- 1057 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
japonya
11 mart 2011, bu ülke büyük bir depreme sahne oldu,ekranlardan herkez gibi bende izledim,gördümki japonlar büyük bir teknoloji ve deprem bilincine sahip.çagdaş bir ülke ,aynı zamanda kendi kültürüne vakıf bir ülke.
japonyanın nufusu 125 milyon düzeyinde,millet vekili sayısı 450 bize bakıyorum nufus japonyanın üçte ikisi kadar ,ama millet vekili sayısı bizim onlardan yüzelli fazla .(550) bizde 1999 da bir deprem oldu ölü sayısı resmi rakamlara göre ellibin civarında ,kızılayımız yolladıgı çadırlarla bizi cumhuriyetin ilk yıllarına götürmüştü,hazırlık yok ,deprem bilgisi yok. hala bina kolonları çogu yerde dikdertgön ,böylece yatay derbelere dayanıksız,yaşad
ıgım antalyamızda binaların çogu saga sola çıkma yapmış ,ince bir kolon ve enaz bir metre çıkma.. bir deprem olsa antalyayı siz düşünün . her an gündemde olan istanbul izmir gibi öncü şehirlerimizin halini düşünmek bile istemiyorum, tüm ülkemiz deprem bölgesi ama herkez bir aymazlık içinde ,birde medeniyetler çatışkısından söz ediyoruz ,halbuki teknolojide tek medeniyet var oda japonlarda simgeleşmiş,hani bir japon diyebilir ne mutlu japonum diyene ! bizdeyse 1999 da olan depremde inşaatlara imza atan hiç bir mühendis sorumlu olarak adalette hesap vermedi ,hiçbir belediyenin fen işleri yetkilileri adalet önüne çıkmazdı ,ünüveristelerimizin ilgili hocaları kendini sorgulamadı.sitatik ,deprem yönetmeliginden kaçmayı başarı sandık.şimdi japonyaya bakıyorumda ..ne diyelim.
j
YORUMLAR
Çok kıskandım. En dürüst duygum bu. Yokmudur yahu? bu memlekette çalmadan, çırpmadan, yakınlarını beslemeden, SADECE VATANI İÇİN, MİLLETİ İÇİN ÇALIŞACAK BİR ADAM...YOKMUDUR? Kimse taraf tutmasın. Kim geldiyse yedi gitti. Geçmişte de şimdide de... İnsanlardaki güvene İMRENDİM...KISKANDIM...
Bir tek Antalya değil ki...İzmir, İstanbul, Erzurum, Muş... Bütün Türkiye için geçerli endişeler...Biz bir milletiz... Birimizin burnu kanasa, hepimizin canı yanar... Ama bir tek milletin yanıyor...Gerisi; davul, zurna saz...
Teşekkür ediyorum. Birileri yazsa da içimi döksem diyordum. Oh! biraz rahatladım.