- 1091 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAİRLER SEÇKİSİ ŞİİR ANTOLOJİSİ ile SİVAS SEVDASI../ Hikmet OKUYAR
Sivas Valisi Ali K o l a t ile Sivas Belediye Başkanı Doğan Ü r g ü p tarafından sunum yazılarıyla ve Yayın kurulunun Ö n s ö z yazısı ile Sivaslı Yiğidolar ’ın ve Türkiye genelinde şiir müzik şarkı türkü etkinlikleriyle ilgilenen tanıtım turizm kültür sanat dostlarının faydasına sunulacak olan Şairler Seçkisi Şiir Antolojisi; Şiir dünyasındaki seçkin yerini alınca ŞİİRE SAYGI ŞAİRE SAYGI ilkesiyle biraz daha pişen gönüllerin susuzluğunu giderecek; aşıklık, ozanlık, şairlik ve şiir yorumculuğunun çok önemli merkezlerinden olan S u l t a n ş e h i r Sivas’da ve Kelkit Vadisi’nde ardında iz bırakarak ebedi aleme göç eden şiir ustası üstadların ve Pirimiz Pir Sultan Abdal ile Abdi Beğ ’in ruhlarını rahatlatacak.
Sivaslı Yazarlar ve Şairler Derneği S i y ş a d öncülüğünde oluşturulan yayın kurulu tarafından hazırlanan hece ve serbest tarz şiirlerden oluşan Şairler Seçkisi Şiir Antolojisi’nin tashihinde tertibinde İstanbul Kocasinan Kız Teknik ve Meslek Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Haluk Seyit ve eşi Çobançeşme Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Kübra Kayatutan Seyit, Sivas Lisesi Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni Hasan Ali Şeker, Kız Teknik ve Meslek Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Hakan Çoban ve Ulaş İlçe Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Eğitimci Şair Aydın Yılmaz önemli katkıda bulundu. Yayın Kurulu adına Antolojinin içeriği hakkında katılımcıları sık sık bilgilendirirerek çözümler üretip yayın akışını hızlandıran Bekir Alim’in son sözün aydınlığında eserde 100 sim ile şiirleri kısa özgeçmişleri yer aldığını belirtti.
Renkli kapak içinde 16;5X21,5 cm ebadındaki 608 sayfalık eserde yer alan isimler:
Sabiha Serin, Bekir Alim, Fatma Hizmetli, Şükrü Toprak, Zekeriya Duman, Nevin Kılıç, Zeki Tombul, Zihni Taştan, Mehmet Şakir Karataş, Fatma Pınarbaşı, Şevki Kayatutan, Münevver Düver, Erkan Acar, Mustafa Altınay, Mehmet Arslan, Turan Aslan, Ali Atar, Ahmet Ayaz, Osman Aydemir, Salih Aydoğdu, Yadigar İlknur Ayyıldız, M. Demirel Babacanoğlu, Neşe Balıkçı, Mehmet Metin Baş, Gülistan Tüfekçi Başaran, Mahir Başpınar, Aslan Baykara, Ayhan Bayram, Mustafa Berçin, Esmahan Göçer Birkiye, Mustafa Boyraz, Hatice Bozdoğan, Hicran Yıldız Cantimur, Şerife Çınar, Nadir Çitil, Yusuf Değirmenci, İsmail Doğan, Filiz Altıok Durak, Mansur Ekmekçi, İbrahim Engin, Sebahattin Erbıyık,
Ali Erdin, Mihriban Eren, Mustafa Ertürk, Şadiye Gürbüz, Hanifi Hatip, Osman Hayta, Azimet Işık, İbrahim İmer, Hanifi Kara, Murat Karababa, Sebahattin Salih Karadağ, Sinan Karakaş, Şahin Karaman, Zeki Karasu, Süreyya Kaya, Yavuz Kayacık, Mesut Kaymakçı, Seyfettin Kepenek, Binali Kılıç, Metin Koca, Ömer Koç, Ufuk Közleme, Dönay Kurt, Hakan Kurtaran, Eyyup Mert, Mutlu Coşkun, Şükrü Öksüz, Rıza Özcan, Adnan Özcandan, Fadime Öztürk, Hüseyin Parlakdemir, Ayşe Paslanmaz, Fikri Pınarlı, Hüsamettin Soylu, Ümit Zeki Soyuduru, Muzaffer Susamış, Ahmet Şahinoğlu, Mehmet Şengül, Celal Şerbet, İhsan Şola, Mehmet Ali Telek, Remzi Tımar, Ömer Tombul, İsmail Tunç, Ömer Tural, Abdullah Tüzün, Harika Ufuk, Hatice Umut, Muammer Yalçın, Vehbiye Yersel, Bahri Yıldırım, Baki Yıldırım, Hatice Yıldırım, Aydın Yılmaz, Cengiz Yılmaz, Derya Yılmaz, Şahin Yılmaz, Turan Yoldaş, Hikmet Okuyar ile 700 civarında şiir mevcuttur.
Daha önce yayınlanan ’ G ü l d e s t e ’ ve ’ B i r B u l u t B i n D a m l a ’ isimli antolojilerle sanatseverlerin beğenisini kazandığını vurgulayan Bekir A l i m ; ’ Şairler Seçkisi Şiir Antolojisi’nin 23 Nisan 2011 tarikinden itibaren dağıtımına başlanacağını ve yeni yayın çalışmalarının 2012 yılında da sürdürüleceğini söyledi.
Övünçle belirtmeliyim ki Tarih Kültür Sanat Tarım ve Sanayi Şehri Sultanşhir Sivas; aşık ozan şair şiir yorumcusu Yidolar öncülüğünde yeni birlikteliklerle daha güzel hedeflere ulaşacak; S i v a s S e v d a s ı ortak paydasında Sivas tanıtım turizm kültür sanat etkinliklerine katkı bakımından önemli organizasyonlar gerçekleştirecektir.
Sivas Valimiz Ali K o l a t ile Sivas Belediye Başkanımız Doğan Ü r g ü p şahsında; yıllardır sergiledikleri kalıcı hizmetlerle Sivaslı Yiğidolar’ın takdirlerini kazanan Sivaslı aşık ozan şair ve şiir yorumcularının örgütlü olarak desteklenmesine öncülük eden Kamu Yöneticileri ile Stk yöneticilerine ve Sivaslı Y i ğ i d o l a r ’a teşekkür ediyorum.
Yazıyı, S i v a s S e v d a s ı isimli çok ünlü eserimle bağlamak istiyordum ama Şairler Seçkisi Şiir Antolojisi çıktığında okunursa daha heyecanlı olur düşüncesiyle mutlu yarınlara..
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
Not : Sivas Şairler ve Yazarlar Derneği SİYŞAD Başkan Yardımcısı, Sivaslı Şair Bekir Alim tarafından yapılan açıklamalar ’’ Şairler Seçkisi Şiir Antolojisi ’’ Yayın Kurulu tarafından yayınlanan önsöz çerçevesindedir.H/O
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.