- 1044 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
türkiye okullararası 2011 güreş Türkiye 2. si Ebubekir Karadeniz ile röportajımız
ELAZIĞ KAYA KARAKAYA GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ ÖĞRENCİSİ VE 2011 OKULLAR ARASI TÜRKİYE GÜREŞ İKİNCİSİ EBUBEKİR KARADENİZ” AMACIM AVRUPA VE DÜNYA ŞAMPİYONLUKLARI İLE ÜLKEMİZİN GURURU OLMAKTIR” DEDİ
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları okudunuz ?
EBUBEKİR KARADENİZ - 09.03.1992 tarihinde Samsun ilinde doğdum, Malatya merkez ilçe nüfusuna kayıtlıyım. Babam Eyüp KARADENİZ’in memur olması nedeniyle, İlköğretimime Muğla ili Dalaman ilçesinde başladım, sırasıyla Hatay ili Antakya İlçesi, Ağrı ili Doğubayazıt ilçesi ve Elazığ Merkez T.O.O.B ilköğretim okulunda tamamladım. Halen Elazığ Kaya KARAKAYA Güzel Sanatlar ve Spor Lisesinde 11 sınıfta okumaktayım.
SORU- Sporu seçmenizin sebebi nedir ? Bu bu sporla ilgilenmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
EBUBEKİR KARADENİZ- Sporun her branşını seviyorum, ilgi duyuyorum özellikle GREKOROMEN güreşi çok seviyor ve benimsiyorum. Ayrıca bu alanı başarılı olacağıma inandığım için tercih ettim. Bu inancımla hedefim öncelikle ülkemde birincilikler, sonrasında Avrupa ve Dünya genelinde derece elde ederek ülkeme şampiyonluklar kazandırmaktır.
SORU- bize sporda başarılarınızdan bahseder misiniz ? Hedefiniz bu sporda nereye kadar gelmek?
EBUBEKİR KARADENİZ- Grekoromen güreş sporuna 2007 eylül ayında, Elazığ Gençlik ve Spor Kulübünde başladım halen Elazığ Yolspor Kulübünde hocalarım başta İlyas PEKER olmak üzere, Suat ULUDAĞ ve Muhammet ABACIOĞLU nezaretinde devam etmekteyim. Bu süre içerisinde her yıl Elazığ İl birincisi oldum. Bölge elemelerinde birkaç kez 3. oldum. 2010 yılında okullar arası Türkiye Şampiyonasında 5. oldum. 2010 yılı GAP oyunlarında 69 kg’ da 1. oldum. 2011 yılı Okullar arası Türkiye Şampiyonasında Denizli ilinde 60 kg’ da 2. oldum.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir ?
EBUBEKİR KARADENİZ- Babam, Annem ve Ağabeyim ile birlikte 4 kişilik aile yapısına sahibiz. Babam Elazığ E-Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda 2. Müdür olarak çalışır devlet memuru, Annem ev hanımı 1991 doğumlu ağabeyim ise Malatya İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Antrenörlük 1. sınıf öğrencisidir. Ailem ve özellikle babam tarafından hep desteklendim ve teşvik edildim. Bu anlamda başarılarımdaki katkıları çok büyüktür.
SORU- Farklılıklarınız nereden gelmekte?
EBUBEKİR KARADENİZ - Aslında farklı değilim ama kendimi çevreme ifade edebilmekteyim.
SORU- Bu sporu kolay ve zor yönü neler ? Zorlukları nasıl aşıyorsunuz ?
EBUBEKİR KARADENİZ - Bu sporun kolay yönü hemen hemen yoktur, düzenli ve sürekli bir çalışma ve antrenman gerektiren bir spor dalıdır. Hem kondisyon ve güç hemde teknik taktik beceri olması gerekir. Zorlukları Kulüp hocalarımın desteği, ilgisi ve uygulamış oldukları program dahilinde sürekli antrenman yaparak aştığıma ve aşacağıma inanıyorum.
SORU- Bu spora ne zaman başladınız ve nerelere kadar gelmek istemektesiniz ?Maddi olara neler elde ettiniz ?
EBUBEKİR KARADENİZ- Spora başlayalı çok kısa bir süre olmasına rağmen, elde ettiğim başarılarım manevi yönden beni daha çok hırslandırıyor. İşin maddi yönü şimdilik yok ve ilgimi de çekmiyor. Asıl amaçlarımdan bir tanesi de başarılı bir sporcu olmakla birlikte, bu alanda yüksek tahsil ve kariyer sahibi olabilmek.
SORU- Toplumumuzun spora ve sporculara bakış açısını nasıl buluyorsunuz ?
EBUBEKİR KARADENİZ - Toplumumuzda özellikle de ailelerin spora bakış açıları ve çocuklarını bu yönde teşvik etmeleri son derece olumsuzdur. Sporcunun kendi gayreti ile elde ettiği başarıların biraz ve kısa süreli kabul gördüğüne inanıyorum. Bunun haricinde sürekli bir destek, yok denecek kadar az bunun artması gerektiğine inanmaktayım.
SORU- Ülkemizde sporcuların genel sorunları nedir ? Çözüm yolları nelerdir ?
EBUBEKİR KARADENİZ - Ülkemizde sporcuların genel sorunları öncelikle maddi destek bulamamalarıdır. Toplum olarak bu yönde duyarsız kalınmaktadır. Alt yapı ve malzeme sorunu yaşanmaktadır. Birkaç kamu kurum ve kuruluşları haricinde destek yoktur. Kurumların yanı sıra özel sektöründe bu hususta çaba sağlaması ve destek olması gerektiği inancındayım. Devletimizin bu alanlarda ayırmış olduğu maddi pay arttırılmalıdır.
Soru- Kamuoyuna başka neler anlatacaksınız ?
EBUEKİR KARADENİZ- Kamuoyunun sürekli destek olması gerekmekle, sporcuların azami sorumluluk ve disiplin duygusu içerisinde, ahlaki değerlerine gerekli önem ve hassasiyetle sahip çıkarak sürekli ve çok çalışması gerektiğine inanıyorum.
Teşekkür ederim
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.