstelik.delikanlilar fink atyior kapida bense 17-18 ya$indayim:)) yandim anam karizmam cizilecek.Kova kova kömür cekerken arabin kizina dönecem.Aha dedim yandim anam sen ne diyon.Israr etme bah göndermem cabuk ol,dedi ve anam getti.Tekba$ima bir ton kömürü iceriye cekdim.Bellerim kirildi yeminlen.AGitme vakdine zarzor yeti$dirdim.Mübarek sanki on tane kolum vardi.Böcük gibi ta$idim o kadar kömürü.Anamda hastaneden geldi ve beni hazirlanmi$ görünce;hayirdir kizim nereye gidiyon? nereyemi? anneeee ben arkada$ima gdiyorum unuttunmu? Hadi ordan sümüklü seni,cikart o elbiselerini ve bana yardim et misafir var evde..aha buyur oradikca öl..Anama öyle bir kizdim öyle bir kizdim ki ,bir ara bir ton kömürü geri sokaga ta$imak gecdi icimden ama cesaret edemedim.i$in sonunda dayak yemekde vardi delikanlilarin podyumunun üzerinde.Neden? meden dedim fayda etmedi.Ba$ladi anlatmaya kizalrin ba$ina neelr geldigini,kimlerin sualrina ilac koydugunu..vs. yani anlayacaginiz ben yine gidememi$dim.
Almanlarda böyle degil.Annesinden bir$ey isteyince helga hemen etraflica dü$ünüp ondan sonra karar veriyor.Bizim gibi daha sözü bitmeden cocugun hemen HAYIRRRRRRRR..demiyorlar.Israr edeni fazla görmedim parkda pazarda.Cocugu kendi haline birakip kararlarini kendi vermesini saglyiorlar.Yere dü$se ko$a ko$a gidipde bizim gibi yeri dövmüyorlar.Kapiyi peceyi depiklemiyorlar ,ah kapi pis kapi diyerek:)Burada anlatmak istedigim özet olarak cocuklarimi dayatmaci bir rejimle büyütürsek,diger insanlarad ayni rejimi uygulama imkani bulunca,cocuklarimizi ba$larina kötü$eyler gelir.