- 863 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Nerde Mahrem,Nerde Namahrem?
Eskiden mahrem diye bişey vardı haram olan,yapılması yasak doğru olmayan anlamına gelen bir kelimeydi bu.şimdilerde yok sanırım varsa bile yok olmak üzere bu kavram.Özellikle biz gençlerin çoğu bihaber bu kavramdan haberi olanlarda kulak tıkamakta.Söyleyeceklerim bazılarına komik gelebilir.Gülüp dalga geçilibelir bir cinstendir belki.Bazıları ‘kardeşim hangi çağda yaşıyosun sen diyebilir’,geri kafalı,yobaz diyenleride duyar gibi oluyorum hatta..Ama sıkıldım,bunaldım gına geldi artık be kardeşim.İtirazım var.
Caddede,sokakta,metroda,otobüste,sahilde,parkta,bahçede orda burda hatta bankamatik kuyruğunda yanlış okumadınız evet evet bnkamatik kuyruğunda bile rastladım artık dudak dudağa şapırdata şapırdata kimseye aldırış etmeden sanki birbirlerinin helaliymiş gibi bi işler çevirenleri (adını siz deyiverin işte) Heryerde bunları görmekten sıkıldım artık.Sıkılmaktan ziyade utandım.Ha sakın yanlış anlamayın utanmam onlardan değil (onlar utanmazken ben niye utanayım be canım).Utanmam kendimden, utanmam bizi bu hale getirenlerden,utanmam bir zamanlar Amerikan dizi ve filmlerinde gördüğüm ve tiksindiğim bazı şeylerin benim ülkeme benim kültürümede yavaş yavaş yerleşmesine engel olamadığımdan.Tanışır tanışmaz eve götürür Amerikan erkekleri partnerlerini o dizilerde genellikle.Bunların gerçeğine bende şahit oluyorum ne yazık ki bazen.Hoşlandığı erkeğin daha ikinci günden evinde yatağında sabahlayan kızlar biliyorum ben.Benzettiler mi yoksa bizi kendilerine,yapmak istediklerini yaptılarmı acaba..topla tüfekle yok edemedikleri bu milleti böylemi yok etmek amaçları.Kardeş madem çok seviyosun evleneceksin tanıştır karşındakini ailenle takın yüzükleri ,kıydır bi imam nikahı sonrada ne halin varsa gör.Ama öyle değil bugün biriyle dudak dudağa,kol kola gördüğün birine yarın bakıyosun başka biriyle,başka bi tenle başka başka şeyler.yazık gerçekten yazık.erkek olarak o erkeğin yaptığını gördüğümde erkekliğimden utanıyorum.Kızlara yaklaşmaktan,onlarla konuşmaktan utanıyorum.En büyük korkumda ileride helalim olacak kadının geçmişinde o bankamatik kuyruğunda gördüklerim gibi yaşantılarının olması.Allah’ım sen herkese kendisi gibi bir kulu helali olarak nasip eyle!
YORUMLAR
Amin diyelim önce..
Bende tasvip etmiyorum orda şurda burda kısacası toplum içinde çok fazla ileri giderlerden..
Hep batılalaşma heveslisi insanların tavrı /hareketi bu.
Artık başörtülülere dudak bükenler/el öpmeyi küçümseyenler/oturup kalkma da bile özentisiz olan gençlik nereye gidiyo derseniz..Kör bir bilinmez diyelim.
Artık sevgili edinme yaşının ilk okullara kadar düşmesimi insanı bazı durumlarda tedirgin etmesi gerekirken buna göz yuman ebeveynler...Sonra kızım şöyle oğlum böyle yaptı deyip hayıflanmaları ayrıca komik..
Elbette ki tanışır ,kafaları uyarsa ailelerin tanışmasıyla yüzük takılır sonra İmam nikahında ne halt edersen edersin gibi bir cümle okudum..İmam nikahını kıydığı zaman el tutulur ve aynı ortamda tek başlarına sohbet edebilirler.İmam nikahı var diye bilmem ne yapmak serbest oluyorsa herkes kıyar nikahı sonra" anlaşamadım arkadaş elekteriğim kesilde "deyip çekip gitmezmi kine ..buda var..özün sözü değerlerimz avuç ayalarımızdan akıp gidiyor göz göre göre..yazacak çok şey varda ..okuması size zor gelmesin diye kısa kesiyorum.:).selam ile.
serkanbozkurt
Asıl olan Allah katındaki evliliktir.Ancak bu toplum ve yaşadığımız dünyada geçerli olan resmi nikahtır.İmam nikahı sadece yapılan rezilliklerin kulpuna uydurularak örtülmesidir.Allah katında evli olmak için imam nikahı gerekmez.
Diğer tüm düşüncelerinize katılıyorum.
selamlar
serkanbozkurt
...Serkan kardeşim. Yozlaşma konusundaki düşüncelerinin tamamına yakınına katılıyorum. Ancak bu güzel düşünceyi ve yazıyı " İMAM NİKAHI" ile her şeyi kurtaran anlayışına kesinlikle katılmıyorum. İmam nikahı diye bir nikah olamaz . Evliliğin ve aile olmanın temeli resmi nikahtan geçer.
...İmam nikahı, toplumu çok evlilik denilen başka bir yozlaşmaya götürür ve aile kutsallığını zedeler.
...SAYGILARIMLA.