- 891 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUHTEŞEM DİZİLER...
Son günlerde gündemi meşgul eden yerli diziler ve ilgili haberlere, sizde birçok kez rastlamışsınızdır. Özellikle de tepkilerle gündeme gelen “MUHTEŞEM YÜZYIL” adlı diziyi, izlememiş olsanız bile, eminim ismine aşına olmuşsunuzdur.
“MUHTEŞEM YÜZYIL” Dizisinde geçen, bazı müstehcen sahneler ve çarpıtılmış tarih nediyle RTÜK’e şikayet dilekçeleri yağmakta. Büyük bir tepkiyi üzerine çeken dizi, aynı zamanda da izlenme rekorları kırmaktadır.
Bu dizinin, bu versiyonla izleyici karşısına çıkmasının nedenini araştırdığımızda, aslında suçlunun sadece senarist Meral OKAY’ın olmadığını anlayabiliriz.
Daha önce reyting rekorları kıran dizilere baktığımızda, ilk sıraları alan diziler AŞK-I MEMNU vb. malum sahnelere bolca yer verilmiş diziler karşımıza çıkar. Ayrıca bu dizilerin özellikle Arap ülkelerinde de yayınlandığını, haber konusu ederek, haber bültenlerinde göğsümüzü kabartarak yayınlamaktan geri kalmadık.
Malum dizi olan “MUHTEŞEM YÜZYIL” da sosyolojik bir alım gücünün ürünüdür. Senarist Meral OKAY tüm samimiyetiyle tertemiz bir Osmanlı tarihini dizeye konu etseydi, emin olun pek de izleyeni olmayacaktı.
Bu ve buna benzer, çıkacak yeni diziler, ana konuları dışında, izleyiciyi çekebilmek amacıyla, serpiştirilmiş müstehcen sahnelerle süslenmeye devam edecektir.
Dizilerde bu tür +18 sahnelerin olmasından memnun değilim, hatta bu tür dizilerin derhal yayından kalkmasından yanayım; ancak çuvaldızı başkasına batırmadan, iğneyi kendimize batırmanın, daha iyi olacağını düşünüyorum.
B.WANİ
13.03.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.