TURİZMİ DEĞERLENDİRMEK
TURİZMİ DEĞERLENDİRMEK
Büyük ve karlı ekonomik faaliyet ; turizm. Turizm petrolden sonra en çok para dönen faaliyettir.
Turizmin alanı oldukça geniştir. Örneğin Mısır piramitleri çölün ortasındaki büyük yapılardır. Etrafında ne gibi özellikler var ki? Yakıcı çöl sıcağından başka. Her yıl Paris’e birçok turist gidiyor.Neden? İnsanları oranın kültür gücü, eyfel Kule sini’nin muhteşemliği ve reklam çekiyor. Birde var olana dokunmamak var.Brezilya Arjantin sınırındaki İguasu Şelalesinde ayrı bir şey var.Doğa tutkunları her sene bahar aylarında oraya akın ediyorlar.Ama herkesin istediği şey oraların tahrip edilmemesi,beşeriliğin oraya dokunmaması.Bunu çok iyi yapıyorlar ve büyük paralar kazanıyorlar. Dubai deki muhteşem otellere her yıl birçok ünlü ve en önemli iş adamları gidiyor.Çölün ortasındaki kocaman havuzlar ve gösterişli eşyalar, göz kamaştırıcı, dünya şeklindeki adalar ilgi çekici.Rusya,Kanada,İsviçre,Avusturya vb ülkeler dondurucu soğukları bile turizm sayesinde paraya çeviriyorlar. İnsanlar farklılık istiyor, farklı eğlenceler istiyor.Brezilyalılar kendilerine has dans ve eğlencelerini,geleneklerini sergiledikleri Rio Karnavalı sayesinde turist akınına uğruyor.
Perki ya Türkiye? Bunların birini bulunduran ülkeler milyarlarca dolar kazanırken,hepsini bulunduran ülkemiz neden kaynaklarını yeterince kullanamıyor. Bizim Güneşimiz kimde var.Her tarafından tarih fışkıran ülkemiz BM tarafından müze ülke ilan ediliyor. Ama Efes harabelerinin nasıl kaçakçılığına uğradığını, çevre halkının buradaki taşları nasıl inşaat malzemesi olarak kullandığını biliyoruz.Dubai deki oteller Bodrumda,Fethiye de,Antalya da olsa müthiş olmaz mı? Güzelim Pamukkale. Benzersiz Peribacaları Damlataş Mağarası yeterince değerlendiriyor mu? Yazık değil mi? Peribacalarının altına diskolar yapıp yıkan biz değil miyiz? Uludağ, Palandöken,Bizim değil mi?Galata kulesi daha mı az ihtişamlı Eyfel Kulesinden. Tanıtamadığımız için değerini biz bilmediğimiz için kullanamıyoruz. Turistle dostluk kurmalı. Yolunacak kaz gibi görmemeli. Ayağı alıştırılmalı. Bindiğimiz dalı kesmemeliyiz.
Son söz nedir. Turistik kaynaklara sahip olmak kadar önemli olan o kaynakları tanıtmak ve layığı ile değerlendirebilmektir. Boşa akan su küp doldurmaz. Tarladaki buğday karın doyurmaz.
Aydın ili genelinde turizm haftasında ilköğretim okulları arasında yapılan yarışmada birinci olduğum yazım