...ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNİ ANMA GECESİ...
Gaziantep Şahinbey Belediyesinin Çanakkale şehitlerini Anma Gecesi için hazırlanmış olan program seçkin katılımcılarla muhteşem oldu. Sunumu yapan Serdar Tuncer harika ses tonu ve şiirleri Bekir Develioğlu nun yaşanmış güzel hikayeler anlatması...
Ve Ömer Döngeloğlu anlatmış olduğu Çanakkale ve Şehitleri naadları salonda gümbür gümbür gürledi.
Van lı Molla Kazım,
Seyyid onbaşı,
Afrikalı Zenci Musa,
Yaşamışların fedakarlıkları yemeye kıyamadıkları yarım ekmek kumanyaları ...
Dinlerken tüylerimiz diken diken oluyordu. Şimdiki döneme bakıyorum evlatlarımız, öğleye kadar uyuyorlar. Uyandıklarında yemek beğenmiyorlar çok çeşit istiyorlar. Varlığı yokluğu bilmiyorlar. Bizlere bakmak zorundasınız diyorlar. O dönemde yaşayan insanlarla şimdiki insanlar arasındaki farklar gözle görülebilir şekilde fark ediliyor. Mehmet Tahmazoğlu Camii Hocası Hafız Mehmet Koca şehitler için güzel bir Aşr tilaveti okudu. Döngeloğlu nun şehitler duası ve Aminler...
Sıra Dursun Ali Erzincanlı alkışlar ,flaşlar: Süper sesiyle sırasıyla:
Adın Geçer,
Bedrin Arslanları.
Ser Levha(Hendek),
Kırk yaşındasın..
Misafirler mest olmuş şekilde dinledik.Süper ses,süper anlatım,heyecan,coşku...
Sahne düzeni çok güzeldi.
Asım ın nesli.... diyordum ya...nesilmiş gerçek:
işte çiğnetmedi namusunu, çiğnetmeyecek,
Şüheda gövdesi, bir baksana dağlar, taşlar...
O rüku olmasa, dünyada eğilmez başlar,
Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilal uğruna ya rab, ne güneşler batıyor!
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker!
Gökten ecdad inerek öpse o pak alnı değer...
...........................................................
Evet sayın başkanım Mehmet Tahmazoğlu; Böyle bir gece sunumu için seçilmiş kişiler Gaziantep’in ve Şahinbeyin gönlüne hitab etmeyi biliyorsunuz. Salon kapasitesinden iki katı misafirleri ağırladı. Saatler önce her yer dolmuştu. Kapıdan içeri giremeyen binlerce vatandaş girememe kızgınlıklarını belirtip geri dönmüştü. Sahnenin yan taraflarına bir kaç yüz sandalye sayısını arttırsaydınız 4+4 bir organizasyon olacaktı.
Emeği geçen herkese ellerine, gönüllerine sağlık .
Bütün şehitlerimize de Allah tan rahmet diler mekanları Cennet olsun diyorum...
YORUMLAR
Sizin yazınızı yeni okudum.Tebrikler.
Belediye başkanınıza yazdığınız rehberlik dolu önerileriniz umarım bundan sonra yapılır...
ALLAHIN ŞEHİTLERİMİZİN RUHANİYETİ HÜRMETİNE HER ŞEY KALBİNİZCE OLSUN.
Emekli bir eğitimci olarak ,TÜRKİYEMİZ İÇİN,ŞEHİT OLANLARA ,
Çanakkale şehitlerimizin ruhuna da,
fatiha okuyorum.Kaleminize ve yüreğinize sağlık...