- 1180 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Geri Kalmış Toplumlar Sadece Teknolojide Değil Her Alanda Geridedir.
Geri Kalmış Toplumlar Sadece Teknolojide Değil Her Alanda Geridedir.
Geri kalmış toplumlar nasıl ki teknolojiyi geriden takip eder, sosyal yaşamlarında da aynı gerilik vardır. Dünya’da iflas eden sistemler en son onlarda hüküm sürer. Krallıklar, kominizim, faşizm, din devleti şeklinde yerleşik olan idareler şimdi yerini kapitalizme devrediyor.
Bu toplumlar genelde dini inançlarıyla ön plana çıkarlar. Din yüzünden geri kaldıklarını söylemiyorum ama dini geri bıraktıkları kesin. Çünkü dinden beslenirler, dini tüketirler…
Günümüzde ayaklanan ve sonuçta işgale uğrayan geri kalmış toplumların bu ayaklanmalardaki kullandıkları görünürdeki söylemleri din ya da etnik kökendir. Yani mezhep ve ırk üzerinden örgütlenmişlerdir.
Pratikte şöyle işler: Geri kalmış toplumların alt yapıları olmadığından; başta eğitim, sonra iş imkanları, sanayi, üretim ve hizmet alanlarındaki yetersizlik yüzünden ekonomik sıkıntı içindedirler. Tepki olarak ise en kolay olan isyanı seçerler. Çünkü başka kabiliyetleri o kadar gelişkin değildir. Yani kendini geliştirip daha rahat yaşamayı başaranları fazlaca göremezsiniz taş atanlar arasında. Bazı uyanık diktatörler halkı top yekun maaşa bağlayıp geçici bir süre isyana mani olur. Ama son tahlilde o para da yetmez; çünkü insanlar iletişimin etkisiyle tüketime alışmış daha fazla refah ister! Bunu elde etmek için ise çalışmak istemez, alışmamıştır çalışmaya; çalışmak isteyen için ise ya kendi mesleki yeterliliği yoktur, olana da iş yoktur!
İsyanı seçenlerin kendilerince bir haklı nedeni olmalı bu nedeni de din veya etnik köken üzerinden hallederler.
Sonuçta zaten zayıf olanlar bütünü de zayıf düşürür. Hep beraber pusuda bekleyenlere yem olurlar.
Çanak tutanların çanağı kırılsın, başka ne denir ki.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Toplumda bilici başları oluşumu o toplumun geri kalmışlığıyla paraleldir. Yani her birey kendi potansiyelinin farkında olmalıdır. Bilenler grubu oluşması sonucu geri kalır toplumlar. Çünkü o bilici başları kendi ideolojisini güçlendirir. Toplumun her bireyinin bilinçli olması ile toplum geri kalmışlıktan kurtulabilir.
geri kalmış toplumlar üzerinden insanları avam ..havas ...ayırmak ve bu ayırımda kendimizi "bilenler ...entelektüeller...önde olanlar vs vs.." görmek
neye göre kime göre ölçü ne karar vericiler kim
önde olanlarla avamı ayıran fikirsel ayırımlar neler
sizin benim yada bir başkasının avam yada havas olduğuna -kendimiz hariç- kim karar verdi veriyor
dini kullanırlar etnik kökeni kullanırlar...nerede nasıl
hele bu toplumda dini kullanmayan din üzerinden kendisini bir kimliğe bir ideolojiye yerleştirmeyen vs var mı
bileni de bilmeyeni de kullanıyor bunları...
ve geri kalmış toplumlar ile ilgili bir yazı yazarken bu yazıda o ülkenin milli eğitim milli ekonomi hukuk vb kanun ve kuralları kendine ait mi değil mi
ülkenin yöneticileri yerleştirilenlerden mi değil mi
üzerinde oynanan evrensel oyunlar var mı yok mu
kendi silahını teknolojisini üretebiliyor mu
insanı mı devlete mi öne çıkarıyor
o ülkede yaşayanlar ideolojisini tanrı gibi görüyor mu görmüyor mu -yani önce ideoloji mi insan mı insanı anlamaya çalışmak mı-
yazılacak çok şey varken hele bu konunun pek çok açısı varken
ortaya din ve etnik kökeni koyarak kısa bir yazı ile işi bitirmek
...
bilemiyorum
Ahmet Bektaş
niz de yanına ilave olsun.Bu kavramları bilşenler mi var yani bilici başları mı var ayrıca onlar mı yazsın bunları. Bu ancak toplumsal aşalık komleksi olur.Selamlar.