- 772 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GELECEK KAYGISI VE ŞİDDET,TOPLUMU NEREYE GÖTÜRÜYOR...????
Çocukluğumu hatırlıyorum da; komşuluk ilişkileri,yardımlaşma,düğünler ,bayramlar,ölümler hep birlikte kotarılırdı...
Bütün bu saydıklarımın içinde olmayan bir şey daha var ki,çook önemli...İnsanlar arasındaki sıcak ilişkilerden doğan GÜVEN !!! Biz toplum olarak birbirimize güvenimizi yitirdik....!!!Ailedeki ilişkilerde,iş hayatında,dostluklarda güven bunalımı yaşıyoruz...Bence bu duruma gelmemizin en büyük nedeni,toplumdaki gelir dağılımının ,halkın hemen hemen % 5ile 10 ’u lehine oldukça gösterişli ve lüks bir hayat yaşaması,geriye kalan büyük çoğunluğun ise verdiği oalağanüstü bir yaşam mücadelesi..!!!Bu iki kesim arasında bir de üçüncü bir sınıf vardı ki..O yok edildi.!!.Orta sınıf ...!!Şimdi zengin giderek daha zengin,fakir giderek daha fakir olmaya başladı.. Yaşam kalitesi arasındaki uçurumların giderek fazlalaşması,insanların yaşaması için en temel ihtiyaçlarını karşılayamaması ,aile içindeki ve toplumdaki dengeleri giderek şiddete götürecek kadar bozmaktadır...
Son günlerde her alanda şiddetin artması boşanmaların tırmanışa geçmesi,toplumdaki huzursuzluğun patlama noktasına gelmesi ,gelecek adına endişe veriyor....Toplumda gelecek kaygısı,ne olacağız endişesi yaratıyor...Toplum arasındaki sosyal,psikolojik ,ekonomik dengelerin tehlikeli boyutlara ulaşması bizi nereye götürüyor diye düşündürüyor tabikii...Toplumdaki bu tedirginlik,endişe ;bir sosyal patlamanın habercisi mi diye düşünmeden edemiyor insan.... Komşu ülkelerde ve dünyada yaşanan olaylar ,emperyalist ülkelerin parçala böl taktikleri,komşu ülkelerde yanan ateşin yayılma tehlikesi,gerçekten düşündürücü ve çok ciddiye alınması gereken bir durum...
Ama biz hala günü kurtarma derdindeyiz..!!!Hadi bu günü kurtardık diyelim, ya yarın ne yapacağız....???? Yarınlar için eskiden yapılan planları bu gün yapabiliyor muyuz ???Hayır...
Aklımızı başımıza toplamanın zamanı geldide geçiyor bile...Cumhuriyetin kurulduğu yıllarda nasıl bir toplumsal dayanışma içine girmişsek,o şekilde hareket ederek ,cumhuriyetin kazanımlarına hiç de değilse kalanına sahip çıkarak yeniden ve acilen toparlanıp ; plan ve programlarımızı ,toplumun ihtiyaçlarına ,sorunlarına cevap verecek ,oluşan kaygıları giderecek şekilde programlarımızı hazırlayarak hayata geçirip,insanlara yitirdikleri güveni tekrar vermeliyiz...Toplumun huzurunu ve refahını yeniden tesis etmeliyiz...Bu gelecek kaygısından kurtarmalıyız....Aksi halde bundan faydalanarak tehlikeli oyunlara sürükleyecek güçlerden toplumu koruyamayız...
Ama yine de gelecekten ve gençlerden ümitliyim...Her zaman bir çıkış yolu vardır ,bulmasını bilene.....Şimdi birlik be beraberlik zamanı....Ayrılığın ,ülkemiz üzerinde yok etme planları oaln dış güçlerin işine yaracağını unutmayalım...Geçmişte düştüğümüz tuzakları da arasıra hatırlayalım...
NİCE AYDINLIK GÜNLERE......ÜMİTSİZ VE SEVGİSİZ KALMAYIN.....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.